Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av e-Golfer, onsdag 21. januar 2015, klokken 14:47

« forrige - neste »

e-Golfer

Ser Tesla har lignende tråder, og tenkte vi kunne samle sammen en også.

Førsteprioritet må kanskje være at den fungerer stabilt  ;)

Men jeg skulle ønske jeg også kunne både låse og låse opp bilen fra appen. Hjelper lite å bare se om den er låst eller ikke.

Jeg kunne også tenke meg å kunne slå på varmetråder i både speil og ruter når den forvarmes med ladekabel i.

Andre ting?
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Flehan

Har ikke var-net enda da min bil ikke er laget enda, så arrester meg gjene om jeg tar feil. Hadde vært fint å kunne slå på alle lys på bilen, om du skal gå til bilen i et litt lugubert nabolag.
Perlemor hvit e-golf levert 05.02.2016
hvit 2016 octavia 1,8t 4wd

Golfen

Varsling med meldingslyd dersom........så kan man hukke av hva man ønsker å varsles om. Her ligger det mange muligheter, feks. lading avbrutt i kombinasjon med låst bil, strømbrudd, dør åpnet av andre enn bruker, kollisjon kan varsles til eget valgt nummer, etc.

EV - Driver

Hadde vært fint å kunne slå på varme i frontruta uavhengig av alt annet.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

tonl

Ønsker infoen som kommer på når man er logget inn på car-net er oppdatert i realtime. har hendt infoen jeg fikk opp er xx minutter gammel når jeg er logget inn.

Råde

Sitat fra: tonl på lørdag 03. januar 2015, klokken 21:10
Ønsker infoen som kommer på når man er logget inn på car-net er oppdatert i realtime. har hendt infoen jeg fikk opp er xx minutter gammel når jeg er logget inn.
Noen har vel snakket om xx uker også...
e-Golf | X75D

Elmo

Sitat fra: Råde på lørdag 03. januar 2015, klokken 21:49
Sitat fra: tonl på lørdag 03. januar 2015, klokken 21:10
Noen har vel snakket om xx uker også...

Når det blir dager+ så må kommunikasjonsenheten med SIM-kortet resettes ved å ta strømmen på den noen minutter.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

stefse

Sitat fra: Golfen på lørdag 03. januar 2015, klokken 18:53
Varsling med meldingslyd dersom........så kan man hukke av hva man ønsker å varsles om. Her ligger det mange muligheter, feks. lading avbrutt i kombinasjon med låst bil, strømbrudd, dør åpnet av andre enn bruker, kollisjon kan varsles til eget valgt nummer, etc.
:)
Alt dette er mulig i SW, og flere valgmuligheter bør helt klart komme med i appen i fremtiden. Da gjerne slike ting som ikke har direkte med sikkerhet på veien å gjøre.
Men mulig de planlegger å ta betalt for slikt. Å diskutere dette med Lømler bil antar jeg er bortkastet tid. Diskuterte noe lignende med en annen merkeforhandler for en tid siden. Selv om de gravde frem folk fra det bakerste bakrommet, skjønte de rett og slett ikke at ting som er helt dagligdags automasjon med et par reléer skulle være mulig på bilen, og prøvde istedet å selge meg en ny bil ;D  Min tillit til kunnskapsnivået i bilbransjen i Norge er så og si fraværende, de kan faktisk jevnt over mye mer om bilens datasystemer i øst-europa.

Artig om noen kunne ha tatt rota på operativsystemet og gjort det åpent, men det er tross alt en bil vi snakker om. Ikke fullt så artig om den blir hacket av ondsinnede ::)
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Golfen

De tar jo alt betalt, og et bedre produkt forsvarer prisen bedre. En slik stillevarsling vil jo ikke erstatte en alarm da den ikke skremmer noen, men man kan få beskjed ved unormale hendelser som innbrudd og ladestopp. Jeg har slike systemer i både hus og båt. Når noen napper ut landstrømmen på båten min, så får jeg rapport om det. Car Net er jo et slikt system, så det burde være enkelt å la app. aktivere akustisk signal på tlf.

Nickelilltroll

Detta med å slå på værmetråder i frontvinduet fra app, går IKKE hvis bilen er produsert før uke 40. Det har jag kranglet og haft mange spørrerunder om med møller...dessværre. Nej det er visst ikke bare en softwareoppdatering :o
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Kent

Sitat fra: Nickelilltroll på tirsdag 06. januar 2015, klokken 20:42
Detta med å slå på værmetråder i frontvinduet fra app, går IKKE hvis bilen er produsert før uke 40. Det har jag kranglet og haft mange spørrerunder om med møller...dessværre. Nej det er visst ikke bare en softwareoppdatering :o

Det var mulig å gjøre en liten stund etter de oppdaterte appen, så ble det tatt bort.
Så det er ikke snakk om at det ikke er mulig å gjøre, men mest sannsynlig at varmertrådene i de første utgavene ikke tåler å bli brukt over lengere perioder.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Plomma

2014 VW e-Golf
2010 BMW 7-serie  - My Precious!

valvolainen

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA