Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mulig å ettermontere DAB radio?

Startet av Stikkkontakt, fredag 23. januar 2015, klokken 21:13

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: Råde på fredag 30. januar 2015, klokken 21:41
Ta en kikk i Carnet tråden. Det er en funksjon som er bygget inn i styringsenheten på biler produsert etter uke 45. Møller har undersøkt om man kan oppdatere, men det er ikke mulig.

Klar over den tråden, mulig jeg midt mellom middag og barnenatting skrev innlegg på feil tråd;-)
Fakta gjenstår dog at det neppe kan være umulig å legge in ny software å få det å funke:-)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Bawler

Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

HelectriC

Fikk idag svar fra Møller at styrenheten i eGolfer fra før uke 45 er annerledes enn de etter uke 45 og da går det ikke å få funksjonene frontrutevarme og avgangstider i car net. Det er heller ikke mulig å skifte til annen styrenhet da denne ikke vil være kompatibel med biler uten fjernstyring av varmetråder. hæ? Det er ju det som hadde vart vitsen? Skift til en styrenhet som klarer varmetråder fra car net. Jeg spurte da om jeg får betale halvparten for car net når gratistiden er utgått fordi jeg kun har halvparten av funksjonene? Fikk til svar at du har ikke fått halvparten av funksjonene, du har fått alle funksjoner som er tilgjengelig for biler produsert før uke 45. OK sier jeg om systemet har 4 funksjoner når jeg får bilen min levert og kun 2 fungerer så mener jeg at 2 av 4 = halvparten! Ikke min feil at idiotene i Wolfsburg ikke klarer å levere ut produktet sitt i tide, skal jeg i tillegg straffes dobbelt for feilen deres?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

mihkku

Det jeg synes er fascinerende er om min bil kommer uten dette. Ble produsert ferdig i uke 43, men har nå stått inne i fabrikken i over 2 uker. Håper inderlig at jeg får dette.
Sitat fra: HelectriC på mandag 02. februar 2015, klokken 20:27
Fikk idag svar fra Møller at styrenheten i eGolfer fra før uke 45 er annerledes enn de etter uke 45 og da går det ikke å få funksjonene frontrutevarme og avgangstider i car net. Det er heller ikke mulig å skifte til annen styrenhet da denne ikke vil være kompatibel med biler uten fjernstyring av varmetråder. hæ? Det er ju det som hadde vart vitsen? Skift til en styrenhet som klarer varmetråder fra car net. Jeg spurte da om jeg får betale halvparten for car net når gratistiden er utgått fordi jeg kun har halvparten av funksjonene? Fikk til svar at du har ikke fått halvparten av funksjonene, du har fått alle funksjoner som er tilgjengelig for biler produsert før uke 45. OK sier jeg om systemet har 4 funksjoner når jeg får bilen min levert og kun 2 fungerer så mener jeg at 2 av 4 = halvparten! Ikke min feil at idiotene i Wolfsburg ikke klarer å levere ut produktet sitt i tide, skal jeg i tillegg straffes dobbelt for feilen deres?

HelectriC

Sitat fra: mihkku på mandag 02. februar 2015, klokken 21:10
Det jeg synes er fascinerende er om min bil kommer uten dette. Ble produsert ferdig i uke 43, men har nå stått inne i fabrikken i over 2 uker. Håper inderlig at jeg får dette.

Er den ferdig produsert i uke 43, så er den nok dessverre uten:-( klar beskjed at alle biler før uke 45 ikke har det, men kan alltid håpe!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

nilskt

Sitat fra: HelectriC på mandag 02. februar 2015, klokken 21:17
Er den ferdig produsert i uke 43, så er den nok dessverre uten:-( klar beskjed at alle biler før uke 45 ikke har det, men kan alltid håpe!

Dette bekreftes også fra den tyske Car-net supporten ser jeg i det tyske forumet. (http://www.goingelectric.de/forum/vw-e-golf/)
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

mihkku

Lurer på hvordan det juridiske holder. Bilen er jo teknisk sett ikke ferdig produsert da den er enda inne på fabrikken...

Sitat fra: HelectriC på mandag 02. februar 2015, klokken 21:17
Sitat fra: mihkku på mandag 02. februar 2015, klokken 21:10

Råde

Thats life, dessverre. Ingen av oss har noen særlig god sak for hvis man kikker på brosjyrene fra da vi bestilte (sånn ca tidenes morgen) er det bilde av app kun med oppvarming av bil uten oppvarming av frontrute. I tillegg tas forbehold om endringer osv osv.

Men, når det er sagt, så burde prosjektlederen for eGolf sparkes fryktelig langt vekk.
e-Golf | X75D

hottentott33

Sitat fra: Råde på mandag 02. februar 2015, klokken 21:37
Thats life, dessverre. Ingen av oss har noen særlig god sak for hvis man kikker på brosjyrene fra da vi bestilte (sånn ca tidenes morgen) er det bilde av app kun med oppvarming av bil uten oppvarming av frontrute. I tillegg tas forbehold om endringer osv osv.

Men, når det er sagt, så burde prosjektlederen for eGolf sparkes fryktelig langt vekk.

De kan kanskje prøve å få ryggen fri med å ta et forbehold om endringer... Men... En ting som er verdt å ta med i beregningen, er jo at det i demoversjonen av Carnet (som jeg har lekt meg endel med), den har alltid hatt oppvarming av frontrute som funksjon, og dermed er det jo nærliggende å forvente at den funksjonen også skal være der når en handler den bilen som demoen omhandler.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

anna

Min erfaring er at bilforhandler Møller Bil svarer ut fra hva de selv er best tjent med. Derfor håper jeg noen her på forumet kan undersøke direkte med bilfabrikken og/eller annen ekspertise vedrørende om det teknisk lar seg gjøre å oppdatere car-net, eller skifte disse delene.

Jeg synes det er helt uakseptabelt at Møller leverer ny bil med gammelt utstyr, og særlig fordi min bil ble levert etter de som fikk ny car-net. Jeg godtar selvfølgelig at biler får bedre utstyr, men hvilke biler dette gjelder må være forutsigbart og oppleves rettferdig. Kundene må få beskjed om at en kan få bedre utstyr/ny versjon hvis en venter med bestilling/levering. Selv om mye kan kritiseres rundt varmepumpebilene, så fikk en iallefall velge pumpe mot å vente med levering. Jeg fikk verken info eller mulighet til å vente på oppdatert car-net.

Møller bør rette feilen, eller gi erstatning.

HelectriC

Sitat fra: anna på mandag 02. februar 2015, klokken 23:14
Min erfaring er at bilforhandler Møller Bil svarer ut fra hva de selv er best tjent med. Derfor håper jeg noen her på forumet kan undersøke direkte med bilfabrikken og/eller annen ekspertise vedrørende om det teknisk lar seg gjøre å oppdatere car-net, eller skifte disse delene.

Jeg synes det er helt uakseptabelt at Møller leverer ny bil med gammelt utstyr, og særlig fordi min bil ble levert etter de som fikk ny car-net. Jeg godtar selvfølgelig at biler får bedre utstyr, men hvilke biler dette gjelder må være forutsigbart og oppleves rettferdig. Kundene må få beskjed om at en kan få bedre utstyr/ny versjon hvis en venter med bestilling/levering. Selv om mye kan kritiseres rundt varmepumpebilene, så fikk en iallefall velge pumpe mot å vente med levering. Jeg fikk verken info eller mulighet til å vente på oppdatert car-net.

Møller bør rette feilen, eller gi erstatning.

totally agree!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

Nickelilltroll

Lov å nappe til i svar angående å la vinduesvarmeren stå på da dere låser bil?

Min er produsert i uke 37. Testet dette og da kommer vinduesvarme på forvarming op i carnet-app :)

Skal og sies at jeg ALDRIG sett det valget før. Har heller ikke testet hvis det fungerer(Ga op og monterte som sagt et defasystem).
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

HelectriC

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 04. februar 2015, klokken 11:53
Lov å nappe til i svar angående å la vinduesvarmeren stå på da dere låser bil?

Min er produsert i uke 37. Testet dette og da kommer vinduesvarme på forvarming op i carnet-app :)

Skal og sies at jeg ALDRIG sett det valget før. Har heller ikke testet hvis det fungerer(Ga op og monterte som sagt et defasystem).

kommer knappen opp når du er helt logget in i car net, med passord OG pinkode? jeg ser knappen der når jeg har logget in me passord, men med en gang jeg trykker in PIN, så forsvinner den. kan du faktisk bruke funksjonen i car net? hadde vart supert om du kunne prøve. dette ville helt luke ut Møller sin officielle standpunkt om at biler før uke 45 ikke har denne funksjon pga hardware i styrenheten.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

rlnd

Artig, nå har jeg plutselig fått ruteoppvarming og avgangstid i appen etter å ha klaget til møller, bilen hadde produksjonsuke 44.
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

Bawler

Sitat fra: rlnd på fredag 06. februar 2015, klokken 19:51
Artig, nå har jeg plutselig fått ruteoppvarming og avgangstid i appen etter å ha klaget til møller, bilen hadde produksjonsuke 44.

Wtf

på web og?
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA