Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: problem med å få kontakt med tesla App

Startet av Helenept, mandag 12. januar 2015, klokken 11:03

« forrige - neste »

Helenept

Hei!
Håper det er noen som kan hjelpe meg.

Er det noen som vet om det er mulig å lade til 100% imens varmeapparatet er på?
Er avhengig av 100% ladet batteri og forvarmet bil for å komme meg dit jeg skal i jula.
Mener å ha hørt at ikke alle hurtigladere lader over 80%?
Dette gjelder altså hurtigladeren på skagerak arena i Skien.
Gjelder nissan leaf 2013 mod.

God jul!  :)

Gliderman

Hei
Det skal gå helt bra det. Tar litt tid på de siste 10-15%. Jeg har gjort dette flere ganger når leifen har vært i sveariket den siste tiden.

Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

emil

Trykk to ganger på startknappen mens du venter så alt i dash lyser opp og sett på varmeapparatet. Ellers for 1.gen Leaf (ser at du sansynligvis har 2. gen) må AC være på for at bilen skal varme mens den hurtiglader. Gjorde dette selv flere ganger i helgen som var, varmer bilen godt opp mens den lader og roer ned når vi kjører avgårde. Det kan være du må avslutte og starte lading på nytt for å kunne fullade, ikke veldig populært hvis det er andre som står i kø, og husk at du må skru av bil og varming før du starter neste lading.

Husk også at laderen i Skien kun er semi-hurtig og bare gir ca 16kW på maks, dvs at det vil ta godt over en time hvis du ankommer med tomt batteri til du har fullt batteri igjen. Bruker enda engre tid hvis du har varmeapparatet på og det trekker 2-3kW.

Hvis du kommer fra andre kanter av landet ville jeg kanske vurdert å fylle mer på andre hurtigladere før du kommer til Skien og topper opp der før ferden videre.

Helenept

Tusen takk for rask respons! Kommer med ca 80% ladet batteri, så da går det nok ganske kjappt. Da er det bare å håpe at man kommer seg helt hjem til jul, hjelper på med 100% og oppvarmet ved start :)

emil

80% er nok en fin start da ja, men må nok regne med en halvtime eller noe sånt for å fylle opp. Tror heller ikke du skal være nervøs over å fullade på hurtiglader en sjelden gang vinterstid der du kjører avgårde med en gang.

Ellers på min bil er det store forskjeller på hva bilen sier av ladenivå og hva hurtigladeren sier. Når batteriet er tilnærmet tomt er de ganske enige, men når laderene sier at jeg er oppe i 95-97% mener bilen at det ligger mer rundt 80%. Kan være både fordi jeg har en gammel bil det ikke har vært programvare oppdateringer på, at det er en importbil fra USA og at det er et lite tap i batterikapasitet.

Du skal jo kunne få prosentvisining av ladenivå på displayet ditt, så du kan sammenligne med hva laderen sier.

Helenept

Takk for info. Men kan ikke si at jeg noengang har sett prosentvisning på batteriet? kun barer. Er det mulig å få opp dette i navigasjonssystemet tro?

emil

Sitat fra: Helenept på tirsdag 23. desember 2014, klokken 13:47
Takk for info. Men kan ikke si at jeg noengang har sett prosentvisning på batteriet? kun barer. Er det mulig å få opp dette i navigasjonssystemet tro?

Spørsmålet er jo om din 2013 modell er oppgradert utgave eller ikke siden byttet skjedde midt i året. Har du eco-knapp på rattet har du oppgradert utgave og kan få prosentvisning. Litt nede til venstre for rattet sitter fire knapper (de lyse grå på bildet), trykk på den øverst til venstre for å bytte mellom visningene på skjermen i midten foran rattet. Da skal bl.a prosentvisning av batteri komme opp.

Helenept

Nei da har jeg nok den eldre utgaven dessverre.
Savner faktisk det på min.

svingen

Du kan sjekke ut leaf sspy krever kun android mobil og blåtann sak til 100 kr sjekk ut info på leaf forumet der er det % + mye mere :-)

Sitat fra: Helenept på tirsdag 23. desember 2014, klokken 15:24
Nei da har jeg nok den eldre utgaven dessverre.
Savner faktisk det på min.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA