Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av e-Golfer, onsdag 21. januar 2015, klokken 14:47

« forrige - neste »

Råde

e-Golf | X75D

thomanie

Ønsker først og fremst at det som er der faktisk virker :((

Men, mulighet for å programmere flere enn bare tre avgangstider. Dagens begrensning passer bra om man jobber fast 8-16 hver dag, men dårlig(ere) med varierende arbeidstid eller skift. Blir unødvendig mye knotting (sittende i bilen, må vite) ...

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Elmo

Sitat fra: Plomma på onsdag 07. januar 2015, klokken 07:27
Å kunne legge inn/forandre avgangstid.

Men det kan du vel ??  - hvis du ikke har veldig tidlig bil da.
På eUp er det mulig hvis bilen en nyere enn ca uke 40/2014, så det må være avhengig av noe i bilen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

jeschw

Nå er jeg nesten halvveis til første service (14000km siden august 14), men lurer jo om jeg ikke må mase om noen oppgraderinger før.
Hvis det som er antydet her om uviljen til oppgradering av software i de bilene som ikke kan endre avgangstidene via car-net (fordi vi var dumme nok og bestille tidlig) å være sant, er jeg i fare å glemme min oppvekst i "Golfsburg" og blir også riskoker-kunde.

For softwaren i E-Golfen min virker langt fra ferdig. Og når jeg i går oppgradere navigasjonen og med siste "nytt" ennå ikke kan finne en eneste hurtiglader i norge, lurer jeg på om vi som VWs e-bil kunder blir tatt på alvor eller utnyttet til å skape et grønt bilde for en av verdens største bilprodusenter.

Hvorfor kan feks. E-Golfens car-net ikke benytte seg av google-trafikk-info og lign. som car-nett-brukere med forbrenningsmotor? Hvorfor brukes datatilkoblingen ikke direkte mot f.eks. nobil-databasen med online-oppdateringer av tilgjengelige lademuligheter.
Og når det gjelder avgangstider, spesielt i den årstida vi også bruker forhåndsoppvarming er start via app en begrenset løsning, siden den ikke tar hensyn til utetemperatur og avslutter (uavhengig av strømtilførsel) etter 30min, som ikke varmer bilen tilstrekkelig i mer en -2 til -4 grader.
Og siden en ikke kan legge inn alle mulige eventuelle avganger i bilen heller, burde det være i det minste en mulighet til å "programmere" neste avgang.
Kjekt med alt "leketøy" som parkeringsposisjoner og sjekk om dører er låst, men de funksjoner som hjelper å kunne bruke E-Golfen som en reel erstatning for en Golf med forbrenningsmotor er lagt fra ferdigmodnet. Og hvis den elektriske versjonen av Golf 7 ikke skal blir en museums raritet som sine forgjengere, burde våre erfaringer og ønsker har en viss verdi. Og oppgraderinger av eksisterende biler være selvsagt for å få bredest mulig erfaringsgrunnlag med de neste trinn i software-evolusjonen.
E-Golf siden aug.2014

mihkku

Du er langt fra den eneste som er irritert og Møller gir deg bare et standard svar. Har prøvd å klage, men møter bare en vegg, selv om forhandleren prøver

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA