Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbilistenes hurtigladerlag?

Startet av Cox, søndag 11. januar 2015, klokken 20:53

« forrige - neste »

Cox

Originalkabelen til VW er lett og fin, god byggkvalitet og har mye "flott" blinking og lys, men det går veldig tregt. Noen som har sett en kabel tilsvarende charge-amps sin type 1 kabel?

Charge-amps selv sier de kommer med dette i desember 2015, men det må da være andre som leverer dette før den tid??
85d, reg 8/3-16
Tidligere: E-Golf, registrert 20/10-14
Tidligere: I-Miev registrert 18/2-11.

Råde

Du tenker på schuko med type2 plugg og stillbar til 16A? Masse. Med elektronikken i pistolen - ingen enda såvidt jeg vet.
e-Golf | X75D

sap_2000

Noe nytt her?
Kunne godt tenkt meg en kladdløs type 2 kabel med schuko kontak.
Skulle ikke Charge Amps komme med en for snart et år siden?

Hva er utfordringen når dette allerede har eksistert lenge med type 1 kontakt?
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

Hmasdal

Fekk kjøpt eit byggesett på ein av nettbutikkane som sel ladeutstyr. Dette fungerer supert, sjølv om det var litt knoting før eg fann ut av koplingsskjemaet... No har eg kladdlaus 10 meter ladekabel med vanlig støpsel!8)

Råde

e-Golf | X75D

Hmasdal

http://www.ladefabrikken.no/Justerbar_EVSE_byggesett/p3060772_13652205.aspx

- Dobbelsjekk plassering av CP og PP, det står ved pinnane på original-kabelen.
- Mulig det må ligge ein motstand på 680 ohm mellom PP og jord/PE. Eg gjorde det men har ikkje prøvd kabelen utan.

nofuelno

Sitat fra: Cox på mandag 22. desember 2014, klokken 20:10
Originalkabelen til VW er lett og fin, god byggkvalitet og har mye "flott" blinking og lys, men det går veldig tregt. Noen som har sett en kabel tilsvarende charge-amps sin type 1 kabel?

Charge-amps selv sier de kommer med dette i desember 2015, men det må da være andre som leverer dette før den tid??
Charge Amps kommer med den i januar 2016, så da får vi den på lager.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

mihkku

elektro

Den blir vel ikke helt kladdløs heller? Forstod det som at de har lagt på en liten kladd likevel, selv om det ikke var den opprinnelige ideen..
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

SteinarSun

Sitat fra: Hmasdal på søndag 25. oktober 2015, klokken 22:11
http://www.ladefabrikken.no/Justerbar_EVSE_byggesett/p3060772_13652205.aspx

- Dobbelsjekk plassering av CP og PP, det står ved pinnane på original-kabelen.
- Mulig det må ligge ein motstand på 680 ohm mellom PP og jord/PE. Eg gjorde det men har ikkje prøvd kabelen utan.

Hvordan plasserte du 12v dc strømforsyningen ?
Ser på bilde på produktsiden at det er brukt en vanlig 230/12v dc lader med eurostikk..
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Råde

Bilde hadde vært fint. Skjønte ikke det ned den ekstra kontakten.
e-Golf | X75D

Hmasdal

Det fulgte med ein betre egna 12V supply utan eurostikk, sjå biletet. Eg kjøpte gummikabel og shuko-støpsel på clas ohlson.
Det finst sikkert fleire måtar å plassere komponentane på, men eg fann det best slik. Litt knoting, men kva gjer ein ikkje for å spare nokre kroner 8)

zbk

Hvordan kan man regulere ladestrømmen på denne? Det står den kan reguleres fra 6-16A, men jeg ser ikke at det er noen knapper eller lignende for dette. I alle fall ikke om alt er putta inni pluggen.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Hmasdal

Det er nokre kontaktpunkt på kortet til knapp, eventuelt potmeter eller brytar og motstandar for å stille ladestraumen mellom ulike verdiar. Utan knapp er ladestraumen begrensa til 16A. Eg justerer ladestraumen i bilen i staden for.

Bruksanvisning på kortet ligger her: code.google.com/p/simple-evse

zbk

Tusen takk :-). Særdeles interessant DIY-prosjekt til å vurdere.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA