Dårlig tilpasning av panser ?

Startet av Hyperstress, fredag 26. desember 2014, klokken 01:45

« forrige - neste »

Marius Engel

Slik ser de aller fleste model s ut tror jeg, i større eller mindre grad.

En kompis av meg var innom tesla med dette, alle bilene så slik ut.

Kallagtunet

Mulig de gjør det nå? De hadde jo en stor retooling i sommer. Av alle de eldre bilerene jeg har sett har ingen vært så ille som eksemplaret til Hyperstress.

F_P

Har ditto glippe på passasjersiden på bilen min (utlevert 30.sept). Vel og merke noe mindre enn dine, men på min bil «fortsetter» feilen ned til lykt og fanger slik at disse heller ikke sitter rett i forhold til hverandre. Kommentert ved utlevering, og lovet utbedret. Jeg har ikke mast grunnet alt annet de har brukt tiden på i det siste.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Marius Engel

Sitat fra: Hyperstress på fredag 26. desember 2014, klokken 12:28
En annen litt skuffende sak er lista ved panotaket bakerst. Den er ok på venstre side, men buler opp på midten/høyre. Kan heller ikke huske at denne var slik sist.

Venstre:

Midten/høyre:

Må legge til at bilen er helt konge, virkelig pyton å være uten Tesla i 2 mnd!
Men er litt skuffende med disse tingene som ikke er på stell.

Du kan være glad du har pakning der. Ikke alle er så heldig...

Da samler vannet seg opp i taket, og når du gir gass får du en real kalddusj!

HåkonE

Merkelig at de tillater slike glipper på en bil som har så høyt fokus på lav luftmotstand.

Skulle ikke være så vanskelig å støpe/kutte metall med millimeter-presisjon i 2014, likevel har en del kunder påpekt glipper både her og der. En av grunnene til at jeg droppet pano-tak.

Er det spesielt vanskelig å jobbe med aluminium kanskje? Mener å ha lest noe om det før...

Haldenser

Mitt panser ser mer eller mindre likt ut, og har ingen problemer med dette. Legger ikke merke til noe ang panelskjøter, lister osv. Ingen av de som har sett bilen har bemerket noe heller. Superfornøyd, og heller god avstand enn paneler som gnisser (så lenge det ser ok ut)
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

RonnyØ

Min har også en liten "feil" der. Kanskje mest på passasjersiden. På førersiden syns jeg det passer bra.

Hyperstress

Var innom Tesla og sjekket noen biler. De har jo diverse skavanker alle sammen. Mitt panser er ikke ideelt, men det var samme tendenser på flere biler. På den ene kunne jeg nesten stikke fingrene inn under lykta på ene siden, og tilsvarende over lykta på andre siden! (Utstillingsmodellen på Grorud).
Så jeg tror jeg lar det ligge, istedet for at de skal prøve med å stramme låsen eller bytte panser eller et eller annet som fort kan gjøre vondt værre.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Dennis

Burde kunne forvente at alt av paneler er 100% bra. Kommer aldri til å godta at bilen min blir levert med skeivt panser og paneler.
Aldri lagt merke til noe slik på andre biler, selv billige japsebiler er 100%. Men har sett det der på flere Teslaer men hadde virkelig forventet de hadde fått orden på det i senere tid.

Kjell Leaf

Sitat fra: Dennis på tirsdag 30. desember 2014, klokken 13:01
Burde kunne forvente at alt av paneler er 100% bra. Kommer aldri til å godta at bilen min blir levert med skeivt panser og paneler.
Aldri lagt merke til noe slik på andre biler, selv billige japsebiler er 100%. Men har sett det der på flere Teslaer men hadde virkelig forventet de hadde fått orden på det i senere tid.
I Amerika er som kjent alt stort, også glipene  ;D
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

P85_Norway

+1
Min første Model S var tilnærmet 100% på paneler, også panser, og jeg forventer at dette er 100% på min 2015 modell.
Tesla M3 Performance

Muffinman

Min er en av de bedre jeg har sett med tanke på tilpasninger, men får likevel kommentarer "ser at den er amerikansk, ja...".  Glipa som trådstarter har på sin bil er mye større enn på noen av bilene jeg har sett levert tidligere, mulig dette er noe som ble introdusert på biler produsert i høst.

emagic

Dette er et ganske klassisk US bil problem dessverre :-(  Jeg trodde virkelig at alt nå ble laget i CAD-systemer som gjorde at dette ble bra, har sett at en del moderne US Chevyer har blitt betraktelig bedre de siste årene enn de var før og har vel egentlig tenkt at det er pga IT i designprosessen, så det er snodig at Tesla har slike problemer.  Kan det være noe med bruken av alu, at aluen ikke oppfører seg som den skal når den blir stanset ut tro?

emagic

hgs

Min har samme greia. Nå skal jeg inn for fiks av bulk i panser hos DK 9 januar,  så da skal jeg iallfall påpeke det. Jeg tviler uansett på at dette er noe de fikser i samme slengen, selv om denne glipa faktisk er mer skjemmende enn panserbulken.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

P85_Norway

Nylig utlevert P85D i USA, dette panser ser jo veldig bra ut:
Tesla M3 Performance

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA