Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Noen som har e-golf med Webasto?

Startet av Nuvolari, søndag 18. januar 2015, klokken 22:29

« forrige - neste »

Li-Ion

#15
Sitat fra: BMW850 på mandag 26. januar 2015, klokken 17:10
Helt klart semre greier. Min MB 1997 har mye bedre og mer solid vindusvisker-system. Tror rett og slett ikke det er pusserbladene som er hovedproblemet men at hele greiene er for spinkelt!
Enig. Håper at flere klager og ikke finner seg i middelmådig kvalitet som ikke fungerer under nordiske forhold... Tesla bør bytte både spyler-motor, dyser og kanskje også visker-armer og blad....

Dette er rett og slett ikke holdbart...

Må også si at det er gøy å høre at personer som har kjøpt seg ny bil til 5-900.000,- synes det er greit å dra på Biltema å kjøpe seg nye viskere etter noen uker.... Montere på ekstra lys fordi de originale ikke holder mål...putter skumplast i sprekker og tak for å lydisolere...m.m.... aksepterer å kjøre i uker og månedvis med div feilmeldinger på skjermen(e).... og fortsatt er like blide.... Glemte jeg å si at motor også må byttes....men først skal du kjøre i noen måneder med klukkelyder....fordi det var ikke "så kritisk enda"..... 

...og hvor er min Center Console...? (droppa Premium med vilje ja...) Den som skulle komme for over et år siden?

Ja....jeg er sur....   :o
Be afraid...

rsomby

Er det noen nye erfaringer på dette med viskere?

Har ny bil som er like dårlig på viskere og spyling som 2014 modellen. Tenker å justere litt på spylerne for å se om det kan hjelpe, samt bytte viskere om noen har gode erfaring med noe nytt her



nortrahof

Sitat fra: eadie på onsdag 31. desember 2014, klokken 14:36
Hos meg omvendt. Blir alltid en trekant med møkk langt nede på ruten, i midten

Jeg hadde dette problemet tidligere. TM klarte ikke å fikse det, selv om de skiftet dyser og hadde bilen inne et par ganger.
Løsningen for meg, var å montere en ekstra dyse på venstre arm:
http://www.ebay.de/itm/NEU-SCHEIBENWASCHANLAGE-Scheibenwischer-SPRITZDUSE-Waschdusen-Wischerarm-12mm-/252228749550?hash=item3aba0148ee
Videre henter jeg vann fra et T-stykke fra de originale dysene (som er i drift) og en slange som jeg har stripset fast til vinduspusserarmen. Har kjørt med dette ca. 3/4 år og løsningen er såpass god at jeg hadde glemt at dette er noe problem. Det eneste man må huske, er når man spyler, så bruk vann på hele første slaget pusserene gjør.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

o.b.lix

Biltema sine viskere 58-241 (17''/425mm) og 58-249 (28''/700mm)

er mye bedre enn originale

Bosch (WIPER BLADE ASSEMBLY - DRIVER SIDE - BOSCH 700MM (1051495-00-A) og WIPER BLADE ASSEMBLY - PASSENGER SIDE (1051496-00-A) )
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

petersv

Men festene på Biltemas er mye dårligere, mange som har mistet de i fart.

o.b.lix

Har jeg aldri reflektert over - og jeg har 65.000 km med biltema på teslaen på veier som det regner mye (holder til ved Bergen).
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Sitat fra: petersv på onsdag 09. november 2016, klokken 11:56
Men festene på Biltemas er mye dårligere, mange som har mistet de i fart.
Det skjedde omtrent samtidig med at begge mine biler mistet sine, og jeg har kjørt Biltema siden 2013. Tipper på en batch med produksjonsfeil. Kjøpte nye fra Biltema, og de sitter.

petersv

Bra hvis det er bedre nå, for de jeg testet satt ikke, og mistet en i fart. Ikke gøy å kjøre videre i blinde til neste bensinstasjon for å kjøpe ny fra Bosch.

Sjøhyene

Jeg mistet biltema sin i fart nå i sommer. Kjørte i øsende regnvær på E18. Lå i ca 90kmt i 110 sone da den på førersiden plutselig spratt av og ble kastet over bilen. Ble null sikt i løpet av et tidels sekund. Meget ekkel og potensielt farlig situasjon.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Cookie Monster

Drit lei de originale fra Bosh som hopper på vinduet. Har bestilt viskere fra Michelin (Stealth Ultra) som flere andre har brukt på Tesla med god erfaring. Kom på rett under 400kr for et sett fra Usa ink frakt. Siden de er ikke mulig å få tak i her til lands tror jeg.

På tidligere biler har jeg heller ikke likt Bosh. Har vært dyrt og dårlig. Hadde mye bedre erfaring med Denso.

Kommer med tilbakemelding til uka når jeg får de nye :)
2015 P85D

Muffinman

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 09. november 2016, klokken 13:40
Jeg mistet biltema sin i fart nå i sommer. Kjørte i øsende regnvær på E18. Lå i ca 90kmt i 110 sone da den på førersiden plutselig spratt av og ble kastet over bilen. Ble null sikt i løpet av et tidels sekund. Meget ekkel og potensielt farlig situasjon.
Ja, virker som de som har hoppet av ble kjøpt i vår/sommer. Og det gjelder bare den på førersiden.

rsomby

Sitat fra: Muffinman på onsdag 09. november 2016, klokken 15:11
Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 09. november 2016, klokken 13:40
Jeg mistet biltema sin i fart nå i sommer. Kjørte i øsende regnvær på E18. Lå i ca 90kmt i 110 sone da den på førersiden plutselig spratt av og ble kastet over bilen. Ble null sikt i løpet av et tidels sekund. Meget ekkel og potensielt farlig situasjon.
Ja, virker som de som har hoppet av ble kjøpt i vår/sommer. Og det gjelder bare den på førersiden.

Vet ikke om dette er nytt, men jeg har ikke sett det før. Biltema har 4 forskjellige "kvaliteter" nå. Standard, Clear Vision, Aerodynamic og Ultrablade.  Skal uansett prøve et par ultra, de var uansett rimelige.

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA