Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bygge ladekabel

Startet av coolhand, torsdag 15. januar 2015, klokken 14:26

« forrige - neste »

pwb

Sitat fra: Reodor på torsdag 22. januar 2015, klokken 08:47
Sitat fra: PionerThink på onsdag 21. januar 2015, klokken 21:38
Du er ikke redd for å suge luft fra toppen av tanken da når du suger på den siden? Eller regner du med at det er mest vann som "presser på"?

Tenkte å sette T-stykket under tanken slik at den enden som før gikk til topp av tank nå går rett inn på T-stykket hvor den møter slange som går fra bunn av tank samt til sugeside av pumpe.
Allt vannet som pumpes ut av pumpen går gjennom kretsen og tvinges enten inn i pumpen eller opp i tanken. Væske nivået i tanken blir vel omtrent 20-30 cm over T-stykket og sirkulasjon opp/ned fra tank blir liten siden pumpen trekker og leverer samme væskemengde.

Har som sagt ikke prøvd..

Vil du bruke 2 T stykker? kanskje lurt å sette en kran mellom de to T stykkene så den kan kjøres som normalt når man skal få ut lufta?

Reodor

Sitat fra: pwb på torsdag 22. januar 2015, klokken 09:55
Sitat fra: Reodor på torsdag 22. januar 2015, klokken 08:47
Sitat fra: PionerThink på onsdag 21. januar 2015, klokken 21:38
Du er ikke redd for å suge luft fra toppen av tanken da når du suger på den siden? Eller regner du med at det er mest vann som "presser på"?

Tenkte å sette T-stykket under tanken slik at den enden som før gikk til topp av tank nå går rett inn på T-stykket hvor den møter slange som går fra bunn av tank samt til sugeside av pumpe.
Allt vannet som pumpes ut av pumpen går gjennom kretsen og tvinges enten inn i pumpen eller opp i tanken. Væske nivået i tanken blir vel omtrent 20-30 cm over T-stykket og sirkulasjon opp/ned fra tank blir liten siden pumpen trekker og leverer samme væskemengde.

Har som sagt ikke prøvd..

Vil du bruke 2 T stykker? kanskje lurt å sette en kran mellom de to T stykkene så den kan kjøres som normalt når man skal få ut lufta?

Ett T stykke under tanken skulle holde. Sette det under tanken. Luft vil stige opp til tanken da væsken fra tanken og ned til T stykket stort sett vil stå i ro.

Jeg kommer ikke til å gjøre dette selv av den enkle grunn at jeg ikke trenger det og den ovenfornevnte risikoen med temperatursjokk.

Dersom jeg hadde hatt nytte av det vil jeg gjordt det.

2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA