Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mulig å ettermontere DAB radio?

Startet av Stikkkontakt, fredag 23. januar 2015, klokken 21:13

« forrige - neste »

Bawler

Er det kun iphone som har avgangstid på appen sin? For jeg får det ikke opp i det hele tatt.
Måtte sette det på i bilen, og har heller ikke valg for start av varme i frontrute i appen.
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

nilskt

Nei, dette har ikke noe med klient å gjøre. Noen får det på web-portalen, andre ikke. Det står i manualen at det skal være der. Jeg har meldt saken til Møller, men fikk først bare et svadasvar, men har sendt inn oppfølgingsspørsmål. Veldig bra om flere melder inn dette! Avgangstid må man kunne stille inn i portalen, og spesielt ettersom noen har tilgang til dette og at det er en feature som er beskrevet i manualen på nett!

kundehenvendelser@moller.no

Husk å send med regnr i eposten. Det er det første de spør om dersom man ikke tar det med.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Bawler

Sitat fra: nilskt på fredag 23. januar 2015, klokken 21:46
Nei, dette har ikke noe med klient å gjøre. Noen får det på web-portalen, andre ikke. Det står i manualen at det skal være der. Jeg har meldt saken til Møller, men fikk først bare et svadasvar, men har sendt inn oppfølgingsspørsmål. Veldig bra om flere melder inn dette! Avgangstid må man kunne stille inn i portalen, og spesielt ettersom noen har tilgang til dette og at det er en feature som er beskrevet i manualen på nett!

kundehenvendelser@moller.no

Husk å send med regnr i eposten. Det er det første de spør om dersom man ikke tar det med.

Da har jeg sendt dem en mail.
Ser forresten at jeg har mulighet å starte trådene i front, skal se om det er fordi jeg satt dem påi bilen før jeg gikk inn.
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Råde

Sitat fra: Bawler på fredag 23. januar 2015, klokken 21:37
Er det kun iphone som har avgangstid på appen sin? For jeg får det ikke opp i det hele tatt.
Måtte sette det på i bilen, og har heller ikke valg for start av varme i frontrute i appen.
Har iphone og får ikke opp valget (heller ikke i portal)
e-Golf | X75D

hans.ks

Er det slik at de bilene som er produsert i nyere tid har muligheten til varmetråder gjennom appen og de som har stått på vent i Tyskland(VP) i et år mangler denne funksjonen? Kan det i dette tilfelle være at det kun mangler en software-oppdatering, hvilket de sa de skulle gjennomføre før utlevering?

Kun spekulasjoner så klart, håper på oppklaring. :-)
E-Golf med ventepumpe.

Tekberg

Sitat fra: Nickelilltroll på lørdag 10. januar 2015, klokken 14:03
Snart skal vi betale

Uansett er det ikke bra nok. Har prøvd mye, men når vi har mot -15 har det liten effekt. Men som sagt, har løst dette med en kupèværmer.

Hvordan løser du det med strøm til kupevarmeren. Ekstra kontakt og egen kurs og ledning til denne?
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017

Nickelilltroll

Nå er det mange som ikke leser hele tråden. Sier det igjen til dere : Jeg har varet i kontakt med både carnet og møller, begge har bekreftet etter lang behandlingstid; "BILER PRODUSERT FØR UKE 42 HAR IKKE MULIGHET TIL AV/PÅ VINDUSVÆRME VIA APP".

Har montert et defapakke med en 1400w kupèvarmer, stikk i front og tidsur ved ratten. Kostnad 5500kr på Mekonomen :)

Bilen lader til den er klar og kupèvarmer starter 2 timer for avgang. Fungerer fint på en 10Ah kurs  :)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Nuvolari

Sitat fra: Nickelilltroll på lørdag 24. januar 2015, klokken 13:22
Nå er det mange som ikke leser hele tråden. Sier det igjen til dere : Jeg har varet i kontakt med både carnet og møller, begge har bekreftet etter lang behandlingstid; "BILER PRODUSERT FØR UKE 42 HAR IKKE MULIGHET TIL AV/PÅ VINDUSVÆRME VIA APP".

Har montert et defapakke med en 1400w kupèvarmer, stikk i front og tidsur ved ratten. Kostnad 5500kr på Mekonomen :)

Bilen lader til den er klar og kupèvarmer starter 2 timer for avgang. Fungerer fint på en 10Ah kurs  :)

Men møller sier ikke noe om det skyldes sw eller hw. Ikke utenkelig at det kom ny sw i uke 42 som vi andre kan legge inn neste gang bilen er på service.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Nickelilltroll

Har naturligtvis spørt hvis ny sw kunde legges in. Fikk svar både fra selger og kundebehandler(face2face)....

"-NEI, dette er ikke muligt."

Som jeg sagt tidligere. Har gitt op mail, telefon og oppmøtekampen ang. denne sak mot møller. Ta gjerne stafettpinnen videre :o
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Nuvolari

Sitat fra: Nickelilltroll på lørdag 24. januar 2015, klokken 13:38
Har naturligtvis spørt hvis ny sw kunde legges in. Fikk svar både fra selger og kundebehandler(face2face)....

"-NEI, dette er ikke muligt."

Som jeg sagt tidligere. Har gitt op mail, telefon og oppmøtekampen ang. denne sak mot møller. Ta gjerne stafettpinnen videre :o

Så lenge man skrur på varmetråder i frontruten når man forlater bilen så skrur de seg på når man benytter forvarming. Fungerer egentlig helt greit.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

nilskt

Sitat fra: Nickelilltroll på lørdag 24. januar 2015, klokken 13:22

Nå går litt av diskusjonen her på å kunne stille inn avgangstid i portal og i app. Ikke bare vindusvarme (selv om det var det det startet med). Jeg kjøper heller ikke det negative svaret fra selgeren din hva gjelder softwareupdate uten videre. Jeg tror det vil være fullt mulig, men det er jo ikke sikkert den er ferdig utviklet ennå. Ser forøvrig at dette er temaer som diskuteres på de tyske e-Golf forumene.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Nickelilltroll

Hvis du leser tidligere inlegg i tråden så ser du folk som spør "hvorfor ikke varmetråder går an å starte fra app", uten å lest alle inlegg, så får de svar...en gang til. Håller meg til trådæmne og svarer  :)

Kjøper eller selger argument, som sagt...har gitt opp kampen. Då de svarer meg så kort og konsist uten resonemang.
TMS P85 -14, svart.

Råde

Sitat fra: Nickelilltroll på mandag 05. januar 2015, klokken 21:49
Lite nysjerrig på hvor lang tid det egentlig skal ta, på min bil, etter forværming i 25 min(via carnet), tar det 8 min å få et isfritt frontvindue....med max på vindue+værmetråder påslaget...i 8 blå grader :o
Jeg skjønner enda ikke dette.

Testet varmetrådene i dag. Regnet hele dagen og plutselig omslag med -2.  Det tok ca 20 sekunder å smelte et hardt isslag som vindusviskerene feiet vekk. Funket meget bra...
e-Golf | X75D

e-Kvaase

Sitat fra: Råde på mandag 26. januar 2015, klokken 23:23
Lite nysjerrig på hvor lang tid det egentlig skal ta, på min bil, etter forværming i 25 min(via carnet), tar det 8 min å få et isfritt frontvindue....med max på vindue+værmetråder påslaget...i 8 blå grader :o

Testet varmetrådene i dag. Regnet hele dagen og plutselig omslag med -2.  Det tok ca 20 sekunder å smelte et hardt isslag som vindusviskerene feiet vekk. Funket meget bra...

Synes jeg har lest på forumet her tidligere at det finnes to forskjellige typer oppvarming av frontruta på e-Golf. At de første bilene hadde varmetråder, mens de som produseres nå har varmefolie. Varmefolien skal visstnok være en god del mer effektiv, og fjerner isen raskere enn varmetråder.

Vet ikke om det er noen måte å verifisere dette på, ev. høre med teknisk på Møller om de vet noe i forhold til dette.

Sidewinder

Sitat fra: e-Kvaase på onsdag 28. januar 2015, klokken 08:36
Sitat fra: Råde på mandag 26. januar 2015, klokken 23:23

Synes jeg har lest på forumet her tidligere at det finnes to forskjellige typer oppvarming av frontruta på e-Golf. At de første bilene hadde varmetråder, mens de som produseres nå har varmefolie. Varmefolien skal visstnok være en god del mer effektiv, og fjerner isen raskere enn varmetråder.

Vet ikke om det er noen måte å verifisere dette på, ev. høre med teknisk på Møller om de vet noe i forhold til dette.

Folie, som i mer usynelig?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA