Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Gode råd til en ny Th!nk ejer...

Startet av Cobos, lørdag 18. april 2009, klokken 22:34

« forrige - neste »

RunarBT

Da har Tesla fått statslån på 500millioner trur eg det var? :-)

Så snart skattepengene kjem i oktober, så blir det reservasjon av ein Tesla Model S. Ser det som veldig sannsynlig at denne bilen blir produsert etter planen, og da må me ha oss ein slik.

Så får me gå for ein eldre Mondeo stasjonsvogn dei neste 2-3 årene til elbilen vår blir klar.. ;D

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

RunarBT

Ingen andre som hopper på og reserverer her?  ???

Fekk endelig lagt inn min, 7.august. Klarte å samle sammen det som trengtes tideligere enn planlagt. ;D Kjøper ein eldre Avensis no, satser å ha klart å spare opp mesteparten av det som trengs for Teslaen til 2012.

Ser at amerikanerne har fått kønummer med nummer opp mot nr. 1500, Canada er litt roligere, men nærmer seg vel 70 i kø der. Europeiske kunder har enda ikkje fått sitt kønummer. :-(

Får bare håper at det ikkje betyr Europa blir bakerst i køen.. Krysser fingrene og håper at det blir x-antall av første produksjonsbatch som er forbeholdt Europeiske kunder. Kanskje me får vår da tidelig i 2012 istedet for 2013+.;-)

Elbil fundamentalist

Jeg var svært nærme å legge meg i kø i april, men det er kun limited edition som kommer i 2012 sansynligvis. Den har 4wd og masse utstyr og er virkelig lekker, men de prioriterer tesla roadster eiere og andre som "har bidratt til Teslas suksess" sponsorer etc. Ikke at depositumen var så høyt, men vi valgte å ikke binde opp såpass med penger på uvisst leveransetidspunkt. Tror jeg satser på å kjøpe en i ettermarkedet i USA etterhvert om det skulle bli aktuellt. Da vil den også bevise hva den er verdt og at ytelsene på batterier og lengde oppfyller forventningene. Med familie i danmark og dermed kjøredistanse på 600km tror jeg vi heller satser på en Volvo V70 plug-in hybrid som bil nr 1 
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

RunarBT

Såvidt eg kjenner til, så er det Signature Series som kjem i 2011, dette er pluss utgave med alt av tilleggutstyr, du betaler eit par hundre tusen meir for bilen, men får det dobbelte igjen ekstra ting..(rykte dette og). 30k Euro i reservasjon, endelig pris ukjent men det sies at dette er 50% "downpayment".

I 2012 kjem standard Model S om alt går etter planen, kanskje 2013 kan være eit realistisk mål for oss her heime?

4WD kjem etter det eg har sett ikkje før etter 2012 lanseringa, ingen info om 4wd løsning er gitt ut, kun rykte. 2 mindre elmotorer, ein framme og ein bak. Ein motor med overføring. Ein motor i kvart hjul. osv.. :-)

V70 ser absolutt interessant ut den, det samme gjer Opel Ampera/ GM Volt. Problemet på begge disse er dei norske avgiftene. Siden det er hybrid, så blir det full mva, 25% opp, fulle avgifter på bensindelen, vekt og effekt osv. Rekner derfor med Tesla Model S uten noke som helst avgifter blir meir bil for pengene.;-)

Elbil fundamentalist

Jeg håper du får rett. Vil også helst ha en Model S fremfor en V70 plughybrid. I mellomtiden har vi kjøpt en Peugeot Partner elbil 5 seter som skal tjenestegjøre som hverdagsfamiliebil fremover :-)

Håper avgiftsnivået på pluginhybrider med skikkelig rekkevidde som v70 blir bedre avgiftsbegunstiget. Problemet er jo selvsagt at mange kan jo droppe å lade bilen, og kjøre med forbrenningsmotoren likegyldig til miljø og utlipp, kun motivert av lave avgifter...
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

elektrolux

[quote author=Elbil fundamentalist link=topic=1881.msg16765#msg16765  Problemet er jo selvsagt at mange kan jo droppe å lade bilen, og kjøre med forbrenningsmotoren likegyldig til miljø og utlipp, kun motivert av lave avgifter...
[/quote]

Dersom spesialbygde Hybridbiler blir likebehandlet med Hydrogenbiler kunne en oppnådd avgiftsfritak mot kun 5 liter bensin/diesel tank.

Det ville gitt mange med rekkeviddefobi mulighet til å kjøre avgiftsfritt, samtidig som det ville vært så upraktisk å fylle drivstoff for hver 5-10 mil, at bilene i praksis ble kjørt elektrisk.  ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

Og hydrogen blir dyrt og bør få de fleste til å kjøre elektrisk.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Cato76

Valgte å løfte denne gamle tråden opp. ::)

Jeg brukte litt tid på å lese gjennom gamle tråder i går kveld.

Dette er vel en av de første trådene om TMS'en. -Morsom lesning, og cred til dere som startet diskusjonen rundt Tesla Model S! Mye har endret seg siden bilen ble offisiell. Og når en leser gamle saker rundt Tesla, så har Elon Musk & Co holdt seg til det de har lovet (batteribytte, hurtiglading, Tesla Stores osv...)

Selv så viste jeg lite om TMS før jeg tilfeldig kom over en link til denne en sen oktober-kveld i fjor. -Det tok ikke mer en en uke før jeg hadde reservert  :) Nå nærmer det seg levering, og drømmebilen blir realitet  8)

Bruk litt tid på å lese gjennom de gamle trådene - Utrolig morsomt!
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Cobos

Vil bare få påpeke at dette var originalt postet av meg, sånn for å understreke at jeg var visjonær engang jeg også. Bestilte selv i august 2009 etter at de fikk DOE lånet og får den nok ikke på 4års dagen men noen uker senere.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

RunarBT

Gøy med gammel tråd.:-) det var tider det, hehe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA