Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S RWD på vinterføre - bør jeg velge AWD?

Startet av ravn, tirsdag 13. januar 2015, klokken 14:57

« forrige - neste »

ravn

Heisann, noen som har erfaring med roadsteren og gjenfrossede dører og bagasjerom?

Førersiden reagerer ikke når jeg trykker på knappen, men passasjersiden åpnet ok. åpner førersøren fra innsiden uten motstand. Virker som om ellåsen har frosset fast.

samme med bagasjerommet. Først laget den lyd, men rikket seg ikke. Nå hører jeg ingenting når jeg trykker på knappen.

Noen timer i garsjen løser nok mye, men ikke alltid den står der...
Noen tips og triks?
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Schummi

Jeg har første vinter med Roadster i år, og opplevde samme problem som deg på starten av sesongen. Smurte alle lister i dører/bagasjelokk med siliconspray, og siden har jeg ikke hatt problemer.

En dag det var underkjølt regn og bilen stod ute, var dørhåndtaket frosset igjen siden det ligger horisontalt. Måtte da ty til en brødpose med varmtvann for å smelte bort isen over håndtaket :)

ravn

Bagasjerommet ble løst med smøring, førerdøren var feil i bryteren, fikset hos Tesla
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA