Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Golf GTE

Startet av Nickelilltroll, onsdag 14. januar 2015, klokken 22:55

« forrige - neste »

Ohm

Kan ha sammenheng med at varmen ikke slår seg på heller v
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

SiriPiri

Sitat fra: Råde på søndag 28. desember 2014, klokken 07:36
Sitat fra: aat på lørdag 27. desember 2014, klokken 22:15
Den grensen har jeg ikke hørt eller erfart. Vår e-golf har vært inne 3 ganger siden levering i august, og vi har fått lånebil hver gang. Dette har vært 2 1-dagersjobber og 1 8-dagers driftsstans.
Den er reell men det kommer an på din forhandler. Er han kjip får du ikke lånebil ved garantijobb. Er han ordentlig og redelig får du.

Deg var forresten mye på et par måneder. Hva har det dreid seg om?

Vi har hatt lånebil fra Møller siden starten av november... Vet ikke når vi får e golfen hjem. Venter på software-oppdatering (gjentatte epc feil).
Møller dekker bil, bom, parkering og diesel.

Håper det løser seg for deg!

Sidewinder

Sitat fra: SiriPiri på søndag 28. desember 2014, klokken 20:03
Den grensen har jeg ikke hørt eller erfart. Vår e-golf har vært inne 3 ganger siden levering i august, og vi har fått lånebil hver gang. Dette har vært 2 1-dagersjobber og 1 8-dagers driftsstans.
Den er reell men det kommer an på din forhandler. Er han kjip får du ikke lånebil ved garantijobb. Er han ordentlig og redelig får du.

Vi har hatt lånebil fra Møller siden starten av november... Vet ikke når vi får e golfen hjem. Venter på software-oppdatering (gjentatte epc feil).

Nesten 2mnd uten bilen..?
Hmm det var lenge  :-[.  Er det slik at de lager en egen
Software oppdatering til din bil?

SiriPiri

Sitat fra: Sidewinder på mandag 29. desember 2014, klokken 09:05
Sitat fra: SiriPiri på søndag 28. desember 2014, klokken 20:03

Nesten 2mnd uten bilen..?
Hmm det var lenge  :-[.  Er det slik at de lager en egen
Software oppdatering til din bil?
Vet ikke. Generelt lite info. Kun fått beskjed om at fabrikk jobber med saken..  :-\

diax

Hadde nok hevet kjøpet her altså...

Nickelilltroll

Siste nytt fra møller om min bil som stått på verksted i en uke nå. De gjør feilsøk og prøver samarbeid med hovedkontoret i Oslo. Fikk in en bil idag med eksakt samme "symptomer".

Fått lånebil til feilen er fikset :)

Kjørde inom møller ikveld å såg på min ellers så gode bil gjenom et vindue på verksted. Stod der med åpent panser, ledninger og beskyttelsematter overallt. :-[
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

cavallino

Samme her... kjører leiebil etter at jeg fikk opp melding om feil på det elektriske systemet. Den kom når det var ca 10 minus eller kaldere. Merker at jeg savner elbilen, må jo innom bensinstasjonene å fylle hele tia... Får dere dekket drivstoff av møller altså?

moonbuggy

VW droppet vel både batterikjøling og batterivarme på e-golf etter "tester".
Vel, det spørs, kanskje kuttet man hjørner man ikke skulle ?
Li-on batterier er svært sårbare for tosifrede minusgrader.

Nickelilltroll

Begynner å lure på om det ikker 12 volts batteriet som ikke tar lading noen ganger. Stemmer med hvor "gammel" bilen er(3 måneder), og disse ting som tar strøm derfra virka i mindre og mindre grad-værme, værmetråder i vindue m.m.

Nej, har ikke tjekket hvordan de dekker drivstoff men sparer kvitteringer før å ta ett oppgjør senere.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Råde

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 06. januar 2015, klokken 16:17
Tidlig leaf hadde vel ikke batteriklima, og på nye modeller slår den seg kun på ved kaldere enn 10 blå. Ikke at det skal tas til inntekt for at man kan la vær å ha det, men eGolf skulle tåle mellom 10 og 20 minus.
e-Golf | X75D

Nuvolari

Sitat fra: Råde på tirsdag 06. januar 2015, klokken 20:49
Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 06. januar 2015, klokken 16:17
Tidlig leaf hadde vel ikke batteriklima, og på nye modeller slår den seg kun på ved kaldere enn 10 blå. Ikke at det skal tas til inntekt for at man kan la vær å ha det, men eGolf skulle tåle mellom 10 og 20 minus.

Dumt hvis det blir minus 21 da.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Ohm

Har kjørt i minus 25, bilen min sto ute hele julen, gikk fint det.

Nickelilltroll

Så kom dagen igår. Møller ringte og sa bilen var klar. 3 uker med feilsøking og endelig en "bil" i huset.

Første jeg reagerte på var vilken ENORM forskjell det er på våre e-golfer og en vw up. Ikke noe ost er vel ost nei ;)
Fikk beskjed hvor tungvint jobb det er å feilsøke disse e-golfer.

De hade en haug med feilmeldinger da de gjorde diagnosen. Alt skal vurderes av fagmekaniker og videresendes til et hovedkontor. Utredes og deretter forbedres.

Min bil hade som jeg hade misstanke om fra start, et problem å lade 12-volten over hele spektret. Uken etter kom en bil med samme problemer. Der hade de bara byttet ut batteriet :o

Lurte på om det var deres løsning på min bil og? Nej, det var noe annet men han kunde ikke si hva.

Det er en av de første biler som blev sluppet så disse problem skulle komme, det visste jeg. Nå återstår bare en kuldeperiode til, så får vi se hva reparasjon har gjort.

Uansett førnøjd med å få lånebil og at møller informert meg gjenom hele processen.

Nå har bilen fått en skikkelig vask og full lading. Førhåpentligvis blir dette siste dere hører fra meg i denne tråd ;)
TMS P85 -14, svart.

MagnarPS

Der kom min opp med samme feil som trådstarter. Hurra.

Er hele 13 minusgrader her nå.

Tar med ei flaske vin eller sju og reiser på hytta. (Med landcruisern)  ;)

Ohm

Sitat fra: MagnarPS på fredag 23. januar 2015, klokken 19:48
Der kom min opp med samme feil som trådstarter. Hurra.

Er hele 13 minusgrader her nå.

Tar med ei flaske vin eller sju og reiser på hytta. (Med landcruisern)  ;)
Møller sier dette er pga lav strøm på 12 volt batteri og at det da bør lades.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA