Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har du blå bil med Polar Izar?

Startet av mihkku, lørdag 10. januar 2015, klokken 17:44

« forrige - neste »

mihkku

Noen som vet når Combo ladere kommer på plass på Minnesund, Hamar og Lillehammer? Blir reising til Gudbrandsdalen titt og ofte med den nye bilen, men pr. nå ser det jo litt mørkt ut i tanke på at det er mangel på Combo ladestasjoner.

Panduck

Sitat fra: mihkku på søndag 21. desember 2014, klokken 21:43
Noen som vet når Combo ladere kommer på plass på Minnesund, Hamar og Lillehammer? Blir reising til Gudbrandsdalen titt og ofte med den nye bilen, men pr. nå ser det jo litt mørkt ut i tanke på at det er mangel på Combo ladestasjoner.

Minnesund:  Februar 2015 (man bør vel ta slike datoer med en klype salt, men...). Ellers så er det vel Combo på plass på Kiwi rett ved Hamar (Fortum hurtigladestasjon Kiwi Ottestad, Hamar), og Brummundal (selv om den til stadighet er nede) og Rudshøgda (mellom Hamar og Lillehammer)

mihkku

Ikke noe nytt om Lillehammer altså?

Når Minnesund kommer opp, så kan man klare turen med bare stopp på Rudshøgda i tillegg.

Daeedor

Kiwi laderen i Ottestad utenfor Hamar går bare på halv fart sammenlignet med de andre. Sikkert begrenset pga lavere inntaks-standard (lavere effekt). Grønn kontakt laderne både på Maxi (i Hamar, Skogveien Auto (rett utenfor Hamar) og den på Rudshøgda i Ringsaker fungerer mye Kjappere.

Og - Fortum sin lader i brumunddal ved McDonalds tok kvelden i dag , virket ikke da jeg kom dit  - restart hjalp heller ikke - så jeg har meldt feil på den.

Panduck

Sitat fra: Daeedor på mandag 29. desember 2014, klokken 16:20
Kiwi laderen i Ottestad utenfor Hamar går bare på halv fart sammenlignet med de andre. Sikkert begrenset pga lavere inntaks-standard (lavere effekt). Grønn kontakt laderne både på Maxi (i Hamar, Skogveien Auto (rett utenfor Hamar) og den på Rudshøgda i Ringsaker fungerer mye Kjappere.

Hvor har du dette fra? Kun egen observasjon, eller står det noe om det? De er jo oppgitt å ha 400V 110A, og det gir jo ingen dårlig fart. Det er ikke kulden som har gjort at ladingen har gått tregere?

Daeedor

Sitat fra: Panduck på mandag 29. desember 2014, klokken 17:16

Hvor har du dette fra? Kun egen observasjon, eller står det noe om det? De er jo oppgitt å ha 400V 110A, og det gir jo ingen dårlig fart. Det er ikke kulden som har gjort at ladingen har gått tregere?
110A ga den ihvertfall ikke !
Egen observasjon.... det var kaldt men laderne ligger temmelig nære hverandre , så jeg kjørte til skogveien og vips dobbel fart... så Fortum laderen ga rett og slett mindre , bare 63 A i starten og sank til ca 32 A etter 2 minutter.  Det ga ikke akkurat noe superfart.    Så reiste jeg til den andre , og der var det andre boller. Hadde ikke fått varmet opp batteriene heller , sto bare 5 minutter på første sted. Kan jo ha vært noe feil med den , selvsagt.....

mihkku

Har Grønn Kontakt sine ledere får Combo ladere på Hamar?

Daeedor

Sitat fra: mihkku på onsdag 31. desember 2014, klokken 18:48
Har Grønn Kontakt sine ledere får Combo ladere på Hamar?

Litt usikker på hva du mener , men  ingen hurtigladere fra Grønn kontakt har Combo på Hamar ennå. Den på Maxi skal skiftes ut med en Combo i år såvidt jeg vet , men tidspunkt vet jeg ikke.
Det er kun chademo på begge - både Skogveien Auto og Maxi Storsenter.

MEN : Det står Gronn kontakt hurtiglader på Rudshødga i Ringsaker (Coop OBS langs E6 ) , og den er Combo .
Fortum har også en Combo bak McDonalds i Brumunddal (rett ved E6) men den var i ustand for etpar dager siden ,( er vel straks reparert).
:P

mihkku

Aha.

Da mangler man bare Combo kontakt i Lillehammer området for å komme seg opp til Gudbrandsdalen.

Fant ut at det er Combo på McDonalds ved Gardermoen og med laderene i Brummundal / Rudshøgda så kommer man seg til Lillehammer i det minste og kaanskje Ringebu om man kjører veldig sparsommelig.

QM1

Det er combo kontakt på kiwi Øyer. Så du klarer Ringebu med god margin.
e-Golf 2015 uten VP, 11.000km 31.08.15, fornøyd så langt.

cavallino

Og - Fortum sin lader i brumunddal ved McDonalds tok kvelden i dag , virket ikke da jeg kom dit  - restart hjalp heller ikke - så jeg har meldt feil på den.
Skogveien Auto på hamar har vel kun chademo?

mihkku

Enda bedre da vi alltid handler der:)))

Sitat fra: QM1 på søndag 04. januar 2015, klokken 18:46
Det er combo kontakt på kiwi Øyer. Så du klarer Ringebu med god margin.

Daeedor

Sitat fra: cavallino på tirsdag 06. januar 2015, klokken 13:41

Skogveien Auto på hamar har vel kun chademo?

kun Chademo på skogveien ja , som jeg skriver i neste innlegg over her. Om denne også skal oppgraderes , vet jeg ikke - men den på Maxi skal det ihvertfall.

hpe

Det skal nå være Combo/CCS-lader oppe og gå både hos Statoil og Kiwi på Minnesund. Hurra!

TrondW

Sitat fra: hpe på lørdag 31. januar 2015, klokken 11:47
Det skal nå være Combo/CCS-lader oppe og gå både hos Statoil og Kiwi på Minnesund. Hurra!
Er det kommet en lader i tillegg til den som sto der fra før, eller er den gamle byttet ut? Hurtig lader kartet viser ikke combo lading på Statoil....
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA