Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Artikkel: I -4'c - kun 67 km rekkevidde på Nissan på vinterføre

Startet av Hyperstress, tirsdag 13. januar 2015, klokken 21:18

« forrige - neste »

Hyperstress

Reagerer på dårlig tilpasning av panser på ny bil. Jeg håpet at når jeg fikk bil nå så skulle dette med tilpasninger være bedre enn før, men her er det fortsatt snakk om centimeterpresisjon. På panseret er det hele 11mm gap mot nosecone.

Før jeg gjør noe mer ut av dette -  har dere samme greiene? Husker ikke at det var slik på gamlebilen.

Litt sånn redd for at de skal prøve å fikse det også, plutselig blir det litt bøy og tøy, eller nytt panser som ikke matcher perfekt eller noe  :-\ .

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Dette hadde jeg aldri godtatt. Men skjønner bekymringen din; har hatt mange feil som er forsøkt utbedret hvor nye feil er introdusert.

Havebigfun

De fleste bilene av den første serien som kom hit så slik ut- jeg trodde de har fått kontrol med det det siste året- noe de åpenbart ikke har- Jeg hadde påpekt dette ved overtakelse.

Teslanewbie

#3
Ja .. å tilvirke lykter som ikke dugger  er vansklig fremdeles ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jkirkebo

Sitat fra: Hyperstress på fredag 26. desember 2014, klokken 01:45
Reagerer på dårlig tilpasning av panser på ny bil. Jeg håpet at når jeg fikk bil nå så skulle dette med tilpasninger være bedre enn før, men her er det fortsatt snakk om centimeterpresisjon. På panseret er det hele 11mm gap mot nosecone.

Før jeg gjør noe mer ut av dette -  har dere samme greiene? Husker ikke at det var slik på gamlebilen.

Min har noe av det samme, men ikke så mye. Men dette er vel bare en justering mhp. hvor langt ned man kan lukke panseret? Låsen kan justeres ned, men pga. pakningene vil det da kreves mer trykk for å lukke den.

Eneste permanente løsning på dette er etter min mening motorisert lukking av panser. Ihvertfall den siste biten, men helst hele veien synes jeg. Det hadde jeg gladelig betalt en del ekstra for.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hyperstress


Sitat fra: jkirkebo på fredag 26. desember 2014, klokken 10:18
Sitat fra: Hyperstress på fredag 26. desember 2014, klokken 01:45
Reagerer på dårlig tilpasning av panser på ny bil. Jeg håpet at når jeg fikk bil nå så skulle dette med tilpasninger være bedre enn før, men her er det fortsatt snakk om centimeterpresisjon. På panseret er det hele 11mm gap mot nosecone.

Før jeg gjør noe mer ut av dette -  har dere samme greiene? Husker ikke at det var slik på gamlebilen.

Min har noe av det samme, men ikke så mye. Men dette er vel bare en justering mhp. hvor langt ned man kan lukke panseret? Låsen kan justeres ned, men pga. pakningene vil det da kreves mer trykk for å lukke den.

Eneste permanente løsning på dette er etter min mening motorisert lukking av panser. Ihvertfall den siste biten, men helst hele veien synes jeg. Det hadde jeg gladelig betalt en del ekstra for.

Jeg må presse ganske hardt for å få det i lås slik det er allerede, så om en skal stramme det mer så er jeg redd for bulk. Og da vil resten an panseret ligge lavere enn skjermene også, siden de er flush nå. Virker som at fremre kant ikke runder nok ned.
Om jeg klager på det så strammer de sikkert låsen, og så ender jeg opp med panserbulk.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Thor2014

Det må være en feil med stanseverktøyet eller kanskje forandring i aluminiumen som gjør at formen forandres.
Ser feil ut i forhold til støtfanger også.

Hyperstress

En annen litt skuffende sak er lista ved panotaket bakerst. Den er ok på venstre side, men buler opp på midten/høyre. Kan heller ikke huske at denne var slik sist.

Venstre:


Midten/høyre:


Må legge til at bilen er helt konge, virkelig pyton å være uten Tesla i 2 mnd!
Men er litt skuffende med disse tingene som ikke er på stell.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Havebigfun

Sitat fra: Hyperstress på fredag 26. desember 2014, klokken 11:35
Jeg må presse ganske hardt for å få det i lås slik det er allerede, så om en skal stramme det mer så er jeg redd for bulk. Og da vil resten an panseret ligge lavere enn skjermene også, siden de er flush nå. Virker som at fremre kant ikke runder nok ned.
Om jeg klager på det så strammer de sikkert låsen, og så ender jeg opp med panserbulk.

Problemet er ikke låsen men manglende kurve i panseren slik det ser ut for meg. La Tesla ordne opp- ikke gi deg før du er fornøyd dvs. ikke aksepter dårlige løsninger. Kan hende det må en ny panser til.

Teslanewbie

Sitat fra: Havebigfun på fredag 26. desember 2014, klokken 12:37
Sitat fra: Hyperstress på fredag 26. desember 2014, klokken 11:35
Jeg må presse ganske hardt for å få det i lås slik det er allerede, så om en skal stramme det mer så er jeg redd for bulk. Og da vil resten an panseret ligge lavere enn skjermene også, siden de er flush nå. Virker som at fremre kant ikke runder nok ned.
Om jeg klager på det så strammer de sikkert låsen, og så ender jeg opp med panserbulk.

Problemet er ikke låsen men manglende kurve i panseren slik det ser ut for meg. La Tesla ordne opp- ikke gi deg før du er fornøyd dvs. ikke aksepter dårlige løsninger. Kan hende det må en ny panser til.

Det er jo supercool med nylakkert panser på en ny bil...   :o
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Havebigfun

Det er en del biler som blir utlevert med etterlakkerte deler uten at den nye eieren vet om det- når resultatet er perfekt synes det ikke (det er det man må forvente). Å kjøre rundt med 11 mm glippe er minst like uakseptabel.

Dennis

Er vist ny låse mekanisme på P85D, men om det løser de problemene er jo ikke sikkert :P

boppus

Slightly off topic, but:
Er det forrigling på åpning av panser eller kan det åpnes i fart?
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Muffinman

Knappen er sperret for åpning under kjøring, men når bilen står i ro kan panseret løftes rett opp etter at det er åpnet. Men det må da være en eller annen idiotsikker mekanisme som hindrer åpning i fart?

Pompel

Tror det er litt lite kurve på panseret på bilen min også og har tenkt å ta det med Tesla. Ser litt ut som på din, men tror ikke det er fullt så mye på min
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA