Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gode råd til en ny Th!nk ejer...

Startet av haak09, fredag 17. april 2009, klokken 06:35

« forrige - neste »

haak09

Selger en Peugot Partner 2000 som har gått 75.000 til høystbydende.  Hele eller deler av batteripakken må skiftes ut, så dette er først og fremst et tilbud til de som enten kjøper nye batteriblokker selv eller trenger en strøken delebil til en gunstig pris.  Jeg må fjerne bilen fra parkeringsplassen ved Oslo Rådhus østre tårn, snarest mulig, så jeg vil ha en hurtig avgjørelse.  Kontakt meg på telefon 908 36 302

elektrolux

Partneren har en meget kjekk motor/diff enhet som burde tiltrekke alle som ønsker å konvetere en fossilbil.

Motoren alene burde være grunn nok til å hjelpe haak09 av med bilen hans.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Baltor

Men denne bilen trenger da motoren selv >:(
Partner er en utrolig praktisk bil, og alle elbiler som ble produsert i begrenset antall blir samleobjekt etterhvert. Ord som donorbil eller slaktoffer burde ikke være tillatt her på forumet, det får meg til å grøsse.
Men Elektrolux bidrar jo stort til å holde biler i gang her i Stavangerområdet, så dette er ikke ment som kritikk av ham.

Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

elektrolux

#3
Helt enig med deg i det Baltor, og Partneren er som du sier en fantastisk bil.

Problemet er at den har 27 batterier som blir dyre å kjøpe inn. Samtidig kan mang en Saxo / 106, eller Think nyte godt av å få tilgang på brukte blokker.

Det jeg prøver å framheve, er at også andre deler fra bilen er bevaringsværdige.

Bilen blir da også annonsert som potensiell delebil.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

#4
Ja så er jeg den lykkelige (?) eier av en Partner også. 
Bilen var helt strømløs, både tracktion og 12volt, så det var ikke lett å vurdere tilstand men jeg tok sjansen.

Vi får se om det blir bil eller delebil ::)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Gratulerer.

Er det ikke rart hvordan det har en tendens til å bale på seg.

Fordelene med flere elbiler er åpenbar. En kan velge den som er nok ladet i forhold til forestående tur, og der er alltid en igjen etter at kona har stukket av med sin favoritt.

En kan fikse en, og likevel kjøre elektrisk, dermed har en god tid til åspore opp billige reservedeler.

Og tilslutt, er det så gale at en må ofres som delebil, får en sitt eget private delelager.

Så lenge det ikke koster mer enn 390 kr i året + forsikring å eie en Elbil, er det lett å ende opp med mange slike.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på søndag 29. mars 2009, klokken 22:41
Gratulerer.
Er det ikke rart hvordan det har en tendens til å bale på seg.

Jo rart det der du ;D
Jeg trodde at jeg i min alder var ferdig med å mekke bil, og så fant jeg meg sammen med en elbil under presenning i snøhaugen tidligere i vinter :o etter en liten batterieksplosjon.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA