Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Gode råd til en ny Th!nk ejer...

Startet av Cobos, lørdag 18. april 2009, klokken 22:34

« forrige - neste »

RunarBT

Tør ikkje vente eg..;-) er snakk om limited versjon i 2011 og kun 20.000 stk i 2012.. Trur me må prøve å finne 30000,- i depositum og få reservert ein.

Bør ikkje være problem å få hengerfeste på den, trur nok den har krefter nok med full kraft fra stillestående.:-) Takstativ spørs kanskje? I og med at det er glass over heile, dumt å skrape nedi med ting? Ser på bilen me har no, er eit par småbulker etter takstativ bruk.;-)


Cobos

Crusade: Jeg vurderer veldig seriøst å bestille jeg også, jeg har de rundt 30000 de krever i depositum. Men merk at dette ikke settes på en depositums konto, går Tesla under er de pengene tapt. Dermed vil jeg vente en måned eller så til jeg forventer de har fått avklaring på det $350 millioner lånet fra amerikanske staten. Merk også at du bare reserverer en plass i køen IKKE prisen på bilen, men sålenge de overlever er pengene refunderbare minus et gebyr på €40.
Det betyr jo også at specsene nok kan endre seg litt før du får bilen. Jeg er nysgjerrig, hvilket batteri tenker du på? Jeg har selv ikke råd til noe annet enn 160miles batteriet. Du har naturligvis fått med deg at de kjører samme prinsipp som laptopprodusenter, rekkevidden på 480km er med 300 miles batteriet og da IKKE til $57000 prisen.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

RunarBT

#17
Jepp, er nok eit poeng at det kan være greit å avvente litt til det lånet er avklart. Ellers vurderer eg det sånn at Tesla har vist ka dei kan, Roadster er vel det fremdeles lange ventelister på trur eg? Dei går nok ikkje uner heilt, sjølv om lånet ikkje går gjennom. No er jo elbiler i vinden, så vil bli ekstremt overrasket om Tesla ikkje får hjelp når GM nok blir reddet så det suser.:-)

Eg har ikkje dei $4000 klar enda som trengs i depositum, så sånn sett passer det å vente ein måned for å få avklart det lånet. Klarer ikkje stable dei pengene på plass før det uansett.

Batteripakke, ja der er det litt å tenke på.:-) Har lest ein plass at ny pakke koster $5000, men det er nok ein ca.pris dei gambler på skal være mulig om 7-10 år som batteriene teoretisk kan holde. Dersom prisen på $5000 er dagens pris dei kan tilby 160miles pakken til, så blir eg overrasket.

Det kjem veldig an på pris her.. har egentlig ikkje lyst til å betale noke særlig meir enn $57000, men det frister jo med medium eller full rekkevidde. Må vurdere meir når endelige specs. og ladetid m.m. er klar. Om 160mile pakken kan lades på 3-4 timer, så er jo det veldig ok og.:-)

POSi411

POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

elektrolux

Think med utropspris på 30 000, og mulighet for 100% garanti.

Løp og kjøp. ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Cobos

Hmm, er det noen som vet hva status på de batteriene er, eller om den 100% garantien dekker batteriene? Nå skal det jo sies at en av grunnene til at jeg har de pengene er fordi jeg har spart en stund til nettopp Model S. Sånn sett vil jo en gammel-Think hindre meg fra målet mitt. En bil er jo uansett en utgiftspost ikke noe som hjelper på sparing. Jeg får tenke på det....
Det spekuleres i om 160mile pakken er 42kWh og dermed burde det ta omtrent 12timer fra tom på en vanlig 16A 230V kurs. En eller annen kraftigere kurs vil lett klare det på noen timer.

Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Ken

#21
Å kjøpe en gammel Think er like mye gambling som å bestille Tesla. Bedre odds om du er flink til å skrue.

Jeg kjøpt min Think fra en bilauksjon og det viste seg at DC/ DC var ødelagt etter jeg hadde kjørte av gårde. Dette visste de godt når de solgte bilen og jeg skulle har vært mer mistenksom da de måtte montere en nyoppladet 12 volts batteri før den kunne prøvekjøres.
Jeg fikk hjelp til reparasjon av DC/ DC til en billig penger og så tenkt ikke mer om saken.

Bilen var solgt til høyest bud av Kr 4600 pluss litt over kr4000 i omkostninger.

nesten ett år senere ringte de til oss og sa at vi måtte fjerne de posthorn logo i gul som var igjen på bilen og at den hadde blitt sett i Kristiansand og rapportert til hoved kontoret.

Vi sa at vi var villig til å fjerne de mot kostnaden av bilens reparasjon ellers ville vi la være.
Auksjonshuset solgt mange forskellige ex postens biler og var redd for å miste kontrakten så betalte de mot at vi sendte bilder  av bilen uten logoene. ;D For noen luringer.

Bilen var egentlig kjøpt som delebil fordi den var nokså billig men om du skal kjøpe en til hverdags bruk ville jeg har sjekket garanti veldig nøye.

Masse tips her på forumet.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Ken

Hvem har kjøpt bilen i går? Hvor mye var høyest bud?
Damn!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

cra

Var inne og kikket, og da var høyeste bud 31.500. Var fristende, men jegg hadde ikke ~35k liggende, desverre. :/
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Takk skal du ha. Pluss 10% var prisen ikke så ille.

Ikke alle biler vises på nettauksjonen.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

III

OBS OBS! Det ser ut som det uansett lønner seg å bestille direkte fra Tesla avd. Europe og ikke fra Bergen, der de tar seg grundig betalt i form av "agenthonorar". Dette er selvfølgelig da ikke refunderbart og hvis du angrer sitter du da igjen med 3000 € istedetfor 3960 €...De sikrer seg ja.
:)
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Cobos

jeg prøver å finne ut av dette selv, men det er f.eks. mulig at bare en av løsningene vil telle som kjøp hos en norsk forhandler, og dermed dekket av norske forbrukerkjøpslover. Så såfremt du er rimelig sikker på at du vil ha den, kan det fort være verdt det.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

III

Er det noe problem å kjøpe bilen i England hos  EU-avd. og frakte den med båt til Norge da?
Må jo være mulig å kjøpe høyrekjørt bil der hvis de skal være euforhandlere. Regner vel med at avdeling i Oslo bør være en realitet om de får støtte fra Obama og de kan satse for fullt.
Men det med kjøpslov og garantibetingelser er jeg usikker på. De burde jo ha ok betingelser i EU-land skulle jeg tro.

Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Cobos

Jeg vet ikke, og jeg tviler på at noen hos Tesla vet dette sikkert idag heller. Men utifra erfaringene med Roadsteren hvis man skal ha en tidlig bil vil jeg ha en forhandler som kan håndtere ting gratis i Oslo. Var jo en del ymse småplukk med de første Roadsterene, og at de fikser slikt gratis er jo en av de tingene man betaler for med nyprisen.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Griffel

Reklamasjonsretten som du har i norsk kjøpslov er i forhold til forhandler. Så dersom du handler i et annet land er det andre regler som gjelder.

Dersom fabrikken har en  offesiell representant i Norge kan du nok forvente noe hjelp men da bare innenfor de garantier som fabrikken gir, og som vanlivis er mindre omfattende enn vår reklamasjonsrett.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA