Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av pondus1976, fredag 23. januar 2015, klokken 18:52

« forrige - neste »

pondus1976

Er det noen som vet om man kan deaktivere antispinnen på E-up?
Veldig irriterende når det er sørpe på veien, da kommer den seg nesten ikke frem i det hele tatt.
Den "gir opp" med en gang.

kengjer

Sitat fra: pondus1976 på mandag 05. januar 2015, klokken 18:33
Er det noen som vet om man kan deaktivere antispinnen på E-up?
Veldig irriterende når det er sørpe på veien, da kommer den seg nesten ikke frem i det hele tatt.
Den "gir opp" med en gang.

Hei!

Jeg snakket med selger om akkurat det samme i dag faktisk, og han hevdet at dette ikke er mulig på E-up! Selv har jeg ikke opplevd dette som noe særlig problem med sørpe, men den smale avstanden gjør at bilen vingler noe på sporete veier.
Trondheim, E-Up! 2015 "Ulf", ankommet 19. desember 2014. Utlevert 5. Januar 2015.

Sommerferien 2015: 2200km i E-Up! -gogreen.

tlauri

Finnes vel en sikring til dette vil jeg tro? Sikkert mulig å få et verksted til og koble en enkel av/på bryter på den sikringskursen.

olegregert

Dere bør prøve å sette bilen i ECO+ å kjøre med med for å bedre traction på forhjulene. Mindre kraft kommer på forhjulene.

Jeg er ikke sikker om det hjelper men det er meget bra på glatt føre i bratte bakker

el-i

30 amp nærmest grillen i motorrommet.

hmhaga

Har samme problemet med vår e-up, 50 meter bratt stigning opp til gården og der gjør antispinn at den ikke kommer seg opp. Skulle jo tro at det var enklere å utvikle antispinn til en elektromotor enn en bensinmotor, men den gang ei. Har en Seat Leon (tilsvarer MK4 Golf), og der fungerer antispinn mye bedre (og kan i tillegg kobles ut). Basert på lydene fra "motorrommet" i e-up, høres jo hele antispinn-greia ut til å være reléstyrt - ikke rart om det fungerer dårlig da.

Et annet triks som fungerer med FWD er gass og brems samtidig, slik at kraft overføres bort fra hjulet som spinner - men e-up kutter motoren når man trykker inn gass og brems samtidig. Æsj.

Men som andre kommenterer, det hjelper å sette den i ECO+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA