Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fakkeltog mot Grøn kontakt

Startet av Hyperstress, fredag 09. januar 2015, klokken 14:40

« forrige - neste »

kjølholdt

Kom igjen da gutta dette er jo et kvalitetsforum sammenlignet med en del andre bil fora
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Muffinman

Jepp. Har vært veldig bra en stund nå. Gå tilbake til fossil er selvfølgelig ikke aktuelt, men man skulle jo tro at man slapp å være betatester når vi snart skriver 2015 og bilene har vært levert siden 2012. Det viser seg at potensialet som delvis har blitt forespeilet via oppdateringer ikke utnyttes, og feil som dukket opp i 2012 enda ikke er fikset på nye biler. Samtidig dukker det opp nye feil, og enkelte introduseres under feilretting eller softwareoppdateringer. Man benytter også muligheten for OTA oppdateringer til å omgå konsekvenser av feilkonstruksjoner uten å informere kunden om det i forkant, og da får vi jammen tåle at det skrives ett og annet innlegg i frustrasjon. Forumet er for øvrig i en eller annen grad en informasjonskanal tilbake til Tesla, så det har faktisk en funksjon å utrykke misnøye også. Det som bekymrer meg og fort kan vise seg å kunne bli Tesla``s svøpe er at organisasjonen som sådan later til å være gjennomsyret av enkelkretslæring. Det er de nødt til å snu om ikke reklamasjonskostnader og omdømme skal få seg en knekk når de skal inn i massemarkedet senere.

Havebigfun

Helt enig i Muffinmans vurderinger.
Dette i tillegg til kommunikasjonen med kundene er den største utfordringen Tesla står overfor. Alt dette er ledelsesoppgaver og allokeres således i nærheten av Elon. Kanskje han har for mange baller i luften til å konsolidere ledelsen slik at de jobber mer kvalitetsfokusert- dette kan bli en omdømmekiller i lengden.

AttackOfTheMac

Elon sa vel i Januar at støtte for 3part apps skulle komme rundt denne tiden.
Men tror det er vel optimistisk å håpe på det per nå.

kjølholdt

Med fare for å gå helt off topic , hvorfor greier ikke tesla som organisasjon å rette enkle feil som dugg i baklyktene.det kan jo ikke være "rocketscience"
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Muffinman

Mistenker at organisasjonsstrukturen man har valgt er for flat. Da vil kontrollspenn bli for store , og det blir vanskelig å følge opp skikkelig for de som sitter i linja. Ihvertfall ofte. Så kan man jo kanskje sette spørsmålstegn ved avvikssystemet; hvis det fungerer som det skal (og det vet vi ingenting om selv om det er nesten utenkelig at man ikke har det på plass) kan det at man fortsetter å pøse ut titusener av biler på markedet med de samme feilene tyde på at man har så mange utfordringer at man må prioritere vekk å korrigere en del av dem. Det er kostbart i lengden.


Havebigfun

#36
Jeg er ikke sikker på at det er aktive valg ved at noen har vedtatt at man ikke prioriterer eks å få fjernet duggproblemet- jeg tror desverre det er manglende fokus eller at ingen føler seg ansvarlig for det enkelte problemet.
kanskjeg TOCN skulle skrevet en liste med vedvarende problemer til Elon- da blir det iallefall spot-on.

Muffinman

Sitat fra: Havebigfun på fredag 26. desember 2014, klokken 19:19
jeg tror desverre det er manglende fokus eller at ingen føler seg ansvarlig for det enkelte problemet.
Det vil i så fall være et symptom på et kvalitetssystem som ikke fungerer. Et slik skal jo nettopp plassere ansvar, systematisere korrigerende tiltak, sette tidsfrister osv.

chal

Jeg kunne ønsket meg mulighet til å sette på setevarme via app slik at setet også var oppvarmet når jeg setter meg i bilen om morgenen.

Muffinman

Enig, spesielt nyttig når man ikke har tid til å forvarme så lenge at setene blir varme. Mulighet for å bruke varmetråder i bakruta kunne også vært nyttig ved forvarming.

kjølholdt

Jeg ønsker å kunne velge bruker på fører setet fra app. Kona er mye kortere enn meg. Og stiller det ikke alltid på exit
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

sn0le

Evt at man kan knytte en profil til nøkkelen.
Ford Galaxyen min kunne det.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Krishell

Sitat fra: kjølholdt på fredag 26. desember 2014, klokken 23:39
Jeg ønsker å kunne velge bruker på fører setet fra app. Kona er mye kortere enn meg. Og stiller det ikke alltid på exit
Det løser du ved å la klosett lokket alltid stå oppe, skapdører og ikke minst sette tilbake tomme ting i kjøleskapet. Så husker de sånt etterhvert :)

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

fonberg

Sitat fra: Muffinman på fredag 26. desember 2014, klokken 21:04
Enig, spesielt nyttig når man ikke har tid til å forvarme så lenge at setene blir varme. Mulighet for å bruke varmetråder i bakruta kunne også vært nyttig ved forvarming.

Særr? (som ungene sier) Det tar da ikke mange sekundene fra man skrur på full setevarme til man kjenner effekten såpass at mamn må skru ned...
Dette ønsket vil være svært langt nede på en svært lang ønskeliste for min del.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA