Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mulig å ettermontere DAB radio?

Startet av Stikkkontakt, fredag 23. januar 2015, klokken 21:13

« forrige - neste »

np

Sitat fra: Nickelilltroll på mandag 05. januar 2015, klokken 21:49
Lite nysjerrig på hvor lang tid det egentlig skal ta, på min bil, etter forværming i 25 min(via carnet), tar det 8 min å få et isfritt frontvindue....med max på vindue+værmetråder påslaget...i 8 blå grader :o

I en VW video sier de at frontruten skal bli klar "in a jiffy". Mao. er 8 minutter for lenge, om det ikke ligger en cm is på ruta...
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Gordon Retriever

Den fullstendige teksten sier vel noe om "clear view in a jiffy in wet and cold conditions" - dvs. smelting av is er ikke direkte nevnt (selv om animasjonen ligner mer på is enn dugg).

Varmetråder i frontruten er utmerket for å fjerne dugg på innsiden av ruten, og de egner seg også for å gjøre is på utsiden om til slush som lett lar seg fjerne med vindusviskerne eller noen lette drag med isskrapen etter et minutt eller to.

Eller kanskje det bare er jeg som synes det er for kjedelig å sitte og vente til isen er smeltet helt bort.  ;D

Gordon Retriever

Tyskere er presise, det skal de ha:  "in a jiffy" heter "in kürzester zeit" i den tyskspråklige utgaven av reklamefilmen:

Audigaudi

Husker jeg riktig er det også oppvarmede spyledyser, eller tar husker jeg feil?
Det(spyling) sammen med varmetrådene gjorde susen for meg her i går.

Ohm

Sitat fra: Gordon Retriever på fredag 09. januar 2015, klokken 19:17
Tyskere er presise, det skal de ha:  "in a jiffy" heter "in kürzester zeit" i den tyskspråklige utgaven av reklamefilmen:

I videoen bruker de både defroster, varme i frontruta og vinduspussere. Dette er ikke Norge med minus 10 og underkjølt regn, men lett dugg i ca 5 grader. ( tror jeg) da har de sitt i behold. Jeg synes eGolf er ganske lik andre biler på det å få ruten klar.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Nickelilltroll

Før dere som hatt defapakke el webasto førr så blir det ju helt på trynet å "gå tilbake i tiden" med disse forværmingsegenskaper till e-golf.

Effekten er for lav, ihvertfald her der jeg bor merker jeg dette. Vi snakker inte "noen få minus". Mer mot kaldere enn -10. Carnet appen er alt for ustabil, går ikke å stole på den. 25 minuters forværming på min bil i mange blå har ikke noen effekt. Men nå står bilen på møller, så kanskje de finner en feil der med...

Har uansett fått nok å montert en kupèværmer. 8)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Nuvolari

Sitat fra: Nickelilltroll på lørdag 10. januar 2015, klokken 10:29
Før dere som hatt defapakke el webasto førr så blir det ju helt på trynet å "gå tilbake i tiden" med disse forværmingsegenskaper till e-golf.

Effekten er for lav, ihvertfald her der jeg bor merker jeg dette. Vi snakker inte "noen få minus". Mer mot kaldere enn -10. Carnet appen er alt for ustabil, går ikke å stole på den. 25 minuters forværming på min bil i mange blå har ikke noen effekt. Men nå står bilen på møller, så kanskje de finner en feil der med...

Har uansett fått nok å montert en kupèværmer. 8)
Jeg trodde også car-net var ustabil. Det viser seg at ved å bytte nett mellom mobil og wifi så løser det problemet. Ofte får jeg logg in feil på wifi, ved da å skru av wifi og bruke mobil kommer jeg inn i 100% av tilfellene. Er jeg på mobil og får feil gjør jeg motsatt.

Vedr oppvarming. For maks forvarmingseffekt må følgende 3 ting være på plass:

1) bilen må være tilkoblet strøm
2) bilen må få 16A ikke 10A lading
3) Man må krysse av for at bilen kan trekke strøm til varme fra batteriet

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Nickelilltroll

Snart skal vi betale for denne app(1000kr/år), å drive på som du sier med wifi vs mobilnett er ikke å akseptere. Like viktig at vi alle sammen sier ifra. Ellers skjer det ikke noe!

Jeg har ihvertfall sagt ifra til møller og de som levererer denne minst sagt dårlig fungerende app.

Selvsagt bruker jeg alt jeg kan av optimale instillinger.

Uansett er det ikke bra nok. Har prøvd mye, men når vi har mot -15 har det liten effekt. Men som sagt, har løst dette med en kupèværmer.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Nicofr

hei,
Noen hørt på når varmen frontruten vil være tilbake på app eller nettside? Jeg har en e-golf siden august 2014, og dette var mulig i oktober for noen dager da det forsvant plutselig.

Kent

Sitat fra: Nicofr på mandag 12. januar 2015, klokken 10:45
hei,
Noen hørt på når varmen frontruten vil være tilbake på app eller nettside? Jeg har en e-golf siden august 2014, og dette var mulig i oktober for noen dager da det forsvant plutselig.

Det er "ikke teknisk mulig" på introbilene i følge Møller, selv om det har virket tidligere.

Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Nicofr

Ok, dette er rare
Er det en måte å klage? Dette er en del av bilens funksjoner som ble annonsert.
Er det noen som har en kontakt eller forsøkt å diskutere med Møller?

Puzoni

Gjerne prøv deg, men jeg er ganske sikker på at det blir som David vs Goliat. Møller stikker alltid av med seieren og vi som forbrukere / kjøpere har lite vi skulle ha sagt. Det å kjøpe bil i Norge er ikke samme som å kjøpe oppvaskmaskin hos Lefdal. Der har man helt andre rettigheter som kjøper. Men for all del, om det er fler om det så kan det hende Møller gir etter.

Ohm

Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Nickelilltroll

Jeg har gjort ett halvhjærta førsøk, ringde først carnet-folkan, "nope, er ikke muligt hvis bilen er produsert før uke 42", var svaret.

Kontaktet selgern min på Møller, det hade han ikke hørt noe om. Skulle tjekke med hovedkontoret. 4 dager seinere fikk jeg bekreftet detsamme som carnet-kontakten gitt beskjed om....

Så.... :o
TMS P85 -14, svart.

Råde

Sitat fra: Kent på mandag 12. januar 2015, klokken 10:57
Sitat fra: Nicofr på mandag 12. januar 2015, klokken 10:45
hei,

Det er "ikke teknisk mulig" på introbilene i følge Møller, selv om det har virket tidligere.
Sånt kan jeg bli "emotional" av hvis jeg ikke konsentrerer meg for å la være. Finnes det ingen forklaring på hvorfor? Det kan jo være det finnes en..?... Kjenner jeg må på et nytt anger management kurs  :o
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA