Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: forvarming starter ikke

Startet av smaug01, onsdag 14. januar 2015, klokken 22:55

« forrige - neste »

smaug01

Hei,
Er det telefonen som automatisk sender ladesignal og forvarmesignal når man bruker timerfunksjonen i Leaf manager eller sender telefonen fra seg timer innstillingen til carwings serveren? Grunnen til at jeg spør er at jeg sikkert er utenfor telefondekning(sitter på flyet) når timer slår seg på så hvis telefonen må være på nett må jeg slå på lading fra 80% før jeg mister dekningen. Bilen står tilkoblet 16A på Gardemoen parkering i kulda [emoji15]
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

BE

Telefonen sender til serveren. Så er det den som sender til bilen.

Det vil si, det kan også hende at bilen mottar denne timeren, men telefonen trenger ikke være online når bilen starter varmen. Altså fungerer det bra om du setter timeren før du mister nettet på flyet.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

PK

Det er serveren som sender start varme på det tidspunktet du setter timeren på. Altså. Timeren settes på det kl varmen skal starte, i motsetning til den i bilen som settes når bilen skal være varm.

Etter at timeren er sendt til serveren,  kan du slå av tlf :)
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

emil

Sitat fra: PK på lørdag 27. desember 2014, klokken 21:49
Det er serveren som sender start varme på det tidspunktet du setter timeren på. Altså. Timeren settes på det kl varmen skal starte, i motsetning til den i bilen som settes når bilen skal være varm.

Etter at timeren er sendt til serveren,  kan du slå av tlf :)

Så parkerer man bilen et sted uten mobildekning etter at man har satt timer på telefonen vil ikke bilen varme?

PK

Sitat fra: emil på lørdag 27. desember 2014, klokken 22:09
Sitat fra: PK på lørdag 27. desember 2014, klokken 21:49
Det er serveren som sender start varme på det tidspunktet du setter timeren på. Altså. Timeren settes på det kl varmen skal starte, i motsetning til den i bilen som settes når bilen skal være varm.

Etter at timeren er sendt til serveren,  kan du slå av tlf :)

Så parkerer man bilen et sted uten mobildekning etter at man har satt timer på telefonen vil ikke bilen varme?

Det er min erfaring ja.
Da er timeren i bilen bedre å bruke, om man kan planlegge så pass :)
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

smaug01

'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

smaug01

Timer fungerte helt utmerket i dag. Bilen var varm og fulladet. Som elbilist er det litt pinlig å se at nesten alle Teslaer parkert og tilkoblet strøm var "snøfri". Det må da være unødvendig at bilen er oppvarmet hele tiden?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA