Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bruker manual

Startet av BMW850, lørdag 10. januar 2015, klokken 21:17

« forrige - neste »

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

petersv

Interessant lesing, overraskende liten forskjell på std og ultra super duper hi-fi. Den gamle prisen på 6k var nok greiere.

fonberg

Sitat fra: petersv på tirsdag 22. september 2015, klokken 07:40
Interessant lesing, overraskende liten forskjell på std og ultra super duper hi-fi. Den gamle prisen på 6k var nok greiere.

Tja, jeg synes både den tekniske og den opplevde forskjellen på std og "ultra" er stor. Og sammenlignet med hva lignende lydanlegg koster ekstra hos Audi, BMW osv så er ikke prisen ille. I hvert fall liten tvil om at vi som fikk ultra-anlegget for 6 k gjorde en god deal :)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Epleskreller

Sitat fra: fonberg på tirsdag 22. september 2015, klokken 11:13
Sitat fra: petersv på tirsdag 22. september 2015, klokken 07:40
Interessant lesing, overraskende liten forskjell på std og ultra super duper hi-fi. Den gamle prisen på 6k var nok greiere.

Tja, jeg synes både den tekniske og den opplevde forskjellen på std og "ultra" er stor. Og sammenlignet med hva lignende lydanlegg koster ekstra hos Audi, BMW osv så er ikke prisen ille. I hvert fall liten tvil om at vi som fikk ultra-anlegget for 6 k gjorde en god deal :)

Ja, jeg valgte det til min første Model S. Da var også DAB og lagringsplass til musikk inkludert. Lagringsplassen gikk de jo tilbake på. Neste bil bestilte jeg uten lydpakken siden prisen var tredoblet og produktet mindre...
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

tkjoerlaug

Sitat fra: fonberg på tirsdag 22. september 2015, klokken 11:13

Tja, jeg synes både den tekniske og den opplevde forskjellen på std og "ultra" er stor.

Tydlig at smaken er forskjellig her. Jeg er hifi-mann og har stereo til 60.000kr i stua, men opplevde ikke "ultra hifi" i Tesla særlig bra sammenlignet med "stue hifi".

Det beste er nok å lytte på begge deler og selv gjøre seg opp en mening om det er verd det.

TeslaSvein63

Ørene mine er fremdeles bra. Har nærmest perfekt gehør. Lydpakken var virkelig verdt pengene. Lyden blir ikke bedre en din egen hørsel. Hørseltest bør framlegges av klagere, slik at vi kan se at frekvensoppfatning er i orden.  ;D Bass er på langt nær alt i musikken. Den blir for tiden alltid overdrevet, fordi det er tøft. Skal jo helst brukes til å skremme folk på utsiden av bilen.  ;D

BMW850

Sitat fra: tkjoerlaug på tirsdag 22. september 2015, klokken 16:40
Sitat fra: fonberg på tirsdag 22. september 2015, klokken 11:13

Tja, jeg synes både den tekniske og den opplevde forskjellen på std og "ultra" er stor.

Tydlig at smaken er forskjellig her. Jeg er hifi-mann og har stereo til 60.000kr i stua, men opplevde ikke "ultra hifi" i Tesla særlig bra sammenlignet med "stue hifi".

Det beste er nok å lytte på begge deler og selv gjøre seg opp en mening om det er verd det.

Er vel litt søkt å sammenligne med ett stueanlegg til 60000 eller?!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

P85D

Fikk en "loaner" 70D da min var på service. Lyden i 70D (ribbet for utstyr) kan beskrives som "papplyd" i forhold til lyden i hifi anlegget i Model S. Lyden var særdeles dårlig i lånebilen.

Jeg er også litt over middels interessert i HIFI, men jeg er ikke typen som søker bass og høyt volum, jeg søker detaljene i musikken. Det er en av grunnene til at jeg bruker HD800 høretelefoner og HDVD800 forsterker med balanserte kabler.

Jeg vil faktisk påstå at lyden i Tesla med HIFI anlegget er meget bra. Med gode opptak får anlegget frem veldig mye av detaljene og lydbildet synes jeg gir en fornøyelse når jeg setter på den gode musikken.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Sjøhyene

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 22. september 2015, klokken 20:14
Sitat fra: tkjoerlaug på tirsdag 22. september 2015, klokken 16:40
Sitat fra: fonberg på tirsdag 22. september 2015, klokken 11:13

Tja, jeg synes både den tekniske og den opplevde forskjellen på std og "ultra" er stor.

Tydlig at smaken er forskjellig her. Jeg er hifi-mann og har stereo til 60.000kr i stua, men opplevde ikke "ultra hifi" i Tesla særlig bra sammenlignet med "stue hifi".

Det beste er nok å lytte på begge deler og selv gjøre seg opp en mening om det er verd det.

Er vel litt søkt å sammenligne med ett stueanlegg til 60000 eller?!

hehe, dagens underdrivelse
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Balrog

Sitat fra: P85D på tirsdag 22. september 2015, klokken 20:52
Fikk en "loaner" 70D da min var på service. Lyden i 70D (ribbet for utstyr) kan beskrives som "papplyd" i forhold til lyden i hifi anlegget i Model S. Lyden var særdeles dårlig i lånebilen.

Jeg er også litt over middels interessert i HIFI, men jeg er ikke typen som søker bass og høyt volum, jeg søker detaljene i musikken. Det er en av grunnene til at jeg bruker HD800 høretelefoner og HDVD800 forsterker med balanserte kabler.

Jeg vil faktisk påstå at lyden i Tesla med HIFI anlegget er meget bra. Med gode opptak får anlegget frem veldig mye av detaljene og lydbildet synes jeg gir en fornøyelse når jeg setter på den gode musikken.

Fullstendig enig i dette, med unntak av at jeg er i andre enden av skalaen og vil ha tett og fet bass. Har den gamle lydpakka, og etter å ha prøvd 70D uten er jeg ikke et sekund i tvil om at det var et godt valg. Nå har de priset opp lydanlegget relativt heftig. Er man interessert i god lyd og har tenkt å kjøre mye/ha bilen lenge får man vurdere det ut fra kostnad/time i bilen. Hører man bare på radio eller danseband er det en nobrainer å droppe lydpakka. Det koster mye penger og tid å forsøke å oppgradere lyden i etterkant.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Martinius

Hvilke Tone innstillinger bruker dere basselskere der ute? Jeg føler jeg må booste bassen til nær max for å få nok trøkk =)

TeslaSvein63

Jeg har ca 3/4 bass på. Synes det er veldig bra "trøkk" da. Hadde et artig tilfelle for en stund siden da lyden ble merkelig tam. Skjønte ikke hva som skjedde. Det viste seg at jeg hadde en varmekjeldress, filler og genser nedi underomet bak og dette hadde sklidd inn til høyre og var borti membranen på bassen, som er ubeskyttet under kanten der til høyre. Bare å ta dette bort, så var det grom lyd igjen. Man må være forsiktig med hva man har neddi rommet pga av at det fort kan oppstå skader på membranen i basskassa, spesielt ved litt aktiv kjøring   :)

Sjøhyene

Sitat fra: Martinius på onsdag 23. september 2015, klokken 11:19
Hvilke Tone innstillinger bruker dere basselskere der ute? Jeg føler jeg må booste bassen til nær max for å få nok trøkk =)

Såklart en smaksak dette her, men føler du ikke da at lyden blir helt feil og bassdominert? Har den selv satt til +1 ca på både bass og treble. Selv på +2/+3 bass syns jeg det begynner å høres helt "feil" ut.

De basskassene jeg kjørte rundt med når jeg var 20 syns jeg ga mye mer godlyd i bassen selv om den da også var satt helt urealistisk høyt. Eller er det jeg som begynner å bli gammel og har fått andre preferanser når det kommer til lyd? :P
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

jkirkebo

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 23. september 2015, klokken 13:05
Sitat fra: Martinius på onsdag 23. september 2015, klokken 11:19
Hvilke Tone innstillinger bruker dere basselskere der ute? Jeg føler jeg må booste bassen til nær max for å få nok trøkk =)

Såklart en smaksak dette her, men føler du ikke da at lyden blir helt feil og bassdominert? Har den selv satt til +1 ca på både bass og treble. Selv på +2/+3 bass syns jeg det begynner å høres helt "feil" ut.

De basskassene jeg kjørte rundt med når jeg var 20 syns jeg ga mye mer godlyd i bassen selv om den da også var satt helt urealistisk høyt. Eller er det jeg som begynner å bli gammel og har fått andre preferanser når det kommer til lyd? :P

Jeg har også bassen på +1, noe mer blir alt for mye. Mid på 0 og treble på -1,5. Hører mye på deep house som til tider er ganske bassdominert, med noe mer enn +1 blir det ikke noe annet enn bass på enkelte spor ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

oleredv

Skjønnar godt at folk som har sett prisane på dette anlegget stige har betenkeligheiter. Men for min del så kjem eg frå ein 2012 Audi A6 som hadde Bose-anlegget. Det var eit anlegg som eg var godt fornøgd med, og når eg då veit at Ultra-HIFI anlegget vann over Bang & Olufsen anlegget som du kan få i Audi for nærmare 70 000 så er det ein no-brainer for min del. Testen kan man forøvrig lese her:

http://teslaclubsweden.se/auto-motor-sport-test-av-tesla-model-s-ljudsystem/

Ellers så prøvde eg og madammen ein demobil i sommar  utan hifi-anlegget, og eg må virkelig seie at det var spake greier. Eit lett valg for min del å gå for oppgradert anlegg!
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA