Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dobbeltlader og kjøremønster

Startet av Mippen, lørdag 17. januar 2015, klokken 09:42

« forrige - neste »

Mippen

Etter å ha fulgt med på "Vi som ønsker elbilen dit peppern gror" en stund fikk jeg en glimrende ide. Det er jo en del ting med den gruppen som tyder på at det er sponsing mot elbiler som ligger bak. Toyota har for eksempel etter det jeg har hørt gått sammen med first house for å lage kampanje mot elbiler.

I den forbindelse kom jeg til å tenke på Toyota sin kampanje "prøv min hybrid". Hvorfor ikke gjøre det samme med elbiler for å få flere til å se hvor bra elbiler egentlig er? Er det noe folk kunne tenke seg å være med på?
Fremtiden er elektrisk.

bno

#1
Det som fremkommer her om Toyota bør ikke stå uimotsagt.
elbilforum.no/forum/index.php?topic=14868.55;wap2

Denne artikkelen er noe av det minst verdifrie jeg har sett ift. yttring om elbilen. Det lukter Toyota lang vei her synes jeg.
gemini.no/2014/09/elbilstotten-er-galskapspolitikk/

Som heldigvis imøtegås
www.adressa.no/nyheter/okonomi/article10104607.ece
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

elektrolux

Vi gjør dette rutinemessig til stor begeistring for de heldige.

e-Up'en er en sikker hit og folk fatter ikke hvor enkelt det er og hvor bra det er, mens Think også begeistrer med samme egenskapene minus luksusfølelsen e-Upen gir.

Vi leier jo også ut våre Classic elbiler. Salgsverdien har jo kollapset, mens bruksverdien er like høy, og jeg reklamerer med at det er rimeligere å parkere egen SUV og kjøre leiebil fra elbilhjelpen.no enn å fortsette å bruke monstertrucken.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Sigurd

Sitat fra: Mippen på mandag 29. desember 2014, klokken 21:51
Etter å ha fulgt med på "Vi som ønsker elbilen dit peppern gror" en stund fikk jeg en glimrende ide. Det er jo en del ting med den gruppen som tyder på at det er sponsing mot elbiler som ligger bak. Toyota har for eksempel etter det jeg har hørt gått sammen med first house for å lage kampanje mot elbiler.

I den forbindelse kom jeg til å tenke på Toyota sin kampanje "prøv min hybrid". Hvorfor ikke gjøre det samme med elbiler for å få flere til å se hvor bra elbiler egentlig er? Er det noe folk kunne tenke seg å være med på?
Problemet mitt er at i min omgangskrets greier folk seg med kollektivt helt til de skal langt. Og da er det ikke sikkert at e-UPen min er svaret.
For eksempel prøvde min søster hurtiglading med bilen min lenge før jeg gjorde det selv. Og de som har prøvd hurtiglading vet at det ikke alltid er helt smertefritt, pga. ladestasjoner ute av drift, betalingsløsninger som ikke fungerer for engangsbetalinger etc. Ikke det beste utgangspunktet for å vise elbilens fortreffelighet...
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

Thomas Parsli

Min omgangskrets konverteres sakte men sikkert, helt uten at jeg tilbyr prøvekjøring :D

Det holder at de sitter på en tur eller og og at jeg tar meg tid til å korrigere de værste mytene om elbil (ekstrem forurensning, enormt verditap og ubrukelig rekkevidde).

Det interessante er at vi alle kjøpte elbil som bil nummer to (alternativ til fossilbil) men endte opp med elbilen som primærbil.

Den dagen det blir krav om samkjøring i kollektivfeltet på E18 kommer det til å bli konvertert fossilhuer hver eneste dag :D

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Mippen

Etter jeg fikk elbil tok det ikke lang tid før en del av naboene også fikk. Om det er tilfeldig eller om det er god reklame vet jeg ikke, men merker også selv at jeg får masse spørsmål når jeg kommer med bilen min. Opplever også fra tid til annen at folk kommer bort til meg når jeg parkerer for å snakke om bilen. Selv om jeg bare har en leaf enn så lenge. Får faktisk mer oppmerksomhet når jeg kjører leaf enn andre mer spennende fossilbiler.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA