Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dradd ut ladekabelen min. Bygarasjen Bergen

Startet av Junior, onsdag 21. januar 2015, klokken 17:30

« forrige - neste »

Junior

Hei,

Der jeg bor snør det og i går var jeg så dum at jeg greide å få ladekabelen i snøfresen....

Både ladestasjonen og kontakten ser OK ut så derfor spørsmålet: "må" jeg bestille original kabel og få montør fra dem som satte opp ladestasjonen til å skifte? => dyrt ?; eller kan man få tak i annen kabel som er god og sikker nok og få lokal elektriker/montør til å skifte=> sikkert like bra, men hva med garanti??

Dumhet skal jo koste noen kroner men likevel... :'(

jkirkebo

Sitat fra: Junior på lørdag 03. januar 2015, klokken 19:02
Hei,

Der jeg bor snør det og i går var jeg så dum at jeg greide å få ladekabelen i snøfresen....

Både ladestasjonen og kontakten ser OK ut så derfor spørsmålet: "må" jeg bestille original kabel og få montør fra dem som satte opp ladestasjonen til å skifte? => dyrt ?; eller kan man få tak i annen kabel som er god og sikker nok og få lokal elektriker/montør til å skifte=> sikkert like bra, men hva med garanti??

Dumhet skal jo koste noen kroner men likevel... :'(

Jeg har ihvertfall pigtail kabler (kabel med plugg til bilen i ene enden og ikke noe i andre enden) på lager, både Type 1, Type 2 1-fase og Type 2 3-fase.

Problemet med å bytte bare kabel er at det er både tynne og tykke ledninger i samme kabelen. Det er en ganske spesiell kabel som ikke akkurat er metervare hos den lokale grossisten...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Electrix

Eller alternativ 3 dersom ikke hele kabelen er "tygget" istykker:
Få en lokal elektriker til å skjøte kabelen med krympeskjøt. Alternativt korte inn den ene enden dersom skaden er nær den ene enden og du kan leve med kortere kabel.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Caspar

Kjøp en komplett kabel fra jkirkebo og få en som er litt fingernem til å skifte den. Det er 2 ekstra ledninger inne i selve kabelen. Med andre ord så er det ikke rakettforskning
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA