Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bruktbilpris på Tesla

Startet av m55ikael, fredag 23. januar 2015, klokken 00:22

« forrige - neste »

m55ikael

Hei! Jeg har bil med 6,6 kW lader. Skal det da følge med en mode 3 til bilen? Vanlige ladekladden er vel bare 10 A?

jkirkebo

Sitat fra: m55ikael på mandag 05. januar 2015, klokken 01:23
Hei! Jeg har bil med 6,6 kW lader. Skal det da følge med en mode 3 til bilen? Vanlige ladekladden er vel bare 16 A?

Den vanlige er på 10A. Og jeg tror ikke det følger med Type 1 til Type 2 kabel med Leaf nei.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Vroom

Nei ikke nødvendigvis. Den følger med Nordic versjonen uavhengig om du tar med 6kw ladere eller ikke. Står listet under "Lokalmontert ekstrautstyr" på min kontrakt.

skysurfer

Sitat
Den vanlige er på 10A. Og jeg tror ikke det følger med Type 1 til Type 2 kabel med Leaf nei.

Den vanlige er vel egentlig 9A... ;)
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

m55ikael

Takker for svar. Hvordan er det folk flest bruker denne 6,6 kW laderen (bortsett fra de som ikke bruker den da)? Altså hvilken kontakt blir hyppigst brukt?

jkirkebo

Sitat fra: m55ikael på mandag 05. januar 2015, klokken 14:22
Takker for svar. Hvordan er det folk flest bruker denne 6,6 kW laderen (bortsett fra de som ikke bruker den da)? Altså hvilken kontakt blir hyppigst brukt?

Den blir nok i hovedsak brukt sammen med enten en fast Type 1 ladestasjon hjemme eller en offentlig Type 2 ladestasjon.

Du kan også få semiportable 32A ladekabler slik at du kan lade fra f.eks røde og blå 32A CEE kontakter.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Fallskjerm

På min jobb har jeg en semiportabel laderegulator fra elbilhjelpen på 1 - fas 30 amp.

Så har vi nettopp koplet opp 3stk laderegulatoren mode3 type2 22kw på jobben, som også kan brukes

Fruen har mulighet for mode3 type2 1fas 32 amp. På jobben.

Uten denne store laderen kunne ikke jeg ha brukt elbil for pendling (har ofte kunn 6 timers dag).

Renault Zoe R135 mars 2020
Nissan Leaf, Tekna Mai 2016 (30Kwh) (heldigvis solgt)
Nissan Leaf, Tekna april 2014 66 500 km m/6.6 kw lader (solgt)
Toyota landcruser 150 for å dra Adria 743 UT

Ønsker Nissan skal bli like god på ettermakedet som Toyota

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA