Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading

Startet av tesla007, mandag 19. januar 2015, klokken 14:10

« forrige - neste »

tesla007

Hei alle sammen! Min første innlegg :) Jeg skal kjøpe en p85d. Stusser på hvilken farge jeg skal velge. Det er mellom grå og blå. Her er to alternativer:

1. Grå farge med svarte NG skinnseter og 21" svarte turbinefelger
2. Blå farge med svarte NG skinnseter og 21" sølv turbinfelger.

Hvilken ville dere velge? Håper på en svar  :)
Tesla model 3 15.04.16
Solgt: Model s90d
Rød model X P100DL med alt utstyr,6 ultrawhite seter og 22" black oynx. Mars 2017 :)

Havebigfun

Det blir mange grå og vesentlig færre blå- begge fargekombinasjonene hadde vært øverst på min liste- jeg endte på blå- spør kona/kjæresten eller andre som er viktige for deg- du blir uansett lykkelig- i promise ;)

OleJA

Det kan gi litt overraskende utfall å rådføre seg med den bedre halvdel: Mitt valg stod mellom blå eller sort, så da ble det perlehvit etter å ha konferert med kona.  :o
Uansett godt fornøyd med det valget.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Havebigfun

Det er en sjangse å ta - men da har flere følelsen av hå ha hatt innflytelse på denne prosessen- ikke en ulempe- når vi allikevel blir fornøyde- nærmest uansett.

jazzwheel

Holder også en finger på at man uansett blir lykkelig. Jeg hadde mest lyst på blå, men syns den lignet litt vel mye på svart når det var dårlig lys så endte på grå med svart interiør (uten røde striper).

Jeg skulle ønske det fantes en litt kraftigere og lysere blåfarge (asurblå/monzablå) slik man finner på feks BMW, men det får eventuelt bli folie om jeg går lei gråfargen. Syns egentlig alle fargene Tesla har er ganske fine. Står en blå med hvitt skinn i gata her som jeg stadig tar meg selv i å glane på.

Har ikke sett den nye gråfargen i levende live, men den ser bra ut på bilder!

Havebigfun

For meg er blå det bedre svart - fordi det er mørkt og fordi lakken er av vesentlig bedre kvalitet. Om det blir feil fargevalg kan man alltids ty til folie. Folie som beskytter lakken fungerer best på de mørkeste fargene og er nærmest en fordel uansett- når man selger bilen om noen år ser den splitterny ut når folien fjernes ;)

B_Tesla

Det er mulig det er ulike meninger om dette, men jeg valgte den fargen jeg (vi) ville ha. Jeg valgte å ikke tenke på hva som var vanlig/ikke vanlig, restverdi osv. Det var vi som skulle kjøpe bil, og ikke en kjøper om 5-10 år.

Selv valgt jeg sort, da jeg er veldig svak for denne fargen, samt tar meg tiden til å holde den ren. Kan være en anbefaling å ikke alltid nevne pris på diverse tillegsutstyr for kona dersom du involverer den bedre halvdelen. Valgt heller å si det som: denne tingen koster en del, og dette koster ikke så mye å legge til. Hadde jeg nevt prisen på 21" hadde hun sikker gått på veggen.

@Havebigfun: hvorfor er den bedre kvalitet. Er det ikke same klarlakk. Riper synes bedre på mørk bil, men går du gjennom klarlakken har du uansett et problem.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

tesla007

Har noen bilder avv den nye grå fargen?
Tesla model 3 15.04.16
Solgt: Model s90d
Rød model X P100DL med alt utstyr,6 ultrawhite seter og 22" black oynx. Mars 2017 :)

B_Tesla

Du bør ta deg en tur til Tesla når de har mange biler inne. Se de i virkeligheten. Sammenlikne de side om side. Det var da jeg gikk fra blå til sort. Smaken er som baken, men jeg likte overgangen fra panser/støtfanger til nosecone bedre på sort enn blå. Ellers er fargene veldig like. Ser du de side om side med same felger er valget lettere.

Mitt beste tips er gå for den farge du/dere vil ha, og glem alt annet. Gå ned å se en sort/blå/grå side ved side. Det som slår deg først da er sannsynligvis det rette. Du kan egentlig ikke velge feil. Blir beste bilen du har hatt uansett.
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Havebigfun

med et lite aber- sort og hvit er veldig følsomme farger- lakken er tynn- jeg ville gått for noe metallic pga slitestyrken.

MR Tesla

Grå ser mest badass ut men får nok kanskje dårlig rykte- blå er mere sober,  dempet eleganse - man skjønner først når man ser P85D skiltet bak på den blå at dette er verstingen - hadde gått for blå- sterkere  lakk en sort som hadde vært enda bedre- blå er mørkere i virkeligheten en på bilder.

1 år frem:
Grå med sorte seter og mørke 21 felger: dette  er- bolebilen, litt dårlig rykte- mye riper på de svarte felgene pga aggressiv kjøring -store gutter med tattiser med fake blondiner i passasjersetet som stiger ut av de grå bilene som er kjørt hardt- stopper på macdonalds for å fore ungene- sterkt belånte biler når man sjekker heftelser ved bruktsalg. DU skiftet minst x1 pga rånekjøring

Blå med blanke 21 felger og tan seter:felgene er like fine- ingen heftelser på bilen ved videresalg- høyt utdannede sjåfører som er glad de ikke assosieres med de grå råneteslaene
Jeg har selv bestillt begge- den blå får jeg levert først- får jeg ikke solgt den blå til en god pris ender jeg i grå kategorien :D :D -
Godt nyttår!

MR Tesla

Mente selvfølgelig at dersom jeg får en god pris for den blå så går jeg for den grå ;)

eadie

Hehe. Bra skrevet. Selv kjører jeg blå S85, ingen belåning, tan skin [emoji41]
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Havebigfun

Sitat fra: MR Tesla på onsdag 31. desember 2014, klokken 21:41
Mente selvfølgelig at dersom jeg får en god pris for den blå så går jeg for den grå ;)
Hvis ikke det er et i-landsproblem vet jeg ikke- godt nytt år ::)

B_Tesla

Dere gjentar at sort/hvit er dårligere kvalitet på enn øvrige. Hvor har dere dette fra? Har ikke funnet noe om dette. Lest at det var en som leste klarlakken til ganske tynn, men det var på en blå bil.

Det er sant at riper er mer synlig på en mørk bil enn en lys. Men kvaliteten på lakken har jeg ikke lest om. Min oppfattning har vært at lakkprosessen er ganske lik med unntak av multicoat. Følgelig legges reflekterende elementer i lakken på metalikk, men klarlakken blir jo den samme.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA