Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av kvolle6, fredag 16. januar 2015, klokken 17:10

« forrige - neste »

bno

#30
Virkelig bra og burde vært en selvsagt ting. Litt forbruker makt  ;D demonstrert?  QC opsjon neste?...
Jeg rykker i ihvertfall nærmere et kjøp.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

bno

Septembet et cut ofg for 2016 modellen iflg BOS Svgr.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

bno

Sitat fra: kvolle6 på tirsdag 10. mars 2015, klokken 17:51
Hot of the Press: BOS har bekreftet i dag at det vil bli mulig å bestille Range-Plus fremover sammen med DAB+, hvilket vil si at varmetråder i frontrute må bli opsjon på Range-Plus, siden disse er hindringen i dag.

I tillegg er det bekreftet at Norge vil få App og Com-modul (ConnectMe), og dette vil kunne ettermontertes i allerede leverte biler. Når og hvordan visste de ikke.

Dette er vel et par steg i riktig retning?

I fm prøvekjøring i dag ble dette bekreftet. Ble litt usikker i ettertid, men Kvolle6 - kan du bekrefte at det vil kunne bestilles oppvarmet f rute som tilleggs opsjon da?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

kvolle6

Ordrett som følger: - "Det er besluttet av Daimler å frigjøre varmetrådene i Range Plus-pakken, slik at denne vil være mulig å kombinere med DAB+. Varmetrådene i frontruten vil også være tilgjengelig som en singel-option hvis kunden ikke ønsker DAB+.

Tid for implementering er ikke besluttet, men oppdatering kommer i løpet av kort tid."

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

P85_Norway

Har et spørsmål jeg glemte å spørre om ved bestilling: 893 KEYLESS-GO start funksjon, er det for å slippe å sette nøkkel i "tenningslåsen"? Det er bare en startknapp?
Tesla M3 Performance

Ebola

Hvis bilen er bestillt med kode 893, så er det kun keyless start. Det vil si startknapp i tenningslås.
Kode 889 er full keyless go med sensorer i alle dørhåndtak
Erik
---------------------------------------------------------
2015 Mercedes B-klasse Electric Drive
2008 Mercedes C-220CDI

krl

Med 889, så kan nøkkelen ligge i lomma. Men med 893, så må den frem hvis du skal inn i bilen. Og da kan du vel likesågodt bruke den i tenningslåsen også.

bno

#38
Er litt usikker sete polste. Vurderer E Art med skinnimitasjon. Har ingen erfaring med dette.  Noen som har / synspunkter?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Softblue

#39
Er det noen som har lagt merke til forskjell på fronten på fossilmodellen og Electric Drive Modellen?
Electric Drive leveres med Bi xenon som opsjon til halogenlyktene,
mens fossilmodellen leveres med LED som opsjon til halogenlyktene.
Fossilmodellen har også en stripe fra panseret som går ut på hver side av grillen, som Electric Drive ikke har.
Fosilmodellen virker også "spissere" i fronten.
Det ser ut som om det ble gjort en oppdatering av fossilmodellen "W246" i november 2014, som Electric Drive "W242" ikke har fått?
Så risikerer man at en oppdatering av karosseriet på Electric Drive med LED-lykter er like om hjørnet, eventuelt fra 2016 modellen?

537 Digital radio DAB+ er også norsk standard på fossilmodellen.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Ebola

W242 (B-el) har jo også fått en facelift tilsvarende W246, med ny radio, nye baklamper, og endel interiørdetaljer. Alikevel rart at man ikke kan få led lys som opsjon. Det er visst ganske mange strukturelle forskjeller på W242 og W246. Kanskje det rett og slett er for dyrt og utvikle/produsere led lamper, når de ikke vet hvor mange biler de kommer til og selge?

Sitat fra: bno på tirsdag 17. mars 2015, klokken 22:59
Er litt usikker sete polste. Vurderer E Art med skinnimitasjon. Har ingen erfaring med dette.  Noen som har / synspunkter?

Jeg har også bestilt Electric Art. Er nesten umulig og se forskjell på kunst og vanlig skinn. Kunstskinnet tåler fasktisk mer før det blir riper (oppriping med knapper/glidelås i bukse f.eks) men det må også pleies hyppigere med skinnpleiemiddel, ellers blir det tørt og sprekker opp.

Skinnsetene kan vel føles kaldere på vinterstid, det er vel den eneste grunnen til og vurdere stoffseter.
Erik
---------------------------------------------------------
2015 Mercedes B-klasse Electric Drive
2008 Mercedes C-220CDI

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

iCar

Hei

Er i ferd med å nesten bestile meg en B klasse Elektrisk som skal brukes som bil nr 2 (Har en Tesla Model S)

Har fått sammen en bil med litt utstyr bare for å ha en pris estimert, trenger litt tilbakemelding på valg av utstyr og ting jeg burde ta med eller ikke.
Har enn så lenge satt opp en bil md følgende:

- Farge Night Black
- Stoff seter
- Alarmpakke
- Lys- og siktpakke
- Speilpakke
- Ryggekamera
- Aktiv Parkeringsassistent
- Memory Package
- Midtarmlene bak
- Cruisecontrol (Tempornat)
- Media Interface
- Korsryggstøtte
- Style
- Garmin MAP Pilot
- Farge Display 8"skjerm
- Radarstyrt rekuperative bremsesystem
- Range Plus

Ting jeg vurderer:
- Urban VS style som jeg har nå?
- Alle disse sikkerhetsassistentene (blindspor, Lane keeperne etc)er det noe vits med de? Er sikkert kult å ha de i starten men føler de kan bli mer hassel etterhvert med all pipingen?
- Oppbevaringspakke?
- Telefonmodul med Bluetooth handsfree(SAP PROFIL)
- Harman Kardon system VS Standard?
- Pre-Safe system
- Oppvarmet spylersystem
-  Keyless-Go start funksjon ( er vel den man for start stopp knapp med? )
- Innstegslister med MB skrift belyst
-


Er en del jeg kanskje ville tatt bort og andre ting jeg ville lagt til, noen som har noe formening? Til syvende og sist er det jo opptil meg å bestemme men vil gjerne ha litt tilbakemeldinger

Og tilslutt var det med lading:

Jeg har pr nå i vår felles Garasjeplass en 16a rød industrikontakt (400v TN) denne bruker jeg til å lade Tesla 11kw/t hastighet hva mer trenger jeg får å kun lade MB bilen?
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

Softblue

#43
Hei @iCar. Det blir en fin konfigurasjon med det du trenger og mer til.
Jeg valgte Urban siden jeg syntes felgene var finere.
Vær oppmerksom på at du nå kan velge DAB+ sammen med Range Plus nå, men varme i frontruten må da velges bort. Det kommer ikke fram av prislisten ennå, så det må spesifiseres når du bestiller.
Startknappen var på bilen jeg prøvekjørte, og jeg syntes den var grei i stedet for å fikle med nøklene.
Oppevaringspakken med de små bordene bak på forseteryggen som aldri blir bruk og de som sitter bak slår knærne bort i kuttet jeg ut. Synes dessuten det ser "cleanere" ut uten de småbordene.
Oppvarmet spylersystem koster småpenger, og vi bor i norge.
Jeg valgte i tillegg B53 kjøretøyvarsler (buzzer) siden jeg bor i boligfelt. Det er lite populært å dulte bort i noen som ikke hørte bilen kom, selv om man ikke er skyld i det.
Ellers er det ikke nødvendig å lesse på med utstyr i forhold til en bil som kanskje har begrenset levetid med hensyn til den tekniske utviklingen. Men skal man bruke den hver dag så er det viktig at man trives med det utstyret man har valgt, og ikke irriterer seg over utstyret man lot være å bestille.

Hvis du oppgrader kontakten til en 11kw (eller 22 kw) ladestasjon med Menneskes type 2 mode 3 så kan du lade både Tesla og Mercedes B elektric Drive. Med 22 kw ladestasjon, så må du nok oppgradere hovedvern og ledningsnettet.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

iCar

Sitat fra: Softblue på lørdag 21. mars 2015, klokken 19:55

Hvis du oppgrader kontakten til en 11kw (eller 22 kw) ladestasjon med Menneskes type 2 mode 3 så kan du lade både Tesla og Mercedes B elektric Drive. Med 22 kw ladestasjon, så må du nok oppgradere hovedvern og ledningsnettet.

Problemer er at jeg tror ikke borettslaget vil la meg montere en ladestasjon,har kun lov til å montere kontakt med med maks 16A

Så jeg vil ikke kunne lade MB med eksisterende industrikontakt i det hele tatt? Har lest litt og der noen har nevnt at det skal være mulig å benytte UMC'en som følger med Tesla og dermed vil det la seg gjøre å bruke den til å lade MB, men da med maks 11kw/t ?

Evt hva med at jeg bruker en industri til Shucko overgang og lader den på Schuko, med selvsagt begrenset ladehastighet?
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA