Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Superladerne våre

Startet av rohauge, onsdag 21. januar 2015, klokken 17:56

« forrige - neste »

rohauge

På andre biler jeg har/har hatt kan man velge at sidespeilene skal felles inn når bilen låses, er dette mulig på Leaf'n ?
Haugesund
2014 Leaf Tekna
2010 Volvo XC60
2018 Leaf i bestilling
2019 MB EQC i bestilling

dørvakta

Nei desverre, de kan kun felles inn med knappen på innsiden av førerdøra.

smaug01

Er ikke tilvalg? Synes å ha lest det i Leaf blekka. Kostet ikke mange kronene heller.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Gordon Retriever

Stemmer. Står oppført i tilbehørslisten, og ser ut til å være en programmeringsjobb som den lokale forhandleren kan gjøre på Euro-Leaf.  Rundt 1000 kroner i følge prislisten - bør ikke koste over 2000 kroner hos forhandler, altså. ???

Kjell Leaf

Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 03. januar 2015, klokken 23:27
Stemmer. Står oppført i tilbehørslisten, og ser ut til å være en programmeringsjobb som den lokale forhandleren kan gjøre på Euro-Leaf.  Rundt 1000 kroner i følge prislisten - bør ikke koste over 2000 kroner hos forhandler, altså. ???
Dersom jeg ikke selv kan slå av/på automatikken foretrekker jeg helt klart å måtte trykke på knappen for å felle dem inn. Det er jo langt fra nødvendig å legge inn speilene hver gang man stopper bilen. Speilene gjør faktisk også at folk holder litt mer avstand til selve bilen.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

T-Max

Jeg har dette tilvalget på min bil. Jeg har ikke funnet ut av at jeg kan slå av automatikken. Så hver gang jeg starter bilen, er det lyden av speilene som slår seg ut, jeg hører.
2019-11 LEAF Tekna (leasing)
2013-09 LEAF Tekna 6,6 kW (solgt)
2007-01 Ford S-Max (solgt)

MrMastodon

Dette bør jo være noe man kan få gjort i etterkant, og ikke bare når man kjøper bilen...

skysurfer

Kommer kanskje i neste versjon av Leaf Spy Pro?  ;)
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Gordon Retriever

Sitat fra: T-Max på søndag 04. januar 2015, klokken 01:21
Jeg har dette tilvalget på min bil. Jeg har ikke funnet ut av at jeg kan slå av automatikken.

Aktivering (og deaktivering) automatisk innfelling av sidespeil gjøres som regel via en programmering hos verksted.

Selv om jeg er litt skeptisk til at sidespeilene skal kunne fryse fast om vinteren, ser jeg at selve funksjonen er praktisk - bl.a. kan man få en indikasjon på om bilen er låst ved å se på speilene. :)

T-Max

Innfelling av speil skjer ved at du slår av / på "tenningen", bilen kan være ulåst med speilene inne (ved automatisk innfellbare speil).
2019-11 LEAF Tekna (leasing)
2013-09 LEAF Tekna 6,6 kW (solgt)
2007-01 Ford S-Max (solgt)

Gordon Retriever

Da ser jeg faktisk ikke helt hensikten med funksjonen - man kan f.eks. ikke bruke sidespeilene til å sjekke om det er klar bane rundt bilen før man åpner døren og stiger ut.  :(

rohauge

På de andre bilene jeg hatt fulgte dette låst/ulåst og ikke tenning av/på.
På min xc60 kan jeg velge dette i menyen om speilene skal gå inn automatisk eller ikke..

Synes det eg greit at du får en visuell indikasjon på om bilen er låst eller ikke.
Haugesund
2014 Leaf Tekna
2010 Volvo XC60
2018 Leaf i bestilling
2019 MB EQC i bestilling

T-Max

#12
Ja rohauge, slik burde det ha vært på LEAF også!

Hvordan er dette på Tesla, eGolf og andre elbiler montro? Noen som vet?
2019-11 LEAF Tekna (leasing)
2013-09 LEAF Tekna 6,6 kW (solgt)
2007-01 Ford S-Max (solgt)

smaug01

'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Gordon Retriever

Blinklysene viser ikke om bilen ble låst etter at familien kom hjem for en halv time siden.
Det gjør sidespeilene. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA