Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware 6.1

Startet av diax, tirsdag 13. januar 2015, klokken 19:30

« forrige - neste »

diax

For de av dere som benytte seg av appen kom det i dag en ny oppdatering av selve appen,
men også software til bilen.

Noen nye funksjoner under kjøretøyinnstillinger, og under timer-innstillinger kan man nå velge
mellom 10, 20 og 30 minutter oppvarmingstid.

geos

Sitat fra: diax på torsdag 25. desember 2014, klokken 22:47
For de av dere som benytte seg av appen kom det i dag en ny oppdatering av selve appen,
men også software til bilen.

Noen nye funksjoner under kjøretøyinnstillinger, og under timer-innstillinger kan man nå velge
mellom 10, 20 og 30 minutter oppvarmingstid.

Takker for oppdatering!

Endrer ikke så veldig mye, da man fortsatt ikke kan starte varme fra "remote". Via SMS kan jeg starte varmen fra resturanten mens bilen står på lading på kjøpesenteret, eller mens jeg er på butikken.

Spennende å se om ny software i bilen endrer oppførsel på noe vis.

Ser ikke ut som dette endrer på fjernstyring via SMS etter det jeg kan se. Tester dette i morgen.

diax

Nei, begrensningen med at man må være innenfor "WiFi-distanse", dvs <30 meter, er fortsatt gjeldende. For å kunne fjernbetjene bilen i ordets rette forstand må det hardware til, all den tid det ikke er noen GSM-interface i bilen.
Men inntil vi venter på at appen din blir ferdig til distribusjon som RC/final er dette velkomment. :)

LeifA

Ser ut til at oppdateringen kun er kommet til Android. Får ikke noen oppdatering til iphone foreløpig.
LeifA

diax

Sitat fra: LeifA på fredag 26. desember 2014, klokken 14:34
Ser ut til at oppdateringen kun er kommet til Android. Får ikke noen oppdatering til iphone foreløpig.

Ok - jeg tenkte ikke på Android vs iPhone.

Kjørte 2x30min forvarming i dag tidlig. Var også i dag -12 grader ute.
På appen hadde jeg da mistet en strek kapasitet, men når jeg satt meg i bilen
var det estimert 42km rekkevidde. Det er lengre enn hva jeg normalt får ved
kaldstart. ICE startet aldri. (Viktig å holde seg på grønt(ECO))

For lengst mulig rekkevidde kan man da anta det er verdt å ofre noe strøm
for at batteriet skal være varmest mulig. En annen verdifull "bivirkning" av varmt
batteri er at regenerering fungerer optimalt, og at bremseenergien kan taes vare på fra start.

Spennende å prøve dette videre.

aaa3

Skulle oppdatere bilens software i dag. Kom greit i gang, men etter ca 40 % framdrift fikk jeg melding om at oppdateringen mislyktes, og prøv igjen.
Men da viste det seg at bilens wifi var vekk - borte - og nå er den ikke å finne.
Jeg har prøvd forskjellige telefoner, men ingen av dem finner bilens wifi.
Noen gode råd der ute?

diax

Sitat fra: asbaas på fredag 26. desember 2014, klokken 15:37
Skulle oppdatere bilens software i dag. Kom greit i gang, men etter ca 40 % framdrift fikk jeg melding om at oppdateringen mislyktes, og prøv igjen.
Men da viste det seg at bilens wifi var vekk - borte - og nå er den ikke å finne.
Jeg har prøvd forskjellige telefoner, men ingen av dem finner bilens wifi.
Noen gode råd der ute?

På forrige oppdatering skjedde det meg at oppdateringen mislyktes. Men ved nytt forsøk gikk det
imidlertid bra.

Forsøk å slett alle telefoner og begynn helt på scratch er vel det jeg hadde forsøkt.

PHEV-ftw

Sitat fra: asbaas på fredag 26. desember 2014, klokken 15:37
Skulle oppdatere bilens software i dag. Kom greit i gang, men etter ca 40 % framdrift fikk jeg melding om at oppdateringen mislyktes, og prøv igjen.
Men da viste det seg at bilens wifi var vekk - borte - og nå er den ikke å finne.
Jeg har prøvd forskjellige telefoner, men ingen av dem finner bilens wifi.
Noen gode råd der ute?
Hvis bilens nett er borte så ville jeg prøvd å ta den prosedyren man tar for å sette bilen i tilkoblingsmodus, altså lukke alle dører, trykk en gang på startknappen (uten fot på bremsen) og trykk på låse opp og låse-knappen på nøkkelen fem ganger hver (ti ganger totalt) annen hver gang. Dette må gjøres innen ti sekunder etter at du har trykt på startknappen.
Dette burde gjøre wifien til bilen aktiv igjen. Håper det hjelper :)

aaa3

Det funka! Startet tilkoplingsmodus på nytt, og jeg trengte ikke slette alle enheter.
Takk for hjelpen!  :D

RAOlsen

Sitat fra: PHEV-ftw på fredag 26. desember 2014, klokken 15:49
Sitat fra: asbaas på fredag 26. desember 2014, klokken 15:37
Skulle oppdatere bilens software i dag. Kom greit i gang, men etter ca 40 % framdrift fikk jeg melding om at oppdateringen mislyktes, og prøv igjen.
Men da viste det seg at bilens wifi var vekk - borte - og nå er den ikke å finne.
Jeg har prøvd forskjellige telefoner, men ingen av dem finner bilens wifi.
Noen gode råd der ute?
Hvis bilens nett er borte så ville jeg prøvd å ta den prosedyren man tar for å sette bilen i tilkoblingsmodus, altså lukke alle dører, trykk en gang på startknappen (uten fot på bremsen) og trykk på låse opp og låse-knappen på nøkkelen fem ganger hver (ti ganger totalt) annen hver gang. Dette må gjøres innen ti sekunder etter at du har trykt på startknappen.
Dette burde gjøre wifien til bilen aktiv igjen. Håper det hjelper :)

Fikk samme problem ved ca 55%, fikk melding om at jeg ikke hadde kontakt med bilen, svarte ja på spørsmål om jeg satt i bilen og så dro det i gang igjen.
Problemet var ar telefonen koblet seg på husets wifi midt i prosessen.
Tips, husk å disable andre nett i nærheten før dere begynner oppdateringen.
Det var flott å kunne ha annen oppvarmingstid enn 10 min men er det noen som vet om det er andre funksjoner som har blitt oppdaterte eller kommet i tillegg?  Bugfix etc?

fstromsv


fstromsv

Jada, min er på norsk.  Må det en avinstallering/re-installering til?  Kanskje du i så fall må registrere telefonen på nytt i systemet.

EinG


ghabbe

Er det noen som har fått med seg når det kommer oppdatering til IOS?

LeifA

Etter oppdatering av appen opplever jeg ofte å ha problemer med å sende kommandoer til bilen. I følge telefonen selv så har den god WiFi forbindelse med bilen, men appen fra Mitsubishi hevder at den ikke har kontakt med bilen og symbolet for forbindelse i appen er rødt. Opplever ofte at dette varer i flere minutter før det plutselig løser seg. Telefonen er en Sony Experia E1 med Android 4.4.2. Er det andre som opplever noe liknende?
LeifA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA