Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Artikkel: I -4'c - kun 67 km rekkevidde på Nissan på vinterføre

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 12. januar 2015, klokken 11:33

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: Griffel på lørdag 27. desember 2014, klokken 00:52
Rent bortsett fra at ingen riktig vet hva som kontroleres, er det vel temlig uproblematisk å ta med en ladekabel. Er det en sikkelig kontroll av kablen det er snakk om er det i tillegg bare en fordel. Uansett en ganske ubetydelig ting å ergre seg over.
Men kontrollen burde være mer enn bare å se om kablen finnes og at den ikke har synlige skader.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Sitat fra: Homecast på onsdag 10. februar 2016, klokken 19:53
kravet til EU kontroll er nå pr idag slik at man skal ta med ladekabel, så da er det jo det man må gjøre,

Uproblematisk for dem som har en. For dem som ikke har er det intet annet enn urimelig at bilen ikke skal kunne godkjennes uten slikt løsøre (som ikke har noe som helst whatsoever med trafikksikkerheten å gjøre).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Homecast

Sitat fra: cra på onsdag 10. februar 2016, klokken 21:41
Sitat fra: Homecast på onsdag 10. februar 2016, klokken 19:53
kravet til EU kontroll er nå pr idag slik at man skal ta med ladekabel, så da er det jo det man må gjøre,

Uproblematisk for dem som har en. For dem som ikke har er det intet annet enn urimelig at bilen ikke skal kunne godkjennes uten slikt løsøre (som ikke har noe som helst whatsoever med trafikksikkerheten å gjøre).


Det følger med alle biler når de blir solgt. Selv Zoe har en kabel (dog mode 3)
Du lager et problem ut av noe som ikke er et problem i det hele tatt.

At man har spikret fast en mode 2 regulator så hardt at du ikke får den med deg hvert 2 år er ganske imponerende.

Du klager kanskje over å måtte ha med varseltrekant og refleksvest også (dette følger også med bilen om dagen)
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

elektrolux

Disse tingene er ting en kan få bruk for langs veien.

En ladekabel er ikke det.

Hva blir det neste. Påbud om å ha med slange for å fylle luft i dekkene?, Kanne for å fylle spylerveske? Låsolje?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

zyp

http://www.vegvesen.no/_attachment/1079675/binary/1070628

SitatKontrollpunkt 4.14.3: Mangelmerknad for manglende ladekabel
Dersom el-bileiere kun har fastmontert ladestasjon, skal det ikke gis mangelmerknader for manglende ladekabel.

Homecast

Da er det jo enktelt og ingen ting å hisse seg opp for da
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

elektrolux

Snakk om storm i vannglass.

Er der en kabel i bilen blir den undersøkt og eventuelt godkjent. Er det ingen kabel, er det ingen mangel. :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på søndag 14. februar 2016, klokken 22:50
Er der en kabel i bilen blir den undersøkt og eventuelt godkjent. Er det ingen kabel, er det ingen mangel. :D
Vel, det ser jo ut som det forutsetter at man er kjent med skrivet :( :o  (for det var jo eksempel på minst en som hadde fått mangel på å ikke ha med ledningen).

Var forresten flere andre interessante ting i det skrivet. Feks når det gjeldet dekk og mønster.
TAKK zyp, for at du fant frem til dette.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA