Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil på ladekabelen, ikke dekket av garanti

Startet av Kim81, mandag 19. januar 2015, klokken 17:39

« forrige - neste »

Kim81

Nå nylig var det en kaldperiode her i Trøndelag -10 - -18 grader ca. Da sto d på energi informasjonsskjermen at jeg fikk +14km hvis jeg slo av klimaanlegget. Nå er det 7-8 plussgrader ute, og det står fortsat at jeg sparer 14 km hvis jeg slår av klima. Prøvde å slå av klima, men da står det -14 km.. Har prøvd å koble fra 12v batteri uten hell.. Noen som har forslag eller forklaring på dette?
Mørk grå 2019mod leaf.n-connecta

emil

Sitat fra: Kim81 på torsdag 01. januar 2015, klokken 03:49
Nå nylig var det en kaldperiode her i Trøndelag -10 - -18 grader ca. Da sto d på energi informasjonsskjermen at jeg fikk +14km hvis jeg slo av klimaanlegget. Nå er det 7-8 plussgrader ute, og det står fortsat at jeg sparer 14 km hvis jeg slår av klima. Prøvde å slå av klima, men da står det -14 km.. Har prøvd å koble fra 12v batteri uten hell.. Noen som har forslag eller forklaring på dette?

De estimatene er basert på hva gjettometeret viser om rekkevidde og hva strømforbruket på klima var før siste stopp. Uansett bare estimater man må ta med store klyper salt.

Har hatt alt fra +/- 20km til +/- 50km på disse tallene ved fulladet bil.

Kjører du flat mark i 40km/t vil 4kW brukt å oppvarming ha mye mer å si på rekkevidden i km enn hvis du ligger i 120km/t i oppoverbakke.

Kim81

Ok, men det har stått 14km en ukes tid nå.. Akurat som om det har hengt seg opp.. Får se det an litt framover.
Mørk grå 2019mod leaf.n-connecta

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA