Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ekstrautstyrstråden

Startet av Trustno1, fredag 16. januar 2015, klokken 18:56

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: BMW850 på mandag 29. desember 2014, klokken 20:20
Jo, det trenger de. Knappen er der og da skal den virke.
Tydelig at FOB``en fungerer bedre som ladelukeåpner enn ironien min til whatever :)

sisc1337

Har 73  FW versjon selv og det funket ikke hos meg heller. Flott om dere så det funker oss nevner FW verisjon, så vi får bekreftet hvilken FW det funker på! :) Kjenner jeg er litt misunnelig på dere som har denne featuren. Nå er det eneste som mangler en 3 sekunders tap på frunken for å akivere homelink. Da kan jeg kaste garasjeåpnere i søppelet!:)
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Muffinman

finn_roen

Hadde problemer med å åpne ladeluken på bilen i går, det var minus grader og da jeg valgte å åpne luken fra skjermen i bilen, klikket det fra luken, men den ville ikke gå opp.
Fulgte tidligere råd fra Tesla om å skyve baklykten litt bakover da ladeluken kunne være i klem, men det hjalp heller ikke, så jeg fant en plastikk spade (sykkelslange spade) og hjalp luken litt i det jeg åpnet luken fra mobilen, kan mulig være litt is som har hindret luken i å åpne..

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Trustno1

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 30. desember 2014, klokken 00:04
Funker her. FW 2.0.77

Mener at jeg også har denne fw. Jeg fikk vel .76 etter jeg var inne på DU skifte, deretter så fikk jeg denne "over the air"

Jeg har kun testet åpning av luka via FOB på .77

gss

F_P

Det funket ikke med .73 SW hos meg heller. Ikke har jeg skjønt hvordan den knappen på UMC-kabelen skal fungere heller  :-[ så det blir å åpne hele bilen for å få ut kabelen  :P
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

petersv

Med mindre de har endret patent siden 2013 så kan man dytte luken inn rett over kontakten. Det er gummi bak, så da flekser den og isen sprekker opp sånn at den slipper neste gang man trykker på ladelukeåpnerknappen. Mao dytte inn der luka går ut, hvis det er forståelig. Dette ble jeg intruert om ved overtagelse og har fungert hver gang på første forsøk siden.

shb

Funker her. FW 2.0.77
Fikk .76 etter DU bytte 8.Desember så kom .77 for ca 2 uker siden.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Thor2014

jazzwheel

Bilen min virker som den er stuck på .73... Merker jeg får litt kløe av at jeg tilsynelatende ikke kan påvirke updatefrekvensen selv.

Tuxedo

Sitat fra: F_P på tirsdag 30. desember 2014, klokken 08:28
Det funket ikke med .73 SW hos meg heller. Ikke har jeg skjønt hvordan den knappen på UMC-kabelen skal fungere heller  :-[ så det blir å åpne hele bilen for å få ut kabelen  :P
Når du skal dra ut kabelen, må du holde UMC-knappen inne helt til kabelen er ute.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

F_P

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 30. desember 2014, klokken 14:32
Når du skal dra ut kabelen, må du holde UMC-knappen inne helt til kabelen er ute.

Joda, men nå tenkte jeg på å åpne luka. Kabelen får jeg ut :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Tuxedo

Sitat fra: F_P på tirsdag 30. desember 2014, klokken 14:44
Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 30. desember 2014, klokken 14:32

Joda, men nå tenkte jeg på å åpne luka. Kabelen får jeg ut :)
Luka skal sprette opp ved trykk på UMC-knappen.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA