Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Endelig - åpne ladeluken med fob :)

Startet av Jejl, tirsdag 13. januar 2015, klokken 22:13

« forrige - neste »

Jejl

Jeg fikk bare 467km (på ratet) i dag. Sist gang jeg toppladet fikk jeg 514km.

Farshid Jahangosha

Tesla Model S 75 D 2017.
x Tesla Model S 85 autopilot 2014.
MB C 180 2001.

Patosan

Har inga tal att ge men denna vinter har jag funnit att det varierar mycket med temperatur.
Tog bilen häromdagen med ca 80% ladning som då visade 310km typical.
Körde en sväng till butiken och tillbaka som jag gissar är totalt ca 6 km.
När jag parkerade i garaget och skulle plugga in så visade det att jag hade > 80% laddning (313km typical).
Min hypotes är att batteriet fick värme när jag körde och detta resulterade i att batteri kunde leverera mer.
VIN 15026

LinkedIn

Havebigfun

Sitat fra: Jejl på fredag 26. desember 2014, klokken 09:45
Jeg fikk bare 467km (på ratet) i dag. Sist gang jeg toppladet fikk jeg toppladet fikk jeg 514km.
Tviler på at det er tap i batteriet- det er vel temperaturrelatert- skal du sammenligne må alle parametere være like- den viktigste er temperaturen.

sn0le

Når det er kaldt som nå vil batteriet ha en redusert kapasitet.
Men lading på SC vil vel varme batteriet opp såpass at man får full kapasitet.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

satheesh.net


Kallagtunet

Fikk 364 på 100% med typical her om dagen. Ned fra ca 400 de tre gangene jeg har ladet på 100% tidligere. Jommen sa jeg smør.

kseitzberg

502/402 typical. Har kørt 61.000 km. Lader tit til max, ofte på SUC og altid med min 32a. Tror at ladestyrken påvirker max kapacitet over tid. Jeg kan ikke se degradering overhovedet!


sn0le

Sitat fra: kseitzberg på lørdag 27. desember 2014, klokken 01:00
502/402 typical. Har kørt 61.000 km. Lader tit til max, ofte på SUC og altid med min 32a. Tror at ladestyrken påvirker max kapacitet over tid. Jeg kan ikke se degradering overhovedet!
Hvilken softwareversjon har du i bilen?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

afitch80

Før amerikansk, nå tysk.

TeslaK

2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

elnino

376km typical på 100%.
Kjørt 40.000km, superladet 10 ganger, fulladet 10 ganger, ellers mellom 30-70% typisk.

Jeg har B batteri og v6+...mistet 20km rekkevidde ved bytte av DU.
Skulle vi gått sammen om å skrive et brev til tesla der vi krever svar anngående dette? Er ganske mange som har mistet mye rekkevidde? Er det lov å gjøre drastiske endringer på bilen uten å utlevere informasjon om hva som er gjort?

Øggen

Mitt svar på det er : Ja, Ja, Nei
Muffinman startet noe men vet ikke om hvor mange som meldte seg til han. Noe mønster å se??

Muffinman

#14
Det var bare deg som meldte tilbake serienummer på pm. Vi har samme batteri, det skiller ca 5000 på produksjonsrekkefølge. Så har vi vel begge opplevd at det forsvant 20tkm over natta etter softwareoppdatering, og verifisert i praksis at rekkevidden er vekk. Det er med andre ord ikke snakk om annen beregningsmåte.

Faktisk skjedde dette ved det første DU-skiftet hos meg også, og når Tesla ladet bilen inne i godt og varmt verkstedlokale før avhenting stoppet det altså 20tkm lavere enn før. Temperaturen ute var fremdeles sommerlig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA