Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbiler kan sprenge nettet?

Startet av Fiffik78, fredag 16. januar 2015, klokken 18:58

« forrige - neste »

Fiffik78

Jeg har kikket på flere liknende og på alle ser det ut som om noen har skutt med hagle på panseret. Det er helt begredelig at det går an å selge noe slikt. I tillegg koster jo lakkering skjorta i Norge, men på sikt må det bare sette av noen kroner til micropaint i året. At et firma gidder å miste kunder pga løvtynn lakk er meg en gåte.

Har kjøpt en del gjennomsiktig 3M folie som jeg skal legge på utsatte steder. Veldig pent er det, ihvertfall ikke på kloss hold, men det er bånnsolid.
Outlander PHEV 2014

mayadan

Sliter også med dette. Har hatt bilen kun 4 måneder. Tok det opp med forhandler, og skal ha bilen inn på inspeksjon om kort tid. Har aldri opplevd lignende tidligere, uansett bilmerke.

toreboe

Sitat fra: Fiffik78 på mandag 12. januar 2015, klokken 12:26

Mer sjokkerende er lakktykkelen. På gamle Passaten min var det 120um minimum, 140-150 flere steder. På panseret!! på denne bilen var det et snitt på 75, 71 på tynneste og 80 på det meste. Forhandler virket noe brydd over problematikken for å si det forsiktig.

Min PHEV nærmer seg 1 års service og da denne diskusjonen om lakk-kvaliteten dukket opp ble jeg litt bekymret. Fikk sjekket med my-måler hos lakkverksted i dag og ble beroliget! De tok flere målepunkter, nede langs skjørtet, på panseret og på bakluken. Svært jevne målinger og alle lå i overkant av 200 my. Ikke dårlig, spør du meg!

RAOlsen

Sitat fra: toreboe på onsdag 29. april 2015, klokken 14:45
Sitat fra: Fiffik78 på mandag 12. januar 2015, klokken 12:26

Mer sjokkerende er lakktykkelen. På gamle Passaten min var det 120um minimum, 140-150 flere steder. På panseret!! på denne bilen var det et snitt på 75, 71 på tynneste og 80 på det meste. Forhandler virket noe brydd over problematikken for å si det forsiktig.

Min PHEV nærmer seg 1 års service og da denne diskusjonen om lakk-kvaliteten dukket opp ble jeg litt bekymret. Fikk sjekket med my-måler hos lakkverksted i dag og ble beroliget! De tok flere målepunkter, nede langs skjørtet, på panseret og på bakluken. Svært jevne målinger og alle lå i overkant av 200 my. Ikke dårlig, spør du meg!


Hvilken farge er bilen din?

toreboe

Sitat fra: RAOlsen på onsdag 29. april 2015, klokken 19:15
Hvilken farge er bilen din?

Min bil har fargen Technical silver.

stianel

Jeg sliter med at jeg finner tektyl flekker på bilen. funnet noe ned med døren, dessuten var det tektyl ved lykta fremme når jeg fikk den.

erik e

Huffa meg.      Ting kunne vært verre.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

stianel

Det må jeg si var et seriøst og ordentlig svar. takk skal du ha.

Kensam

Har også funnet tre stensprut-merker på panseret mitt når jeg vasket bilen i dag.
Bilen har ikke gått 700 mil engang...
Er det noe man får reklamasjon på eller må det mer "skader" til før forhandler gjør noe ?

Lovund81

Sitat fra: Kensam på tirsdag 16. juni 2015, klokken 20:50
Har også funnet tre stensprut-merker på panseret mitt når jeg vasket bilen i dag.
Bilen har ikke gått 700 mil engang...
Er det noe man får reklamasjon på eller må det mer "skader" til før forhandler gjør noe ?

Jeg er i samme situasjon.
Oppdaget flere slikemerker da bilen var kjørt knapt 2000km. Steinsprut på panser er en ting men jeg har "store" bak på bilen, øverst på bakluke.
Ellers er det endel på sidedører og panser.
Selger har henvist meg til kar bilskade som har gjort en grundig jobb med bilder og andre tester så venter på positivt svar fra selger/importør. Importør sier at disse skadene må være minimum 5mm før de kjører "sak" på det. Jeg har gitt beskjed om at jeg ikke slår meg til ro med dette så selger er meget behjelpelig og holder dialog med importør.
Spent på hva det ender opp med.

Hos kar-bilskade mente de at tidligere var det minimum 3mm før importør ville se på saken, så det kan jo hende at de økte til 5mm grunnet mye reklamasjoner.

Sbergo

Tips
Jeg kjøpte en Outlander for kort tid tilbake, da jeg fikk tid så jeg at det var en del prikker i lakken som viste seg å være små metallrester som kan etse og gi rustproblemer over tid.  Lakken bør derfor renses og poleres.  Jeg kjøpte et sett med rens og polering som jeg ble veldig fornøyd med.  Det var dyrt, men jeg mener det var vært pengene.
Sjekk linken under.

https://bilpleiekongen.no/produkt/swissvax-nybil-kit/

jokke

Sitat fra: Sbergo på tirsdag 21. juli 2015, klokken 13:36
Tips
Jeg kjøpte en Outlander for kort tid tilbake, da jeg fikk tid så jeg at det var en del prikker i lakken som viste seg å være små metallrester som kan etse og gi rustproblemer over tid.  Lakken bør derfor renses og poleres.  Jeg kjøpte et sett med rens og polering som jeg ble veldig fornøyd med.  Det var dyrt, men jeg mener det var vært pengene.
Sjekk linken under.

https://bilpleiekongen.no/produkt/swissvax-nybil-kit/

Swisswax polishen har jeg selv, den er helt topp.
Vannet perler enda etter 2 måneder

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA