Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Drive unit failure

Startet av boppus, tirsdag 13. januar 2015, klokken 17:05

« forrige - neste »

Hyperstress

Kan virke som at dette (auto dim) er den ene tingen absolutt alle er enig i at bør prioriteres høyt, og som burde være rimelig greit å få gjort noe med raskt. Kanskje Tocn skulle sendt en mail.. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

boppus

Hvem/hva er Tocn? Er det noen som lytter til hva vi mener? Det nest største markedet?
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Havebigfun

Tesla Owners Club Norway- Laumb fikk fart i DU-saken ved å henvende seg direkte til Elon

afitch80

Nattmodus konstant her og. Kjører bare lysstyrke opp og ned manuelt etter lyset ute.

Alle andre bilfabrikanter har autodimming av lysstyrken på skjermer. Også mobilene våre gjør det. Da burde det være fullt mulig for Tesla å gjøre det samme. Ikke skifte fra dag- til nattmodus, men å faktisk justere lysstyrken på skjermen. Alle Model S'er har automatisk skifte mellom ledstripe og zenonlys som styres av en sensor i frontruten. Samme sensor kan brukes til dimming av skjermene.

Får håpe Tesla får fingeren ut om ikke lenge.
Før amerikansk, nå tysk.

eadie


Sitat fra: SKH på torsdag 25. desember 2014, klokken 22:39
Utrolig irriterende når en bor i Bergen og føler en kjører 50% av tiden i tunneller. Min løsning er enkel: jeg har på nattmodus 100% av tiden.

Her og. Nattmodus hele tiden med 50% styrke er fint nå om vinteren.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Muffinman

Liker ikke nattmodus på dagtid pga at fingermerkene vises så godt. Blir sittende og tørke med mikrofiberfilla.

F_P

Ingen god feature fra Tesla nei, men så ille er det vel ikke? Kjører rundt med 20% lysstyrke og det fungerer helt fint. Litt lite lys kanskje akkurat når bilen skifter til nattmodus, men jeg ser da hva som står.

Tror dere må være noen gæmliser med lyssensitive øyne hele gjengen  :P
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

boppus

Vår alder og våre øyne har null med saken å gjøre. Poenget er at det en funksjon som er viktig. Du blir blendet samt kan begynne å fikle med justering når du strengt ikke burde. Det er trafikkfarlig i tillegg til irriterende.
Kanskje det er en sak for EuroNCAP.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Birger

Sitat fra: F_P på lørdag 27. desember 2014, klokken 11:30
Ingen god feature fra Tesla nei, men så ille er det vel ikke? Kjører rundt med 20% lysstyrke og det fungerer helt fint. Litt lite lys kanskje akkurat når bilen skifter til nattmodus, men jeg ser da hva som står.

Tror dere må være noen gæmliser med lyssensitive øyne hele gjengen  :P

+1  ;D
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Kallagtunet

Og den geniale funksjonen med i nattmodus gi beskjed om at en kjører i en tunnell med å vise en stor meget sterkt lysende tunnelåpning ved siden av speedometeret kan de gjerne også fjerne for meg. Jeg trenger ikke navgatoren til å fortelle meg at jeg er i tunnel... Ei heller ser jeg behovet for å ett sterkt lyspunkt i dashen når en kjører i mørket.

Hvis de skal file med dette så kan de fjerne denne "featuren" også i samme slengen.

Baldrian

Er dette en Vestlandsgreie med svært mørke tunneler?  Var ikke klar over at dette var et problem før jeg leste om det her på forumet.  Det er blit mange tunneler etterhvert har på Østlandet, men de er gjerne på motorveier (E18 i Vestfold) og de er godt belyste.  Jeg går ut fra at amerikanske tunneler også er det, så de har kanskje heller ikke sett problemet.  Men jeg er enig at det burde vært en enkelt sak å fikse, siden kjørelysene reagerer raskt.

Brede

Tror også at dette er veldig personavhengig..

Jeg justerer lysstyrke i ett sett under kjøring, både i tunneler og ut i fra generelle lysforhold.
Madammen derimot kjører med whatever lysstyrke som står på når hun tar bilen..
Hun innrømmer at det blir mye bedre sikt dersom hun skrur ned, men at hun som oftest "ser godt nok"..
Jeg er derimot av den oppfatning at jeg aldri ser godt nok, men det er en diskusjon det ikke går an å ta..  ::)

Vår gamle Land Rover med mini-skjerm greide derimot å justere dette på egen hånd så alle var fornøyde..

afitch80

Sitat fra: Baldrian på lørdag 27. desember 2014, klokken 13:21
Er dette en Vestlandsgreie med svært mørke tunneler?  Var ikke klar over at dette var et problem før jeg leste om det her på forumet.  Det er blit mange tunneler etterhvert har på Østlandet, men de er gjerne på motorveier (E18 i Vestfold) og de er godt belyste.  Jeg går ut fra at amerikanske tunneler også er det, så de har kanskje heller ikke sett problemet.  Men jeg er enig at det burde vært en enkelt sak å fikse, siden kjørelysene reagerer raskt.

Jepp. De har penger til skikkelig vedlikehold og lys i tunnelene på Østlandet. Men her på Vestlandet har de ikke råd til sånt.
Før amerikansk, nå tysk.

erot

Sitat fra: Brede på lørdag 27. desember 2014, klokken 13:44
Jeg er derimot av den oppfatning at jeg aldri ser godt nok, men det er en diskusjon det ikke går an å ta..  ::)

Der sa du det, og det finnes ingen gode argumenter i mot. Sikt er en nøkkelfaktor for trafikksikkerhet, og det er en easy fiks for Tesla og bør følgelig prioriteres.

Thor2014

Jeg har, inntil de gjør noe med det, brukt høyre skrollhjul til å dempe lyset med.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA