Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilder og info om superladere som er under bygging.

Startet av Flehan, fredag 09. januar 2015, klokken 19:08

« forrige - neste »

Ladefabrikken

#105
Jeg har montert Webasto i min Leaf. Fant denne tanken på 7l som funka bra http://norpart.eivindbrandsnes.no/produkter/77-monteringstilbehor-wind Den er litt nedpå siden.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Ohm

Sitat fra: 2EL på tirsdag 03. februar 2015, klokken 14:08
Jeg har montert Webasto i min Leaf. Fant denne tanken på 7l som funka bra http://norpart.eivindbrandsnes.no/produkter/77-monteringstilbehor-wind Den er litt nedpå siden.
Den så fin ut.  Hvor har du plassert den? Ser at 1 liter er for lite, nå er det dieseltanken som er rekkeviddebegrensningen. Etter dagens kjøretur, ligger jeg på 13,6 kWh /100 i minus 7 kuldegrader. Fornøyd med det.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Ladefabrikken

Sitat fra: Ohm på tirsdag 03. februar 2015, klokken 17:21
Sitat fra: 2EL på tirsdag 03. februar 2015, klokken 14:08
Jeg har montert Webasto i min Leaf. Fant denne tanken på 7l som funka bra http://norpart.eivindbrandsnes.no/produkter/77-monteringstilbehor-wind Den er litt nedpå siden.
Den så fin ut.  Hvor har du plassert den? Ser at 1 liter er for lite, nå er det dieseltanken som er rekkeviddebegrensningen. Etter dagens kjøretur, ligger jeg på 13,6 kWh /100 i minus 7 kuldegrader. Fornøyd med det.
Jeg har den helt foran mellom støtfangeren og radiatoren. Men dette er en Leaf, vet ikke hvor det er plass til denne i Golfen. 1l tank vil ikke funke lenge nei.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Ohm

#108
Sitat fra: 2EL på tirsdag 03. februar 2015, klokken 17:54
Sitat fra: Ohm på tirsdag 03. februar 2015, klokken 17:21
Sitat fra: 2EL på tirsdag 03. februar 2015, klokken 14:08
Jeg har montert Webasto i min Leaf. Fant denne tanken på 7l som funka bra http://norpart.eivindbrandsnes.no/produkter/77-monteringstilbehor-wind Den er litt nedpå siden.
Den så fin ut.  Hvor har du plassert den? Ser at 1 liter er for lite, nå er det dieseltanken som er rekkeviddebegrensningen. Etter dagens kjøretur, ligger jeg på 13,6 kWh /100 i minus 7 kuldegrader. Fornøyd med det.
Jeg har den helt foran mellom støtfangeren og radiatoren. Men dette er en Leaf, vet ikke hvor det er plass til denne i Golfen. 1l tank vil ikke funke lenge nei.
OK, takk. Skal se om det noe plass noe sted på eGolf. Har du luft eller vannvarmer?
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Ladefabrikken

Jeg har vannvarmer. Brukt den nå i to år. Funker utmerket, men lagde en liten ekstra sløyfe med rør for å få mer kjølvann i systemet.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Ohm

Sitat fra: 2EL på tirsdag 03. februar 2015, klokken 21:38
Jeg har vannvarmer. Brukt den nå i to år. Funker utmerket, men lagde en liten ekstra sløyfe med rør for å få mer kjølvann i systemet.
Høres bra ut, godt å høre at du har hatt dette i 2 år og at du er fornøyd.  Tror jeg har valgt riktig med eber, bilen blir mye mer anvendelig og varmere inni. Snakket med en ingeniør som mente det var galskap å varme elbil på strøm fra batteriet, når det finnes gode dieselvarmere.
Foreløpig ser det ikke ut til at jeg trenger ekstra vannsløyfe på eGolfen. Den jobber for fullt for å holde varmen, så den biten fungerer. Blir nok litt justeringer etterhvert. Pri 1 er å få montert en større dieseltank.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

hpe

Ohm: Når begynner du å ta bestillinger på montering? :)

Ohm

#112
Sitat fra: hpe på onsdag 04. februar 2015, klokken 10:46
Ohm: Når begynner du å ta bestillinger på montering? :)
Hehe, jeg kan i hvert fall legge ut alle detaljer om hvordan.

Det er ikke veldig vanskelig å installere dette selv, jeg har valgt en meget enkel løsning. Forløpig lønner det seg å kjøre i Eco+, da blir det fin varme og meget lavt forbruk siden PTC varmeren ikke slår inn i det hele tatt, men varmeapparet fungerer på sist innstilte temperatur. I dag var det minus 12, og jeg fikk forbruk på 15,1 kwh/100 km. Det må vel anses som greit uten å fryse.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

moonbuggy

Et sidespørsmål:

Risikerer du krav om innbetaling av moms og avgifter om du blir tatt i kontroll ?
Bilen din er jo ikke en nullutslippsbil lenger.
I prinsippet er jo dette en rekkeviddeforlenger som f.eks. I3 rex med en liten motor som lader batteri ved behov.
Bilen din slipper nå ut, 0,0xg CO2 pr. km, pluss noen dieselpartikler m.m.
Kort sagt, ikke lovlig  ;)

pwb

Sitat fra: moonbuggy på onsdag 04. februar 2015, klokken 11:56
Et sidespørsmål:

Risikerer du krav om innbetaling av moms og avgifter om du blir tatt i kontroll ?
Bilen din er jo ikke en nullutslippsbil lenger.
I prinsippet er jo dette en rekkeviddeforlenger som f.eks. I3 rex med en liten motor som lader batteri ved behov.
Bilen din slipper nå ut, 0,0xg CO2 pr. km, pluss noen dieselpartikler m.m.
Kort sagt, ikke lovlig  ;)
Nei, ingen risiko for det. Mange elbiler er lever med slik varmer også.

Ohm

Tror drivstoffet må brukes til å drive kjøretøyet fremover. Det gjør ikke hydronicen. Bare god varme.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

sims

Her er loven om avgiftsfritak for elbiler - og der er bare krav til nullutslipp av framdrift. http://lovdata.no/forskrift/2001-03-19-268/§4-10

Ohm

#117
Det er jo temmelig klart og egentlig fornuftig. De få literne en varmer bruker, utgjør jo ikke de store utslippene.  Ved riktig bruk, soter eller oser den ikke heller.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

moonbuggy

Litt flisedebatt, men:

Ser liksom ikke helt forskjellen på f.eks. I3 REX og dieselvarmer i e-golf.
REX bruker bare batteri til fremdrift. Bensinmotor gir økt rekkevidde ved å varme bilen, samt lade batteri.
Dieselvarmet e-golf. Batteri til fremdrift. Dieselvarmer gir økt rekkevidde gjennom  å varme bilen.

Hva er den prinsippielle forskjellen, i forhold til lovteksten ?

moby666

Ser du ikke forskjellen?  8)

I3 med REX kan for eksempel kun kjøres med bensin. Du trenger aldri å lade den opp.
Du kommer ikke så langt med eGolf uten strøm på batteriet og full tank i webastoen :)

Om det er riktig politikk, er noe helt annet. I3 med REX hadde medført at I3 var mer brukbar enn andre hybridbiler med kort el-rekkevidde.

Sitat fra: moonbuggy på onsdag 04. februar 2015, klokken 14:02
Litt flisedebatt, men:

Ser liksom ikke helt forskjellen på f.eks. I3 REX og dieselvarmer i e-golf.
REX bruker bare batteri til fremdrift. Bensinmotor gir økt rekkevidde ved å varme bilen, samt lade batteri.
Dieselvarmet e-golf. Batteri til fremdrift. Dieselvarmer gir økt rekkevidde gjennom  å varme bilen.

Hva er den prinsippielle forskjellen, i forhold til lovteksten ?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA