Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Flehan, fredag 09. januar 2015, klokken 19:08

« forrige - neste »

Rio

Mine tanker:
Dersom varmeren er korrekt installert, mener jeg at det skal svært mye til for å påstå at den har ødelagt noe i en garantisak. De kan selvsagt prøve det, men...

Problemet er nok heller dersom noen installerer den på helt feil måte (la oss si at den holdt elektronikken i inverteren på konstant 85 grader (gjennomstrømning av vann), for å ta et ekstremt og usannsynlig eksempel), så vil selvsagt Møller/VW ha et rimelig poengt at det har kortet ned på levetiden på elektronikken.

På en ny bil ville jeg nok betalt et profft firma for å gjøre installasjonen, slik at de satt med ansvaret.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

EAKF

Etter å ha forsket litt har jeg kommet frem til at PTC-elementet kan kobles ut på denne måten: Inn på lavvolt-konnektoren til PTC-elementet er det fem ledere. Jord, +12V, to grønne ledere om jeg tror er CAN-bus og en blå ledning. Den blå er den interessante. På denne går det noe som ser ut som et 32-bit seriesignal fra bilen til PTC-elementet. Med en pull-up-resistor mot +12V og en bryter, kunne PTC-elementet skrus av og på uten at bilen protesterte på noen måte. I stedet for en bryter, ser jeg for meg at man benytter seg av et rele som er koblet til et «on»-signal fra fossilvarmeren.

Her er konnektorene å få kjøpt på ebay:

http://www.ebay.co.uk/itm/1J0973714-1-5-mm-Sealed-Black-Female-VW-Connectors-8-PIN-CONNECTOR-PLUG-/121252511187

http://www.ebay.co.uk/itm/1J0973814-FEP-1-5-mm-Sealed-Black-Male-VW-Connectors-8-PIN-CONNECTOR-PLUG-/121356511665
e-Golf siden august 2014. Kjørt 70 000 km

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).


EV - Driver

Sitat fra: Ohm på torsdag 12. februar 2015, klokken 15:40
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 12. februar 2015, klokken 15:22
Sitat fra: Flehan på torsdag 12. februar 2015, klokken 11:50

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 12. februar 2015, klokken 09:21
Valdemar Elbilmek i Asker tilbyr seg å montere webasto i min eGolf. Jeg har egentlig ikke bruk for lengre rekkevidde så gjør ikke dette enda. Men for andre som trenger dette så er det en mulighet.

Har du fått noen pris på dette?
19.000,- ink deler, arbeid og mva.
Det var veldig billig, hvis det er en vannvarmer og Hydronic d4 economy. Hadde jeg fått en så billig pris, hadde jeg nok ikke orket å gjøre det selv. Fikk forespeilet 25-30 av en annen leverandør, men da samme oppsett som mitt.
[/quote]
Det burde vel være mulig å installere dette settet på E-UP også?
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Ohm

Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Gordon Retriever


hottentott33

Hva har skjedd med denne tråden? Jeg får ikke frem side 11...
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

DrNox

Dette var en kjekk tråd. Kan dessverre ikke gjøre det selv da jeg er en typisk akademiker med ti tommeltotter.
Men i hvert fall 10 tommler opp for OHM!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA