Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Golf GTE

Startet av Nickelilltroll, onsdag 14. januar 2015, klokken 22:55

« forrige - neste »

Nickelilltroll


Sedan 21. Dec har denna varsling kommit opp. Har fått igång bilen genom "restart", stopp-start noen ganger.
Men siden igår vill den bara ikke :-*

Har prøvd det meste men bilen bara gir meg samme beskjed :'(
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Råde

Sitat fra: Nickelilltroll på lørdag 27. desember 2014, klokken 21:21

Sedan 21. Dec har denna varsling kommit opp. Har fått igång bilen genom "restart", stopp-start noen ganger.
Men siden igår vill den bara ikke :-*

Har prøvd det meste men bilen bara gir meg samme beskjed :'(
Du har mobilitetsgaranti, så det er bare å ringe og be de fikse det. Gratis. Tlf 04444.

Post gjerne fasit når du har funnet det ut!
e-Golf | X75D

Ohm

Forresten, hvor kaldt? Samme feilmelding hos meg ved ca minus 20
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Gordon Retriever

Siden en teori er at denne feilmeldingen skyldes lav spenning på 12voltsbatteriet, kunne noen som har fått meldingen måle spenningen ved avslått bil med et voltmeter?

Nickelilltroll

Detta är bara 1 av totalt 4 större feil jeg hatt nå siden den "kallefinetiden" kom til gards. Så mobilitetsgarantin är ingen vits. Kommer å klampe in på Møller måndagmorgen å då er det best de har en "torsk" å hålle i :o

Hatt en lader som sa godnatt. Bilen ville ikke ta emot lading ved den første kulde-kneppen for 2 uker siden. Forværmingen og appen er da en mindre katastrofe!! Går ikke å logge in, bilen sier at pre-heat virker....kommer ut og bilen er like kall som kvelden før....Epc lampen kommer opp med jevne mellomrum...Lite førnøjd ja!

Kom opp første gang ved ca -14, men en reset så startet bilen. Siden igår har vi hatt -16, totaldød bil.

Kjøpte en kupeværmer idag, 5 timmers fullfart inne i kupen, no respons....samme sjitt- "feil, elektrosystem-stop"!
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Nickelilltroll

Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 27. desember 2014, klokken 21:35
Siden en teori er at denne feilmeldingen skyldes lav spenning på 12voltsbatteriet, kunne noen som har fått meldingen måle spenningen ved avslått bil med et voltmeter?
Ska ikke 12-volten lade ved nettlading? Har aldrig stått lenger en 20 timer uten lading. Og det ska vel 12-volten tåle?
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Råde

SitatSå mobilitetsgarantin är ingen vits.

Jo for de har forpliktet seg til å holde deg kjørende. Da får du lånebil. Tar du den med på verkstedet får du ikke lånebil...

Når det gjelder å varme opp i kupeen så hjelper det sikkert ikke. Det et at det er kaldt utenfor kupeen som nok er problemet. Skjønner du er misfornøyd!
e-Golf | X75D

Nickelilltroll

Sitat fra: Råde på lørdag 27. desember 2014, klokken 21:42
SitatSå mobilitetsgarantin är ingen vits.

Jo for de har forpliktet seg til å holde deg kjørende. Da får du lånebil. Tar du den med på verkstedet får du ikke lånebil...

Når det gjelder å varme opp i kupeen så hjelper det sikkert ikke. Det et at det er kaldt utenfor kupeen som nok er problemet. Skjønner du er misfornøyd!
Ah! Fantastiskt tips :D Kan til og med prøve på en søndag? Det er akkurat det som er problemet. Må ju ha bil for å oppdrive ett vardagsliv med jobb/annet. Vet at bilfirmaer har en grense på minimum 6 dager før å få lånebil.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

aat

Den grensen har jeg ikke hørt eller erfart. Vår e-golf har vært inne 3 ganger siden levering i august, og vi har fått lånebil hver gang. Dette har vært 2 1-dagersjobber og 1 8-dagers driftsstans.

Nickelilltroll

Oki, då har jag ringt møller mobilitetsgaranti og de kommer og henter bilen imorgentidlig. Återkommer med ett spent svar til dere. Dessværre må jeg si at en nyere passat tdi med webasto frister mer nå 8)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Ohm

Vanskelig problem, for når de tar den inn i verkstedet, så blir den varm og alle feil borte. Så skal de feilsøke, resultat: ingen feil.  Håper virkelig jeg tar feil her og at dette løser seg for deg.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Råde

Sitat fra: aat på lørdag 27. desember 2014, klokken 22:15
Den grensen har jeg ikke hørt eller erfart. Vår e-golf har vært inne 3 ganger siden levering i august, og vi har fått lånebil hver gang. Dette har vært 2 1-dagersjobber og 1 8-dagers driftsstans.
Den er reell men det kommer an på din forhandler. Er han kjip får du ikke lånebil ved garantijobb. Er han ordentlig og redelig får du.

Deg var forresten mye på et par måneder. Hva har det dreid seg om?
e-Golf | X75D

Nickelilltroll

Jaaaa...neeeei....herregud >:(

Så kom bergern til gårds for en time siden. Hade kontrollert at feilen fortsatt var der rett før han kom(20min). Åjodå...røtt og blinkande i klartekst "Feil, elektrosystem-stop"!

Bergern bad meg åpne panseret, vi skulle sjekke 12-voltsbatteriet. Åpna, såg litt uten berøring begge to, bergern satt seg i bilen....Bzzzz, sa det å alt var i orden ??? ??? ??? ???

Flau, skulle haft ett lastebilflak med torsk og følte mig dum ja.

Ingen av oss skjønnte noenting. Men fikk da bilen på møller, av egen drift med en lång skrift om alle feil jeg haft. Får håpe de tar meg seriøst da :'(

Skal sies at idag er første dag på ei uke da temperaturen er nærmere -10(mildt).

Ringte veihjelp og spurte hva jeg skal gjøre nå, får jag leiebil eller hva? Har du kjørt bilen til verksted selv? spurte damen. Ja, sa jeg. Da får du ikke leiebil nei...du kan kjøre tilbake og stoppe, be bergern komme å hente deg så får du leiebil, det står en på gardemoen(bor på lillehammer), sa hon raskt.

Behøver vel inte kommentere dette, dere skjønner mitt valg sikkert :o
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

aat

Sitat fra: Råde på søndag 28. desember 2014, klokken 07:36
Sitat fra: aat på lørdag 27. desember 2014, klokken 22:15
Den grensen har jeg ikke hørt eller erfart. Vår e-golf har vært inne 3 ganger siden levering i august, og vi har fått lånebil hver gang. Dette har vært 2 1-dagersjobber og 1 8-dagers driftsstans.
...
Deg var forresten mye på et par måneder. Hva har det dreid seg om?

2 vekstedopphold relatert til elektrosystem, 1 til mindre kosmetisk rep. Beskrev det i tråden om reklamsjoner/feil: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15768.msg304411.html#msg304411

Golfen

Hvis noen har et måleinstrument, og en automatlader på 10-15A eller mer, så kan dere jo forsøke å måle spenningen på 12V batteriet når det står feil elektrosystem i displayet. Logg gjerne spenningen. Får du start på bilen, logg spenningen når alt står på. Hvis ikke, sett på en automatlader, se om du får vekk alarmen da. Dette er en helt ny biltype som sikkert ikke er testet i ekstrem kulde. Kanskje finnes det komponenter som ikke takler kulda og den litt lavere spenningen det medfører før ladingen setter igang. Dersom alarmen alltid er før start i kulde, og aldri kommer under kjøring når lading pågår kan det være en mulighet for at det skyldes lav spenning på 12V systemet som sannsynligvis står for mye av styringen i bilen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA