Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forsikring P85D?

Startet av sims, torsdag 22. januar 2015, klokken 08:56

« forrige - neste »

cairnz

Fra 60km på batteri så burde han ha (uansett vær) fått mer enn 72kW i løpet av 10 minutter. 10 minutter på 72kW er da cirka 10 kWh, eller ca. 50km typical (dermed 110km på batteri etter 10 min., fortsatt godt innenfor 100kW+ ladeeffekt).
Elbilist

sigurdi

Det trenger faktisk ikke være noe feil på verken bilen, lader eller SC om en får lav hastighet.
SC lokasjonenen er avhengig av å få nok strøm tilført fra gridd, noe som er kapasitets avhengig for området.
Så er det kalt, andre storforbrukere kjører max last, mange forbrukere bruker mye strøm osv har invirkning på hvor mye strøm SC lokasjonen får lov å trekke fra gridd.

SC kan og ha ladere som har gått føyken, det er over 10stk 11kW - ladere i hver SC (to ladebåser), dersom 1 eller to av dem er døde (tesla får info når en lader ryker automatisk) så går lade effekten ned på de to ldebåsene.

Tesla logger allt av data på SC, så håper at de lokasjonenen som har størst problem tilførsel begrensning fra grid får batterierbuffer, som tar seg av varierende tilførsel fra gridd.
(Er allerede montert på noen lokasjoner i USA og Nederland (tror jeg det var)

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Muffinman

Hmm, på Aspøya får jeg aldri slike hastigheter som Sven Erik beskriver, selv etter 15 timer lading i parkhus med plussgrader, forvarming og 17 mil kjøring. Fikk gode 80kW ved 130tkm, og ved 220 var vi vel nede rundt 70 tenker jeg.

Griffel er nok inne på noe, men det blir spennende å se på andre SC``er. Om det samme skjer flere steder kommer jeg til å mistenke at batteripakka mi har fått begrensninger på SC i tillegg til at det forsvant 20tkm rekkevidde.

sigurdi

Dersom du ønsker å teste så begynner laderen/bilen å rampe ned effekten ganske rundt 100km rated (bil med 85kWh).
Og er vel ikke noen rapportert på strømstyrker over 330A, på andre ladere en den i Midelfart, så effekten opp til 100 er begrenset av spenningen på batteriet, siden strømstyrken er begrenset av SC. Over 100 rated blir strømstyrken redusert for å beskytte batteriets helse/levetid.
Se ladefilmene til BB, ellers ligger det litt grafer ute. (Fant ikke link akkuratt nå)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA