Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av ErikE, mandag 12. januar 2015, klokken 23:04

« forrige - neste »

ErikE

TeslaK

Kult, men skulle ikke Aventador være raskere fra 0-100? P85D er jo fortsatt i ledelsen etter 4 sekunder her?
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Celter

Selv bestemødre kan gjøre 0-100 i Tesla på oppgitt tid. Det kreves en god sjåfør for å klare oppgitt tid i en Aventador.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

jazzwheel

Nåja, rett frem skal vel de fleste få til.. Den har automatgir og tilgang på launch control så det er vel rett og slett bare ganske sviende for Lambo'n :)

Muffinman

pwb

Må ha vært fælt for dere Tesla fanatikere å se filmen børning på kino, så mye ekkel lyd. God Jul

jkirkebo

Sitat fra: pwb på onsdag 24. desember 2014, klokken 10:31
Må ha vært fælt for dere Tesla fanatikere å se filmen børning på kino, så mye ekkel lyd. God Jul

Har ikke vært på den, akkurat som jeg ikke har sett Fast & Furious filmene. Det er ikke akkurat film i min gate for å si det slik ;) Forrige film jeg var på på kino var vel "Ta meg med!" om jeg ikke husker feil...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Teslanewbie

Jeg var tidligere en petrol head  men nyter nå stillheten i tesla . Men det som jeg liker best er å  slippe all risting som det er i fossilbiler. 
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Celter

Litt merkelig at en som er så glad i "Børning" kjører rundt i en E-up og drømmer om en Tesla ;)
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Lokführer

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 24. desember 2014, klokken 10:47

Jeg var tidligere en petrol head  men nyter nå stillheten i tesla . Men det som jeg liker best er å  slippe all risting som det er i fossilbiler.
+1
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Jejl

Starter ikke Lamborghinien med for lavt turtall? Vil tro at den taper noen tideler på å ikke holde den roterende massen i motoren høyt nok før start. (Det krever vel en ekspert å få det til perfekt)

Leaf_2014

Ser ikke ut som Lamboen bruker launch control (44-48s). Turtallet starter fra tomgang.
Leaf 2014

Teslanewbie

Huff .  Launch controll  sliter svært på bilen ..  trur det står at det ikke skall brukes ofte .. skjønner eieren godt at han ikke brukte dette i filmen .. står også at han kjøpte p85d-n  til sin mor  :o :o
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Hadde den brukt LC hadde den tatt den i starten ja. Enkelt å bruke, bare å aktivere, gi full gass mens man holder inne bremsen og så slippe bremsen når man vil avgårde så ordner bilen resten.
Sikkert brukt launch control 50-60 ganger på forrige bilen jeg hadde og var aldri et problem. Uansett bra gjort av P85D å klare å ta den i starten selv om sen ikke brukte LC, Men litt opp i fart ser det jo ut som lamboen plutselig får nesten dobbelt så mye effekt :P

KrW

Sitat fra: Celter på onsdag 24. desember 2014, klokken 09:23
Selv bestemødre kan gjøre 0-100 i Tesla på oppgitt tid. Det kreves en god sjåfør for å klare oppgitt tid i en Aventador.

Anbefaler alle å lese hele beskrivelsen under filmen. Han skal faktisk gi bort bilen til sin mor til jul.  :)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA