Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Auto-resirkulering

Startet av e-h, søndag 11. januar 2015, klokken 20:04

« forrige - neste »

K S

Her er min oppskrift på å "forstørre" bagasjerommet på Soul. Som mal har jeg brukt gummimatte, men har forstørret denne noe i både lengderetning og bredde.
Jeg har brukt 10 mm kryssfiner, forstertket med elektrikerlekter under. Klossene jeg har brukt er vel Styropor, en hardere og vannfast variant av isopor, for å få en myk og lydløs kontakt mot karrosseri.
Plastkassene er fra Ikea, til Type1 til Type 2 ladekabel og medfølgende ladekabel.

Har trukket platen med høytalerstoff fra Biltema, kjip kvalitet, men det duger under gummimatten :-).
Bør bruke spraykontaktlim, jeg klinte dritten på med pensel, anbefales ikke.

ElSoul

Ser jo veldig bra ut dette K S! Får god dybde i bag.rom nå!

Tidligere ble det nevnt at dette (variant av en slik plate) var noe som skulle komme offisielt fra Kia. Noen som vet noe om dette?

moby666

Er det plass til ladekabelen i den lille luka der varseltrekanten ligger?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

rmr

Veldig bra! Du har vel ikke tilfeldigvis målene , og kan dele de?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

KjellG

Kjenner ikke Soul. Hva er det egentlig en har gjort her? Senket gulvet fra de smale "listene" i siden? Hva var det meningen å stue i dette hulrommet?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#5
Sitat fra: KjellG på søndag 27. august 2017, klokken 13:09
Kjenner ikke Soul. Hva er det egentlig en har gjort her? Senket gulvet fra de smale "listene" i siden? Hva var det meningen å stue i dette hulrommet?
Det som er gjort er at bagasjerommet blir forstørret fra ca280l til 370ish (dvs ca som en Leaf). Noen nykker en del produsenter har med å legge lag på lag med diverse plater slik at resultatet blir lite utnyttbart.
Flere bilder her av disse originale platene/lagene.
https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17766.msg284604.html#msg284604

Acustica

Man kan jo bare senke den originale platen? Var null problem på den jeg lånte for en stund siden.

chriso89

Sitat fra: Acustica på tirsdag 29. august 2017, klokken 12:02
Man kan jo bare senke den originale platen? Var null problem på den jeg lånte for en stund siden.
Nei. Pga da ligger matta og hviler på vifta dom er under. Den må løftes litt

kVArh

K S  laget et fint nytt gulv.
Jeg prøver å lage det samme. Skjærer ut et nytt gulv fra en kryssfinerplate med gummimatta som mal.
Legger til 0,5 cm på sidene.
Problemet er at jeg ikke får denne plata på plass.
Det butter imot uansett hvordan jeg "vrir og vender" på plata.
Har du noen triks her?
KIA Soul EV Exclusive, Titanium silver, 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA