Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Få bedre ryggelys? Er dette mulig?

Startet av Hyperstress, lørdag 17. januar 2015, klokken 17:54

« forrige - neste »

Cookie Monster

#270
Her er hva som er lest ut av nye Feks 85 er fra en helt ny 85D.
Er kapasitet + brick. Det som er under 0 er med i kapasiteten nevnt her.

90 = 84.9 + 4 kWh = 88.9 kWh
85 = 79.3 + 4 kWh = 83.3 kWh
75 = 74.0 + 4 kWh = 78.0 kWh
70 = 68.5 + 4 kWh = 72.5 kWh (Gammel 70 pakke)
60 = 57.0 + 2 kWh = 59.0 kWh (Gammel 60 pakke)

Mangler da data fra 100 og det nye 60/75 batteriet som 60 versjon.
2015 P85D

rossifan46

Ser det i mange forum benyttes bilens beregning/anvisning av Typical KM som vurdering av tap/tilgjengelig energi i batteriet. Burde man ikke heller bruke Rated KM til dette? Den visningen bør vel være mindre avhengig av software-updateringer som har vært gjennom tiden? (angivelig har kW/km-grunnlaget for Typical har blitt revidert ved forskjellige software-versjoner).
Model S Standard 85 RWD er vel oppgitt til 502 km NEDC, og bilen skal vel da vise dette ved 100% lading hvertfall som ny?

Bare noen tanker fra min side, skyt meg hardt om jeg tar feil  :D
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Cookie Monster

Ja tror ikke den er lest ut. Mulig Sigurdi har gjort det eller noen andre her?
2015 P85D

Bjoris

Får min på fredag skal prøve meg med Leaf dongelen hvis den passer og så få denne Tesla appen så får vi se:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

trygvelo

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 31. august 2016, klokken 12:26
Her er hva som er lest ut av nye Feks 85 er fra en helt ny 85D.
Er kapasitet + brick. Det som er under 0 er med i kapasiteten nevnt her.

90 = 84.9 + 4 kWh = 88.9 kWh
85 = 79.3 + 4 kWh = 83.3 kWh
75 = 74.0 + 4 kWh = 78.0 kWh
70 = 68.5 + 4 kWh = 72.5 kWh (Gammel 70 pakke)
60 = 57.0 + 2 kWh = 59.0 kWh (Gammel 60 pakke)

Mangler da data fra 100 og det nye 60/75 batteriet som 60 versjon.

Takk! Første post burde blitt oppdatert med dette eller om det finnes en wiki et sted så burde det inn der. Ikke rart at mange med ny 75 får bedre rekkevidde enn gamle 85.

petersv

Gammel 60 har iallfall 57-58 kWh utnyttbar kapasitet.

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Trond.Strom

er det ikke en formel for rated km til kWh?

Ladet bilen min til 100% i dag og har
526 rated
421 typical

bilen er en 85D fra juni 2015


Muffinman

P85``en økte fra 70,1 til 71,2 etter et forsøk på kalibrering hos Tesla nylig. De kjørte den ned til 2%, lot den stå i 12 timer før de ladet helt opp. Deretter stod den i 40 timer.

Ikke et godt resultat, og dette var neppe særlig sunt for batteriet. Forhåpentligvis øker det mer etterhvert, men jeg har mine tvil. Normalen for en slik bil ligger rundt 75kWh.


DagfinnN

Sitat fra: Trond.Strom på fredag 23. september 2016, klokken 13:05
er det ikke en formel for rated km til kWh?

Ladet bilen min til 100% i dag og har
526 rated
421 typical

bilen er en 85D fra juni 2015
Vi du ser nøye etter har typical et forbruk på 189 kt/km. Så da er bare å regne ut det:
421 * 189 / 1000 = 79,469 kwt
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Griffel

For de fleste praktiske formål er 2kWh/mil ganske greit og nøyaktig nok.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Rolf Marius

Er temmelig grønn Tesla eier med en sen 13mod S85. Kjørte en 100% lading fra null i går for så å kjøre den helt til bunn(1%)i dag når jeg kom til SC.
64,5kwh brukt. Å da var den tom liksom. Vet om vampire, forvarming etc..men 20kwh borte liksom?  ??? Ladet opp til 100% å ladet da 75kwh. Så jeg brukte tom rekkevidden på 64,5kwh for så å fullade 75kwh rett etterpå.
S85
3M wrapped Satin Frozen Vanilla White

Muffinman

380tkm på en 2013-modell er ekstremt bra. Det er det neppe mange som har. Tilsvarer vel 76kWh+brick.

Rolf Marius

Sitat fra: Muffinman på søndag 02. oktober 2016, klokken 20:25
380tkm på en 2013-modell er ekstremt bra. Det er det neppe mange som har. Tilsvarer vel 76kWh+brick.

Skjønte liksom ikke helt hvordan jeg kan kjøre fra 100-0 å da bruke 64,5kwh for så å lade 75kwh rett etter. Kjørte ikke mer enn 253km dog på de 64,5 kWh.. men lell liksom
S85
3M wrapped Satin Frozen Vanilla White

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA