Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vi er lydløse!

Startet av Sirup, onsdag 21. januar 2015, klokken 13:13

« forrige - neste »

Sirup

Sitat fra: HelectriC på fredag 22. mai 2015, klokken 12:50
Sitat fra: Askøy på lørdag 16. mai 2015, klokken 20:23
Sitat fra: stefse på lørdag 16. mai 2015, klokken 00:04
Sitat fra: Askøy på fredag 15. mai 2015, klokken 20:58
Da er kameraet endelig kommet på plass, veldig artig å kunne se episoder fra turene:-)

Valgte å sette bort jobben til profesjonell aktør og betalte 1500kr for monteringen.

Høres ut som det kunne være verdt det. Hvor var dette, og ble du fornøyd med jobben?

Bilradiospesialisten på Paradis monterte mitt kamera for 1500kr.

har du 1 kamera eller 2? jeg ringte Bilradiospesialisten og de vil ha 2200 for 2 kamera.

Jeg har ett kamera foran, ingen bak. 2200kr for både foran og bak er ikke gale, når montering av ett koster 1500kr.
VW e-Golf
Tesla Model X75

tonl

#31
Til de som lurer på hvordan kamera og ledning blir seende ut etter montering.
Dette er en blackvue dr750 med kamera foran og bak. Strømledning og ledning til kameraet bak skjuler jeg i "rommet" mellom taktrekk og ruta og ned langs A-stolpen og ned mot sikringsboksen. Ledning til kamerabak går videre langst gummilisten på føresiden og bakover. Pass på så du ikke lar ledning står i veien for airbag i A-stolpen. Så ledninger er så og si skjult.

Sirup

Sitat fra: torgrand på mandag 18. mai 2015, klokken 16:20
Kan noen av dere som har fått gjort dette ordentlig legge ut ett bilde?

Slik ser mitt kamera ut. All kabel er skjult, bortsett fra den kabellengden som er nødvendig for å kunne koble til kameraet.


VW e-Golf
Tesla Model X75

TB

#33
Sitat fra: Per-Arne Hoff på tirsdag 19. mai 2015, klokken 10:48
Du trenger ikke den med en elbil hvor 12V-batteriet lades fra hovedbatteriet. Det eneste du trenger er en sånn:
http://www.bilkomponenter.no/products/sikringsholder-liten-type
og en kompetent montør. Power Magic'en er for å kutte strømmen til kameraet, eller hva som trekker strøm, når batteriet begynner å svikte. Du kan filme noen måneder fra hovedbatteriet, og hvis bilen skal stå parkert lenge uten lading, f.eks i garasjen, kan du slå av kameraet. :)
Dei fleste elbiler lader 12V frå hovedbatteriet i to tilfeller:
- Når bilen er "på".
- Når bilen står til lading.

Om 12V blir tappa når bilen står parkert vil det gradvis gå nedover. Lading frå hovedbatteri starter normalt ikkje. Legg til at dei fleste elbiler har eit lite 12V batteri, så det treng ikkje ta lang tid før det er for lite spenning til at bilen kan "starte".

Det er normalt enkelt å starte bilen, ved å koble til eit anna 12V batteri i parallell vil du kunne starte bilen, og lading frå hovedbatteri vil komme igang. Dvs, som ved bruk av startkabler på fossilbil.

Power Magic kan lønne seg også på elbil, for å unngå denne situasjonen.

(Har ikkje testa med kamera, men OVMS i ca 10 dager på C-Zero i vinter gav spenning på ca 8V, og bil starta ikkje..)
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

jovo

Noen her inne i forumet som kan utføre montering av BlackVue dashcam med power magic? Send meg PM :)
E-Golf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA