Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vi er lydløse!

Startet av Sirup, onsdag 21. januar 2015, klokken 13:13

« forrige - neste »

np

Når vi først er inne på tema, noe tips til bra dashcams? Noen som har noen anbefalinger? Skulle hatt et så lite og diskré som mulig, men med god bildekvalitet...
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

4Matic Fanatic

Kan ikke si noe om bildekvalitet enda for jeg har ikke fått testet det, men det er ihvertfall billig, lite og diskret.  :-)
http://eud.dx.com/product/xy-q1-5-0-mp-cmos-portable-mini-hd-car-dvr-camera-driving-recorder-black-844267974#.VMfjIHv08R8
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

Sirup

Er det noen som har montert dashcam i e-Golfen sin?

Hadde vært veldig kjekt om noen kunne legge ut bilder og forklaring av fremgangsmåten.

Tror det er endel som er interessert i å montere kamera:-)
VW e-Golf
Tesla Model X75

4Matic Fanatic

Må bytte frontrute pga steinsprang, så jeg avventer til etter dette før jeg monterer. Mot slutten av måneden håper jeg å ha noe på plass..
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

iCar

Det er en som heter "Sondre" på Tesla Facebook gruppen som monterer dashcam på E-Golf, mulig han også er her på forumet men du kan jo høre med han.
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

Sirup

Da er kameraet endelig kommet på plass, veldig artig å kunne se episoder fra turene:-)

Valgte å sette bort jobben til profesjonell aktør og betalte 1500kr for monteringen.

VW e-Golf
Tesla Model X75

stefse

Sitat fra: Askøy på fredag 15. mai 2015, klokken 20:58
Da er kameraet endelig kommet på plass, veldig artig å kunne se episoder fra turene:-)

Valgte å sette bort jobben til profesjonell aktør og betalte 1500kr for monteringen.

Høres ut som det kunne være verdt det. Hvor var dette, og ble du fornøyd med jobben?
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Per-Arne Hoff

Spennende, jeg har en 650 2-kanals som venter på bil. Gitt nick'et ditt antar jeg du fikk det gjort i Bergen? Hvor/hvem?

-Aleks

Hør med Sondre Hugaas. Han er montert i E-golf. Hvis man har lite erfaring med montering bør man få hjelp/sette det bort :)
Tommel opp til dere som vil gjemme ledningene, ser absolutt mye bedre ut!

Sirup

Sitat fra: stefse på lørdag 16. mai 2015, klokken 00:04
Sitat fra: Askøy på fredag 15. mai 2015, klokken 20:58
Da er kameraet endelig kommet på plass, veldig artig å kunne se episoder fra turene:-)

Valgte å sette bort jobben til profesjonell aktør og betalte 1500kr for monteringen.

Høres ut som det kunne være verdt det. Hvor var dette, og ble du fornøyd med jobben?

Bilradiospesialisten på Paradis monterte mitt kamera for 1500kr.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Per-Arne Hoff

Supert, Askøy!
Jeg har såvidt snakket med Hugaas, og problemet er at jeg må få til å organisere en 5-6 monteringer en dag for at det skal være rasjonelt for han å reise over fjellet. Da er bilradiospesialisten et godt alternativ.

torgrand

Kan noen av dere som har fått gjort dette ordentlig legge ut ett bilde?

Sirup

For å få kameraet til å ta opp når bilen er parkert, så er man avhengig av å få montert en såkalt "power controller".  Denne dingsen sørger for strømforsyning når bilen er parkert.

Ser på Teslaforumet at enkelte ikke kan la bilene deres stå i fred, og riper dem opp. For å få filmet disse hendelsene, så er man avhengig av konstant strømforsyning til kameraet.

http://www.blackvue.co.uk/index.php/online-shop/blackvue-accessories/power-magic-electric-power-controller-detail
VW e-Golf
Tesla Model X75

Per-Arne Hoff

Sitat fra: Askøy på tirsdag 19. mai 2015, klokken 00:24
For å få kameraet til å ta opp når bilen er parkert, så er man avhengig av å få montert en såkalt "power controller".  Denne dingsen sørger for strømforsyning når bilen er parkert.

Ser på Teslaforumet at enkelte ikke kan la bilene deres stå i fred, og riper dem opp. For å få filmet disse hendelsene, så er man avhengig av konstant strømforsyning til kameraet.

http://www.blackvue.co.uk/index.php/online-shop/blackvue-accessories/power-magic-electric-power-controller-detail

Du trenger ikke den med en elbil hvor 12V-batteriet lades fra hovedbatteriet. Det eneste du trenger er en sånn:
http://www.bilkomponenter.no/products/sikringsholder-liten-type
og en kompetent montør. Power Magic'en er for å kutte strømmen til kameraet, eller hva som trekker strøm, når batteriet begynner å svikte. Du kan filme noen måneder fra hovedbatteriet, og hvis bilen skal stå parkert lenge uten lading, f.eks i garasjen, kan du slå av kameraet. :)

HelectriC

Sitat fra: Askøy på lørdag 16. mai 2015, klokken 20:23
Sitat fra: stefse på lørdag 16. mai 2015, klokken 00:04
Sitat fra: Askøy på fredag 15. mai 2015, klokken 20:58
Da er kameraet endelig kommet på plass, veldig artig å kunne se episoder fra turene:-)

Valgte å sette bort jobben til profesjonell aktør og betalte 1500kr for monteringen.

Høres ut som det kunne være verdt det. Hvor var dette, og ble du fornøyd med jobben?

Bilradiospesialisten på Paradis monterte mitt kamera for 1500kr.

har du 1 kamera eller 2? jeg ringte Bilradiospesialisten og de vil ha 2200 for 2 kamera.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA