Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mulig å ettermontere DAB radio?

Startet av Stikkkontakt, fredag 23. januar 2015, klokken 21:13

« forrige - neste »

e-Kvaase

Sitat fra: Sidewinder på onsdag 28. januar 2015, klokken 10:06
Sitat fra: e-Kvaase på onsdag 28. januar 2015, klokken 08:36
Sitat fra: Råde på mandag 26. januar 2015, klokken 23:23
Sitat fra: Nickelilltroll på mandag 05. januar 2015, klokken 21:49
Lite nysjerrig på hvor lang tid det egentlig skal ta, på min bil, etter forværming i 25 min(via carnet), tar det 8 min å få et isfritt frontvindue....med max på vindue+værmetråder påslaget...i 8 blå grader :o
Jeg skjønner enda ikke dette.

Testet varmetrådene i dag. Regnet hele dagen og plutselig omslag med -2.  Det tok ca 20 sekunder å smelte et hardt isslag som vindusviskerene feiet vekk. Funket meget bra...

Synes jeg har lest på forumet her tidligere at det finnes to forskjellige typer oppvarming av frontruta på e-Golf. At de første bilene hadde varmetråder, mens de som produseres nå har varmefolie. Varmefolien skal visstnok være en god del mer effektiv, og fjerner isen raskere enn varmetråder.

Vet ikke om det er noen måte å verifisere dette på, ev. høre med teknisk på Møller om de vet noe i forhold til dette.

Folie, som i mer usynelig?

Ja folien er nok mer usynlig enn varmetråder vil jeg tro.

Det var på forumet her under Mercedes B-Electric, at en mener at e-Golf fra 2015 har folie i stedet for tråder.
Må i så fall sjekkes opp med teknisk på Møller, eller noen andre som kan svare. Det er kjedelig for de det gjelder, hvis det viser seg at de første bilen har mindre effektiv oppvarming av frontruta, enn de som produseres fra 2015, eller er 2015 modell.

e-Kvaase

Har sendt en forespørsel til teknisk på Møller, i forhold til forskjeller, så får vi se om det kommer noe svar...

zapateria

Åh det håper jeg virkelig - demobilen jeg kjørte hadde varmekabler og de var veldig synlig. Er det noen som har testet begge varianter og kan se forskjell?

A8

Sitat fra: zapateria på onsdag 28. januar 2015, klokken 12:09

Åh det håper jeg virkelig - demobilen jeg kjørte hadde varmekabler og de var veldig synlig. Er det noen som har testet begge varianter og kan se forskjell?

Støtter denne! Oppvarmet frontrute er veldig bra uansett, men varmetrådene er alt for synlige i motlys for min smak.
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

thomanie

I såfall burde en jo komme langt med utskifting av frontruta... (?)

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

zu34

Jeg fikk min E-golf 17 juli, og den har varmefolie som virker svært raskt.
Ellers har jeg ikke hatt noen feil eller mangler med bilen.

hans.ks

Hårreisende, virker jo som om bilene er blitt produsert hipp som happ med forskjellige funksjoner(fjernvarming), folie i stedet for varmetråder og fuglene vet hvilke andre forskjeller det er som den vanlige forbruker ikke kunnskap om.

Når jeg kjøper en ny bil (2015-modell) så går jeg jo ut i fra at f.eks naboen har tilsvarende samme standard funksjoner om vedkommende har samme bil og ikke at det er ulikheter kun ut i fra hvilke uker bilen er blitt produsert.
E-Golf med ventepumpe.

Råde

Jeg har tråder. Prod uke 43. Funker som et skudd.
e-Golf | X75D

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

4Matic Fanatic

mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Nickelilltroll

Produsert i uke 34, tråder og funker virkelig dårlig. Har testet alt av instillinger og effekter. Virker som jeg har fått en bil bygget på en måndag :( Rekorden som jeg nevnt er 8 min.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Ohm

Når ruta knuser, må man i hvert fall passe på å få riktig rute. Er det folie som er best?
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

e-Kvaase

Sitat fra: e-Kvaase på onsdag 28. januar 2015, klokken 11:39
Har sendt en forespørsel til teknisk på Møller, i forhold til forskjeller, så får vi se om det kommer noe svar...

Informasjon fra Harald A. Møller AS:
Hei.

Vedrørende din henvendelse.

Både e-Golf og e-Up! har oppvarmet frontrute med varmetråder. Det gjelder både
2014 og 2015-modellene.
Det er ikke planlagt å benytte folie til oppvarming av frontrutene i overskuelig
fremtid.

Vi takker for din henvendelse og ønsker deg velkommen tilbake på våre nettsider.

Vennlig hilsen / Best regards
Stian Aaslund
Customer Care/Kundehenvendelser

HelectriC

Testet nå å aktivere varmetrådene i frontruta før jeg slår av tenningen. Når jeg etter dette logger in på car-net, mellom log-in og at jeg trykker in PIN ser jeg at en ny knapp ligger ved siden av "start varming" og kan se at dette er start av varmetrådene i frontruta. Når jeg trykket in PIN forsvinner knappen! Det betyr på en eller annen måte at funksjonen er der med blir avaktivert av noen merkelig grunn.
Dette kan ikke være noe helt ukjent for VW/Møller og at de sier det bare ikke går å få funksjonen på biler før uke 42 så mener jeg dette er rett og slett megafeil!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Råde

Ta en kikk i Carnet tråden. Det er en funksjon som er bygget inn i styringsenheten på biler produsert etter uke 45. Møller har undersøkt om man kan oppdatere, men det er ikke mulig.
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA