Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fakkeltog mot Ishavsveien

Startet av Torpedo Ted, mandag 12. januar 2015, klokken 18:50

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Noen ganger kommer det opp et valg for "Sync temp" når jeg justerer temperaturen. Men de gangene jeg faktisk vil ha forkjellig temperatur glimrer dette valget med sitt fravær.

Hvorfor kommer ikke den alltid opp?

Muffinman

Kommer alltid opp hos meg ved endring av temp. Men må være veldig rask å trykke på "sync" for å switche mellom lik og ulik temp da knappen forsvinner raskt. Ikke helt ideelt under kjøring.

Øggen

Ikke i bilen nå, men juster temp opp eller ned og trykk på symbolet "sync temp".
Mener du nå kan justere forskjellig temp på høyre og venstre side.

Torpedo Ted

Sitat fra: Øggen på tirsdag 23. desember 2014, klokken 21:55
Ikke i bilen nå, men juster temp opp eller ned og trykk på symbolet "sync temp".

Men det er jo det som er problemet - det dukker som regel ikke opp noen knapp for "Sync Temp" når jeg justerer temperaturen. Det har kommet opp noen ganger før, men vanligvis ikke.

Muffinman

Spekulasjon men - kan det tenkes at range mode sperrer for ulik temp?

Torpedo Ted

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 23. desember 2014, klokken 22:17
Spekulasjon men - kan det tenkes at range mode sperrer for ulik temp?
Ikke dårlig forslag det, men jeg har aldri brukt range mode... Litt off topic, finnes det noen dokumentasjon på nøyaktig hva range mode gjør? Eneste sikre er vel at klimanlegget har redusert effekt.

Muffinman

Slår av batterivarmer, halverer effekten på kupevarmeren til ca. 3KW. Det betyr at effektforbruk på iskald bil reduseres fra potensielt 12KW til 3-3,5KW.

Trallalala

Har du kartet på nedre del av skjermen (eller fullscreen)?
Mener å ha lest noe om at sync-knappen ikke kommer opp dersom enkelte andre visninger er fremme. For eksempel ryggekamera og "controls"-popupen kan blokkere for sync'en.

Edit: Hvis ikke det funker kan du prøve igjen med "settings"-bildet fremme.

Thor2014

Litt avsporing, men vil det lønne seg å kjøre med lavere passasjertemperatur på vinteren dersom man er alene i bilen?

Havebigfun

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 23. desember 2014, klokken 22:47
Litt avsporing, men vil det lønne seg å kjøre med lavere passasjertemperatur på vinteren dersom man er alene i bilen?
Hvis du skal ha lavt forbruk- ja
Sålenge det ikke dugger er det bedre å bruke setevarmen og varmen på rattet som kommer snart fremfor kupeetemperaturen for å oppnå en behagelig temp. Det gir vesentlig lavere forbruk når det er skikkelig kaldt men da er det også stor fare for dugging.
Det er iallefall tipset om man kommer i et rekkeviddeproblem.

Brede

Sync dukker bestandig opp her BORTSETT fra om jeg har ryggekamera på nederste del av skjermen. Det er vel en kjent sak at dette ikke støtter overlays så jeg går ut fra at det er problemet.

Thor2014

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 23. desember 2014, klokken 23:17
Sålenge det ikke dugger er det bedre å bruke setevarmen og varmen på rattet som kommer snart fremfor kupeetemperaturen for å oppnå en behagelig temp. Det gir vesentlig lavere forbruk når det er skikkelig kaldt men da er det også stor fare for dugging.
Enig, men det hjelper lite hvis en er kald på føttene  ???

RaBalder

Sitat fra: Thor2014 på torsdag 25. desember 2014, klokken 09:01
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 23. desember 2014, klokken 23:17
Enig, men det hjelper lite hvis en er kald på føttene  ???
I ekstrem-tilfellet, så må man velge om man vil ha varme på føttene eller komme frem (til neste lader)  ;D

Men blir det så ekstremt, så har man gjort noe feil i planleggingen lenge før man blir kald på føttene.

Thor2014

Sant, men noen ganger kjører man t/r uten lademuligheter på veien...

ihlhaug

Jeg kjører alltid med Range mode på og får alltid opp valget om sync temp, så dette er nok ikke årsaken. Visste ikke at den skrur av forvarmen på batteriet, får kanskje skru det av da..
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA