Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Få bedre ryggelys? Er dette mulig?

Startet av Hyperstress, lørdag 17. januar 2015, klokken 17:54

« forrige - neste »

Cookie Monster

Her er vekt på de. Mest riktig å sammenligne mot blir 85 RWD siden da er eneste forskjell batteriet.
2015 P85D

Hodetelefoner

Moro at dere samler inn info. Finnes det noe sted dere kan laste det opp? Så det ikke går tapt senere? 

sigurdi

#197
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 04. april 2016, klokken 00:26
Her er vekt på de. Mest riktig å sammenligne mot blir 85 RWD siden da er eneste forskjell batteriet.
Kan det ha skjedd endinger her:

70D - 2081kg (Produsert sept 15).
(60kg reduksjon i vekt fra plansjen fra 2141kg)
(Model S 60 har samme vekt oppgitt hos vegvesenet som i plansjen 1999)

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EL81939
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Cookie Monster

Ja når jeg tenker meg om er det noe rart med de tallene. Min P85D veide 2200kg på vekta med alt utstyr som legger på vekt  utenom 7 seter og panotak.
2015 P85D

sigurdi

Hva er din opplyst til i vognkortet da?
Men dette er off topic så får lage en egen tråd.
Hva veier din Model S?
Hva står det i vognkortet og hva er virkelig vekt. ;-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

fonberg

Det er "allmennt kjent" at bilene har blitt gradvis lettere etter hvert som de har gjort modifikasjoner over tid.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Cookie Monster

#201
Sitat fra: sigurdi på mandag 04. april 2016, klokken 17:56
Hva er din opplyst til i vognkortet da?
Men dette er off topic så får lage en egen tråd.
Hva veier din Model S?
Hva står det i vognkortet og hva er virkelig vekt. ;-)

2187 står i vognkort på min. Så de vektene som står i manualen må være med sjåfør etter en annen standard. For står 2262 med sjåfør her.

2187 er ihvertfall vekt helt uten utstyr. Så full utstyrt med panotak og 7 seter er en P85D sin egenvekt fort oppe på 2260-2270 som spiser av nyttelasten man kan ha med.
2015 P85D

zoom

#202
3 uker gammel 75D Facelift,ca 900km på telleren,første topplading.
Ladet i dag på superlader fra 0% til 99%(ikke fra charge now ,effektbegrensning var ca på 150kw).
Når jeg stoppet ladingen viste tilført energi 74kwh,tipper det er enda et noen kwh
til før charge now?
390tkm ved 99%,range mode off.

Effekt 96kw ved 25%
         84kw ved 50%
         71kw ved 61%
         48kw ved 75%
         38kw ved 80%
         32kw ved 85%
         26kw ved 90%
         16kw ved 95%


Bjoris

Dette høres jo lovende ut! Litt lav ladefart i starten kanskje, mener gml 70 fikk over 100 kw? Uansett 74 kw tilført høres utrolig bra ut!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

TomHenden

Levert: Model S 85 - 14.06.14 (Solgt, kjørt 40000km)
Levert: Model S 70D - 22.10.15 (Solgt, kjørt 13500km)
Bestilt: Model S 75D - Ferdig Produsert 11.07.16 - Levert 20.09.16

mrkjelke

Veldig bra! Flott at du deler yolo - nyttig for oss som fortsatt venter i spenning!
Førstegangskjøper av Tesla. Model S 70D, i produksjon 07.07.16, i transit 12.07.16.

Muffinman

Påfylt energi er en dårlig målestokk for å bestemme faktisk kapasitet i batteriet. Kan til en viss grad fungere til sammenligning mellom biler forutsatt lading under like forutsetninger, men dårlig til absolutte verdier på en enkelt bil pga tap av ukjent størrelse/linearitet i ladeprosessen. Når man i tillegg lader fra 0 og det er en energimengde som varierer fra bil til bil derfra og til bilen stopper blir sier dette veldig lite.

lunitiks

hvor er sigurdi og cookie med nasa-utstyret sitt? få denne 75kwh-bilen avlest!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

EJ

Vet ikke helt hvor nøyaktig trip teller er med tanke på KwH forbruk

men kjørte fra 100% til 8% selv I sommer og hadde brukt 66,1 KwH I en tur uten stop

med Aircon av

så med de data så har jeg under 72KwH på en 1 år gammel P85D kjørt 10k

Er det noen som jeg bommer totalt på her (Vet at det kan være noe gjemt 1 eller annen plass men 13KwH virker I meste laget

Muffinman

Sitat fra: EJ på onsdag 13. juli 2016, klokken 09:53
Vet ikke helt hvor nøyaktig trip teller er med tanke på KwH forbruk
Heller ikke en god metode. All energi forbrukt i park telles ikke med. I tillegg er det ikke sikkert at %-visningen er lineær, slik at å ekstrapolere en delvis syklus blir unøyaktig. Og som nevnt, man har en variabel energimengde fra man passerer 0 til bilen stopper. Den kan være ned mot ingenting eller så mye som over 4kWh.

Jeg er ganske overbevist om at du har langt over 72kWh i restkapasitet på en 1 år gammel bil som nesten ikke er kjørt, forutsatt at den ikke har stått på 100% lading det meste av tiden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA