Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjøpe med eller uten varmepumpe?

Startet av hhtngo, tirsdag 13. januar 2015, klokken 10:42

« forrige - neste »

hhtngo

Som kjent kreves det TN nett for å kunne lade Renault Zoe (uten bruk av Hyttelader). Pt er ca. 35 % av nettverk i Norge TN. Dersom noen vet om ladeplasser med TN nett er det fint om de kan dele med andre Zoe eiere.

Har selv ikke funnet noen steder med TN nett i Oslo området. Forsøkt følgende steder:

Bernt Ankers gate, Oslo: Type 2 + vanlig - IT nett
Hammersborg Torg, Oslo: Type 2 + vanlig - IT nett
Øvre Vollgate, Oslo: Vanlig - IT nett
Kongens gate, Oslo: Vanlig - IT nett
Filipstadkaia, Oslo: Vanlig - IT nett
Grev Wedels plass, Oslo: Type 2 + vanlig - IT nett
Welhavens gate, Oslo: Type 2 + vanlig - IT nett


TM

Dette var litt overraskende. Jeg hadde forstått det slik at alle offentlige type 2 ladepunkter hadde TN nett og dermed kunne benyttes av Zoe. Det ville være en fordel om ladekartene hadde mulighet for å vise kun ladepunkt med TN nett.

jkirkebo

Sitat fra: TM på onsdag 24. desember 2014, klokken 15:03
Dette var litt overraskende. Jeg hadde forstått det slik at alle offentlige type 2 ladepunkter hadde TN nett og dermed kunne benyttes av Zoe. Det ville være en fordel om ladekartene hadde mulighet for å vise kun ladepunkt med TN nett.

Nei, de fleste 1-fase Type 2 ladepunktene står nok på IT-nett. Alle 3-fase punktene er dog TN. Det er nok ingen som sitter på noen oversikt over hvilke ladesteder som har TN så i så fall må noen fysisk ut og teste. Jeg er sikker på at Nobil kan opprette en post i databasen for dette, TN/IT/ukjent og legge inn alle på "ukjent" foreløpig, om man spør om dette.

Eneste jeg kan bidra med er at Apenesfjellet i Fredrikstad har 4 schuko ladeplasser som garantert er TN da det står en rød 16A 400V kontakt rett i nærheten ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

emil

Sitat fra: TM på onsdag 24. desember 2014, klokken 15:03
Dette var litt overraskende. Jeg hadde forstått det slik at alle offentlige type 2 ladepunkter hadde TN nett og dermed kunne benyttes av Zoe. Det ville være en fordel om ladekartene hadde mulighet for å vise kun ladepunkt med TN nett.

Det er en grunn til at jeg er flink til å påpeke ladeutfordringen til Zoe. Alle andre elbiler i markedet kan man bare kjøre til en hvilken som helst Type2 stolpe og koble opp og lade. Skal du være garantert lading i en Zoe må du ikke bare ha den tunge "hyttetrafoen" med deg, du må også ha med en Type2-Schuko kabel så du kan koble den på stolper som kun har Type2 kontakt.

Og så er det de som sier at man aldri trenger å saktelade en Zoe fra en sånn kontakt, men hadde det vært tilfelle hadde ikke denne tråden eksistert.

God jul!

torjen6

Kjøp ny Zoe i 2015, glem IT/TN -nett berre lad!
I følge Zoe la France forum og Comite'des Constructeurs Francais d'Automobiles.
Nye Zoe, Kangoo Z.E. kommer med ny hurtig lader, i følge stader til EU så kan den ikkje kalles hurtiglader når den ikkje lader på 43 kw.
Den nye laderen lader forter på 3,6 kw og på 7 kw, og har mye Støre toleranse sia Renault no sleper å være redd for å grille noe hvis det vart jorings feil på 43 kw si den er koblet vekk.
Motoren har 8% meir effekt større lader med flere vinklinger på primer sida.
Nytt batteri som kan ta ut reele 30 km meir på kjøre lengden, som då blir 13 km - 20 km lengre kjøre distanse alt etter ut temperatur og kjørestil.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

ZOE

Jeg har lest 8% mer effektiv, har den også 8% mer effekt?

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

TM


elektrolux

Det gjør det helt sikkert uten at jeg kan vise til det her og nå.

Uansett, IT ladekladd er på vei.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

posan

Sitat fra: elektrolux på fredag 26. desember 2014, klokken 19:59
Det gjør det helt sikkert uten at jeg kan vise til det her og nå.

Uansett, IT ladekladd er på vei.

Men når kommer den?

Speeder

Senest Q2 2015 var lovnadene fra min selger, han mente da de hadde lagt inn sikkerhetsmargin... Pris rundt 7k.
Hva som er realiteten gjenstår å se.
Zoe 43kW

Flips

Strandtorget kjøpesenter i Lillehammer har 2 gratis Schuko-punkter med TN-nett. Har ikke prøvd noen andre steder.

MM

Her er en liste over offentlige ladeplasser med TN-nett der du får ladet Zoe: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=13414.0
2008 Think - plastic fantastic - solgt
Tesla Model S60 Brun - lykkelig eier siden 25/2-14

Eyvind

Vi har montert en 22 kW lader utenfor rådhuset i Songdalen kommune (nabokommune av Kristiansand). Denne skal fungere for Zoe, men det er en som har testet og det fungerte ikke.

Hvis noen andre tilfeldigvis er i nærheten med en Zoe, stikk gjerne innom og prøv! Adresse Songdalsvegen 53. (Den ligger ikke inne på ladestasjon-oversikten enda.)
Eier av Citroen Berlingo 5-seter, modell 2002, stort sett originale batterier. Vår eneste bil - en periode.
Har dessuten en el-sykkel og en Makita 18 v drill med mer!

zbk

Sitat fra: Eyvind på onsdag 29. april 2015, klokken 09:46
Vi har montert en 22 kW lader utenfor rådhuset i Songdalen kommune (nabokommune av Kristiansand). Denne skal fungere for Zoe, men det er en som har testet og det fungerte ikke.

Hvis noen andre tilfeldigvis er i nærheten med en Zoe, stikk gjerne innom og prøv! Adresse Songdalsvegen 53. (Den ligger ikke inne på ladestasjon-oversikten enda.)

Det er rapportert lignende problemer med andre 22kW-stolper, men jeg har ikke sett om noen har funnet ut hva årsaken er (noen har lansert en teori om dårlig jording).

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20458.msg346148.html#msg346148

Noen som har sjekket dette med Renault sentralt?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA