Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbilistenes hurtigladerlag?

Startet av Cox, søndag 11. januar 2015, klokken 20:53

« forrige - neste »

phingoc

Ingen som reagerer på at Charge-amps laderen er mode 1? Skremmende.
2015 Tesla Model S 85d
+ 2013 Mercedes C63 AMG (Brabus har herjet med den, 600 ish hester)
----------------------
= over 1000hk i garasjen! :D

elektrolux

Sitat fra: sap_2000 på søndag 25. oktober 2015, klokken 21:03
Noe nytt her?
Kunne godt tenkt meg en kladdløs type 2 kabel med schuko kontak.
Skulle ikke Charge Amps komme med en for snart et år siden?

Hva er utfordringen når dette allerede har eksistert lenge med type 1 kontakt?

Utfordringen er at standarden for mode 2 type 2 tilsier avbrytning av strømmen 30 cm fra støpselet, mens dette kravet ikke innføres før 2017 på type 1. Derfor måtte Charge-amp finne en elegant måte å lage en kabelbryter som altså er den lille "pølsen" på RAY kabelen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

Sitat fra: phingoc på onsdag 28. oktober 2015, klokken 06:57
Ingen som reagerer på at Charge-amps laderen er mode 1? Skremmende.

Jeg er ikke skremt av mode 1 lading. Har gjort det daglig siden 2005 uten problemer. Alle kjøretøy før 2008 lader nemlig mode 1

Charge-amps sin ladekabel er for det første en ladekabel og ikke en lader. Laderen sitter i bilen og det eneste som skjer med strømmen fra veggstikket er den går via et rele i Charge-amps kabelen. Siden kabelen har støpsel i ene enden og stikk i andre og inneholder dette releet og styreelektronikk for bilens lader kalles dette en mode 2 kabel, ikke mode 1.

Mer om de forskjellige modes her: http://www.ladestasjoner.no/ladehjelpen/teknologi/37-kodemode?highlight=WyJtb2RlIiwxLCJlciIsIm1vZGUgMSIsIm1vZGUgMSBlciIsIjEgZXIiXQ==

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hemi

hvor sikre er man på at charge amps leverer den nye kabelen i slutten av året/begynnelsen av neste år?
(jeg trenger 16A mobil lader til golfen)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA