Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mange som har ulyder i dashbord og interiør?

Startet av Flips, søndag 18. januar 2015, klokken 15:14

« forrige - neste »

R5GTT

#30
Hei.
Jeg har de takstativene dere måtte ha behov for, fra SeaSucker. Ski, sykkel og kajakk. Dersom en av dere har tilhold i Bergen, stikk innom så prøvemoterer vi litt forskjellig på ZOE. www.vsport.no





Tesla S 85KW
På jakt etter Renault 5 GT Turbo

Tormy

Jeg jobber i Bergen, kjører Zoe daglig og er svært interessert i en løsning for sykkeltransport.

ZOE

Seasucker har jeg sett på, sikkert flotte greier, men de er jo enormt dyre.

Med kvaliteten på renaulten er jeg redd hele bakruta løsner i limet når jeg fester en sykkel på 10-15 kilo bakpå der. Støtfanger er jo laget i samme plast som de nye colaflaskene, den er jo enormt mjuk.

En annen ulempe for meg var at jeg enten måtte latt de være på hele tiden (som nevnt er de dyre og lette å stjele) eller montert og demontert 2-3 ganger i uka=stress og garantert skraper i lakken.

Men sikker flotte greier for de med ren bil og sporadisk behov

pudderjagar

Eg hadde bestemt meg for skistativet med magneter som vist på i3 over men når eg fant ut at da kosta 4 900 kr så var da ikkje aktuellt.

Rundt 2000 kr kunne gått fint.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

R5GTT

Sitat fra: ZOE på torsdag 24. mars 2016, klokken 21:33
Seasucker har jeg sett på, sikkert flotte greier, men de er jo enormt dyre.

Med kvaliteten på renaulten er jeg redd hele bakruta løsner i limet når jeg fester en sykkel på 10-15 kilo bakpå der. Støtfanger er jo laget i samme plast som de nye colaflaskene, den er jo enormt mjuk.

En annen ulempe for meg var at jeg enten måtte latt de være på hele tiden (som nevnt er de dyre og lette å stjele) eller montert og demontert 2-3 ganger i uka=stress og garantert skraper i lakken.

Men sikker flotte greier for de med ren bil og sporadisk behov

Det tar ca 30 sekunder å montere, og under 5 sekunder å demontere stativet for 1 sykkel. Det er laget for å ta av og på. Stativet skal ikke stå permanet på bil, da vil det miste vakuum over tid.
Når det gjelder skader i lakk kan du selvfølgelig risikere merker dersom det monteres på skitten bil. Jeg har hatt på og av SeaSucker stativer på ren og skitten bil 1,5 år nå, og har ingen merker eller skader fra bruk av vakuumkoppene i lakken.
Tesla S 85KW
På jakt etter Renault 5 GT Turbo

R5GTT

Sitat fra: pudderjagar på fredag 25. mars 2016, klokken 10:32
Eg hadde bestemt meg for skistativet med magneter som vist på i3 over men når eg fant ut at da kosta 4 900 kr så var da ikkje aktuellt.

Rundt 2000 kr kunne gått fint.

Dette er ikke stativer med magneter, BMW i3 har karbon-/glass-fiber tak. Systemet baserer seg på vakuum og vakuum pumpe teknologi. Hver vakuumkopp sitter med 94 kg suge kraft. Du pumper ut luften og får vakuum under plastkoppene. Det fine med stativene er at du kan flytte dem med deg fra bil til bil. Dersom ZOE er en av flere biler i husholdningen vil stativene passe på de andre bilene også.   
Tesla S 85KW
På jakt etter Renault 5 GT Turbo

pudderjagar

Hvis da er sugekopper så er eg skeptisk sidan eg har ståltak på min bil. Er redd da då vært ein liten bulk når vakummet trekker til. På plasttak vil nok sugekopper fungere fint.

Prisen er og desverre for høg.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

ZOE

Idag kom stativet i posten (på døra!) ingen momskrav heller tydeligvis.. Blir spennene å se om det passer..

THE

Momskrav og fortollingsgebyr får du nok tilsendt i eget brev om noen dager.

Legg gjerne ut noen bilder som viser hvordan takstativ festes på bilen, helst med åpne dører så vi ser hvordan det ligger mot gummilisten.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

ZOE

Hehe. Dette ble en herlig kombinasjon av Irsk butikk, Fransk presisjon og Italiensk engeneering.
What could possibly go wrong?

Greiene er montert på bilen, det kom i ca 100 deler og jeg så først litt mørkt på det. Jeg klarte ikke helt å se systemet med en gang og bestemte meg for å bare slavisk følge den meget uleselige manualen. Den var på 4 språk og sikkert oversatt av google. Det hjalp ikke at det var med ikke mindre enn 4 ulike manualer :-)

Jeg er meeget skeptisk til patenten ift. vanninntrengning. Den klemmer tross alt gummilista helt flat. Det spørs om dette er ett produkt som egentlig bør plukkes frem de dagene du skal hente fjøler på maxbo.
Mitt tiltenkte bruk var som permanent montert (i sommersesongen) sykkelstativ..
Blir spennende å se i første regnfall..

Det er forholdsvis raskt å montere/demontere når det først er montert (en umbraco skrue), sikkert lettere å bruke en umbraconøkkel med skrutrekkerhåndtak.. Det var litt knotete med den som fulgte med..

Jeg hadde ikke lagt merke til at det var låsbart da jeg bestille det, men det var med nøkkler og låser.








pudderjagar

Trur vannintrenging kan kureres ganske greis så lenge stativet står på. Kjøp ei slek gummilist som du finn i vinduer hjå ein trelasthandler. Denne er tynn og meget mjuk. Lim den på der kroken går over lista. Den vil då lede vannet vidare til dørlist nr 2 og renneut nede ved dørstokken.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

ZOE

Tja, det vil jo ikke hjelpe på det som kommer mellom stativene.

Men det er jo en gummilist lenger inne også, så det er mulig det går bra uansett

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA