Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtiglader Danmarksplass - betalingsmetoder

Startet av erot, tirsdag 13. januar 2015, klokken 23:11

« forrige - neste »

erot

Heldigvis skjer slikt gradvis og ikke SNAP rett av. Har som sagt sikkert kjørt 4-500 km med klikkelyden, også i god fart.

@Havebigfun: Enig i at dette ikke akkurat var tillitsvekkende, men ingen grunn til å avskrive en produsent pga et enkelteksemplar med feil. Tror jeg har til gode å se en produsent av dyre hi-spec greier unngå alvorlige feil på produktene sine. Jeg gjorde min due dilligence på Vellano før jeg kjøpte. De leverer felger til all slags supersportsbiler, og jeg har ikke funnet et eneste negativt vitnemål fra brukere. Det ruller nok hundrevis av Teslaer på Vellano i USA, så jeg har ingen problemer med å stole på sommerhjulene mine, og de har også fått kjørt seg så det holder. Må innrømme at jeg er litt mer skeptisk til de tre resterende vinterhjulene siden de er fra samme batch, hvis det er noe galt med emnene som er brukt. Blir spennende å høre hva Vellano sier. Foreløpig må jeg nok pent vente på svar til ferien er over.

tut

Sitat fra: Muffinman på fredag 26. desember 2014, klokken 13:00
Felgen er bygget opp slik at strukturen gir den styrke. Med denne skaden vil strukturen ikke være intakt, og styrken vil være vesentlig svakere. Kreftene i metallet vil fordele seg annerledes, noe som bekreftes ved at du har klikkelyd. Det neste som vil skje om du fortsetter å bruke den vil sannsynligvis være raske, progressive brudd andre steder; med andre ord er faren for totalhavari svært stor.

Ikke kjør med det der. Du risikerer å skade deg selv og andre i bilen, medtrafikkanter samt få stor skade på bilen selv om du ikke kjører på noe. I tillegg er det straffbart å kjøre med en bil som ikke er i forsvarlig stand, og forsikringen din vil neppe være nyttig om det skjer noe. Regresskrav er ikke noe å ønske seg.

Støttes 100% av en med mastergrad i strukturanalyser...

tstens

Hei
Her er det bare å reklamere.Jeg ville også få sjekket de andre felgene dine.Ta røntgen el ultralyd av de for å være sikker. T6 betyr jo at de er herdet og det nytter ikke å reparere denne felgen med sveising. 6061 alu er en alulegering som er lett å bearbeide og herde,derfor brukes den mye i felger og sykkelrammer osv. I fly produksjon brukes for det meste 2024  og 7075 , disse har en mye høyere styrke,men sikkert mye dyrere . Disse tallene indikerer hva slags legering de forskjellige inneholder.
Terje
P85,White

lurium

Autobahn er ikke stedet man får felger ødelagt. Norske svingete bergenske veier med pottholes derimot :)

erot

Edit: Ordnet seg.

erot

Nei, midlertidig felg ordnet seg. Han jeg mailet om problemet har sluttet i firmaet, derfor har jeg mistet over en uke uten å komme noen vei, ble derfor litt desperat etter midlertidig løsning. Fikk kontakt med de fredag ettermiddag og rakk ikke maile bilder før de stengte. Regner med svar i kveld.

Må bare skryte av Dekk1 på minde. Selv om de kunne solgt meg en ny felg fikk jeg en kantkjørt originalfelg + muttere for 500 kr. De tok ingenting for hjulbytte/omlegging/balansering/flytte sensor. Veldig hyggelige var de også. Anbefales!

Krishell

Du har hatt flaks. Aluminium ryker ikke gradvis. Er det sånt at de er fest ut av et stykke?  jobber med cnc etc. Ikke billig ;)

erot

Ja, det er monoblock. Forklaringen kan i alle fall ikke være materialtretthet etter noen få tusen km pen kjøring. Må være noe galt med emnet til akkurat denne felgen. Jeg tar det for gitt at jeg får ny på garanti.

Krishell

Ja er nok en feil. Når jeg freser bil / mc deler som skal rotere. Så ser man etter avbalansering at det kan variere skremmende mye.  40gram på et billet svinghjul etc

erot

Fikk svar fra Vellano. De har ingen forklaring, første tilfellet de har av sprekk i felg. Ikke annet å gjøre enn å skjære en ny pronto og sende av gårde sa de. Fint med ny felg, men lurer fortsatt fælt på hvorfor dette skjedde.

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA